Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porJulio Molina Belmonte Modificado hace 5 años
1
El mercat i els sistemes d’organització industrial
Unitat 9. El mercat i els sistemes d’organització industrial
2
Índex Introducció. Consum, mercat i preus.
Els grans sectors industrials a Catalunya. La producció organitzada. Mètodes d’organització.
3
Consum, mercat i preus Consum: satisfer una necessitat amb un producte
Mercat: intercanvi de productes i diners Oferta: quantitat de producte que es posa a la venda Demanda: quantitat de producte que estan disposats a comprar
4
Classificació de mercats
Segons tipus de producte: Immobiliari Ma d’obra o de treball Capitals Fruita seca, etc Segons com sigui l’oferta: Monopoli Oligopoli Competència perfecta
5
El preu dels productes Factors que influeixen: Producció Costos
Benefici IVA Càlcul del preu de venda al públic: Cost total = Costos fixos + Costos variables Cost total unitari = Cost total / Producció Preu = Cost total unitari + Benefici PVP = Preu + IVA
6
Equilibri de mercat
7
Els grans sectors industrials a Catalunya
8
La Indústria Química Química de base: gasos indústrials, plàstics…
Agroquímic: pesticides i plaguicides Química industrial: pintures, vernissos… Farmacèutic: medicaments, vacunes… Fibres artificials i sintètiques Química de consum: detergents, cosmètics… Altres productes
9
La Indústria de l´Alimentació i les Begudes
Carn i derivats Llet i derivats Olis i greixos Begudes (excepte vins i caves) Vins i caves Pa, pastisseria, sucre i cacao Altres: conserves, precuinats, alimentació animal…
10
La Indústria Tèxtil Filatura Teixits plans Acabats Gèneres de punt
Confecció
11
La producció organitzada
Producció artesanal Una persona tot el producte Petites quantitats Poca maquinària Preu elevat Producte únic Producció industrial Cada treballador una fase del procés productiu Grans quantitats Molta maquinària Preu més baix Producte homogeni
12
Producció en sèrie No es perd temps en desplaçaments
Operadors especialitzats Diferents peces en diferents línies
13
Mètodes d´organització
Teoria de Taylor: Reduir el temps de producció Remuneració en funció del rendiment Tasca repetitiva i monòtona Incentiu únicament econòmic Teoria de Fayol: Sis àrees funcionals (tècnica, comercial, financera, comptable, de seguretat i administrativa) Cadena de comandament piramidal Escola de relacions humanes: Motivació dels treballadors Planificació de les necessitats materials (MRP): Reducció dels estocs Quantitat justa en el moment just (JIT): Adaptació a diferents tipus de productes Necessitat de sistema productiu ràpid i eficient
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.