La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz"— Transcripción de la presentación:

1 Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz
Joan Tubau Corominas

2 Índex Primeres conclusions Estudi de l’empresa avui
Història i Estructura organitzativa Sector i competència Proveïdors i Clients Vendes, Compte de resultats i Balanç de situació DAFO i Matriu del Boston Consulting Group L’empresa demà. Solucions per afrontar la crisi Fàbrica nova i Canvi d’imatge Nou organigrama Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a l’empresa Nous productes, Publicitat i Mercat Espanyol Diversificar Primeres conclusions

3 Introducció Fase expansió  Fàbrica nova
Producte premium i tradicional Context crisi econòmica Acord Corte Inglés Canvi Imatge

4 Història Galetes Birba va ser fundada a Camprodon l’any 1910
Posteriorment l’empresa es constitueix com a societat anònima La família Nadal es fa amb el control de la companyia l’any 2005 La companyia desenvolupa la seva activitat principalment a Catalunya (95%), mitjançant tres canals de venda: Alimentació moderna (supermercats) Majorista / distribuidors (distribució a gran escala) Canal tradicional (comerç de tota la vida) Actualment l’empresa ocupa el número 20 per volum de facturació a nivell espanyol i és líder en el mercat d’assortits a Catalunya

5 Estructura organitzativa

6 Sector i Competència Repartiment del mercat espanyol per fabricants
Distribució del mercat per categories

7

8 Proveïdors

9 Clients

10 Vendes

11 Compte de resultats Concepte 31/12/2008 % 31/12/2007 31/12/2006
Ingressos 100% Creixement Consum 9% 28% 11% 0% 26% Marge brut 72% 74% Consum Personal Altres despeses explotació 33% 34% 32% EBITDA 5% 8% Amortitzacions Provisions - 2% 92.153 85.619 EBIT 3% 6% Consum Financer Ingressos financers 10.653 7% 15.683 4% 8.906 Rtat. Financer ( ) -7% ( ) -3% ( ) Rtat. Abans Impostos ( ) -4% IS 28.173 1% 41.412 RTAT. EXERCICI 84.519 94.077

12 Balanç de situació ACTIU Concepte 31/12/2008 31/12/2007 31/12/2006
ACTAS DESEMBOLSO - TOTAL IMMOBILIT. Gastos establiment Immobilitzat Immaterial Immobilitzat material Immobilitzat financer 26.283 19.615 20.210 14.917 6.778 GADVE 1.160 TOTAL CIRCULANT Stocks Clients Inversions Tresoreria Ajustos per periodificació 78.562 7.637 TOTAL ACTIU PASSIU TOTAL FFPP Capital social Reservas PL 84.519 94.079 DEUTES L.P. DEUTES C.P. TOTAL PASSIU

13 DAFO Debilitats: Financerament l’empresa té limitada la capacitat per poder fer front a projectes d’expansió. Fortaleses: Producte “Premium” i per tant amb elevats marges. Producte que és rebut com a tradicional, de tota la vida. Està molt present a totes les zones de Catalunya. Amenaçes: Creixement de les vendes de les marques de distribució. Players nacionals i internacionals amb forta presencia a tota Espanya (cap segment premium). Oportunitats: Expansió nacional gràcies als nous acords amb clients nacionals, un exemple és el Corte Inglés. Únic fabricant del segment premium a nivell nacional.

14 Matriu BCG

15 BIRBA DEMÀ

16 Fàbrica Nova Fàbrica de metres quadrats que permetrà triplicar la producció actual Actualment funcionant a 1, 5 torns (marge per augmentar la producció) Últims avenços tecnològics Línies més eficients en rendiment i qualitat Reducció de la contaminació

17 Canvi d’imatge

18

19 Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba
Oferta: P = Q Demanda: P = 10 - Q

20 Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba
Oferta: P = 0,75 Q – 1,5 Demanda: P = -1,5 Q + 15

21 Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba
Birba com a bé normal Birba com a bé inferior

22 Evolució del PIB espanyol i beneficis de l’empresa

23 Teoria de l’oferta i la demanda aplicada a Birba
Beneficis abans de la crisi: Beneficis després de la crisi: - Si és un bé normal - Si és un bé inferior

24 Augmentem la producció?
Excés d'oferta (excedent) Baixem el preu?

25 Nous productes Galetes per turistes Galetes per règims
Galetes per celíacs Cubanitos de xocolata blanca Cubanitos farcits de crema

26 Nou Organigrama

27 Publicitat

28 Matins 550 € Migdia 1.100 €

29 Mercat espanyol Primer distribuïdor de galetes premium a nivell estatal Perquè no ho ha intentat ningú abans? - Problema d’oferta, no existeixen empreses disposades a subministrar aquest article - Problema de demanda, els compradors no estan interessats en adquirir aquest producte

30 Diversificar Important per tal d’evitar un shock en la demanda
Actualment el top 10 acapara el 65% de les vendes Per més seguretat hauria de ser ≤ 50 %, amb cap empresa amb una quota major al 10 % Exemple Caja Castilla la Mancha

31 Primeres conclusions Bé inferior  Augment demanda
Nous productes i Marques de distribució Expansió al mercat espanyol Ampliació estructura organitzativa Importància de diversificar Publicitat clau per l’expansió

32 Moltes gràcies per la vostra atenció


Descargar ppt "Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz"

Presentaciones similares


Anuncios Google