La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

i el que no es pot avaluar

Presentaciones similares


Presentación del tema: "i el que no es pot avaluar"— Transcripción de la presentación:

1 i el que no es pot avaluar
El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar Jornada de cloenda del Cercle de Comparació Intermunicipal d’Esports 26 novembre 2015 Sala d’actes de l’edifici Migjorn

2 Els Cercles de Comparació Intermunicipal
neixen l’any 2000 com a instrument i mètode de treball que té, entre d’altres, l’objectiu d’ajudar a donar resposta a algunes preguntes clau dels ens municipals. L’any 2015, els Cercles de Comparació Intermunicipal són un producte consolidat de la Diputació de Barcelona.

3 ?  De quins recursos disposem els ajuntaments per invertir en polítiques públiques  On i com estem invertint aquests recursos públics  Quins són els resultats d’aquesta inversió  Com ho estan fent els altres ajuntaments  Es podria millorar la manera com invertim els nostres recursos  Podem ajudar a altres ajuntaments a millorar

4 Cultura de la mesura i dels indicadors
1 QUADRE DE COMANDAMENT Cultura de la mesura i dels indicadors  Eina moderna de gestió pública  Aproximació a un Quadre de Comandament Integral  Indicadors consensuats i interpretació homogènia entre els municipis participants  4 dimensions predefinides per a tots els serveis  Indicadors transversals per a tots els serveis analitzats  Quadres oberts i actualitzables

5 Intercanvi d’experiències
2 PUNT DE TROBADA Intercanvi d’experiències  Punt de trobada entre els tècnics i responsables de diferents municipis  Espai per compartir informació dels serveis que ofereixen els diferents municipis  645 tècnics participants als CCI l’any 2015, provinents de 120 municipis de la província  Jornades de definició i actualització dels Quadres de Comandament  Jornades de treball aplicant diverses metodologies  Jornades de cloenda

6 Metodologies de treball en grup
3 TREBALL EN EQUIP Metodologies de treball en grup  Els CCI neixen com una metodologia de treball en equip  Els indicadors i objectius seleccionats són fruit de l’acord i el consens  Regularment es proposen canvis i modificacions als Quadres de Comandament  La metodologia de treball fomenta el treball en equip de forma inter i intramunicipal  6 metodologies de treball en equip

7 Explotació de dades personalitzada
4 TRANSPARÈNCIA Explotació de dades personalitzada  La metodologia dels CCI es basa en la facilitació d’informació dels municipis  Tots els participants al CCI poden veure les dades facilitades pels municipis  Les dades publicades externament són exclusivament la mitjana del conjunt de participants  El nou Portal (PIESL) facilita la transparència i la presa de decisions en permetre cerques personalitzades  El nou Portal (PIESL) està preparat per obrir-se a la ciutadania

8 5 Adaptació al canvi FLEXIBILITAT
 Els indicadors i objectius dels QC s’actualitzen i modifiquen quan el grup ho decideix  En l’actualitat existeixen 6 metodologies diferents de treball  Projecte obert a municipis de la província i fora, consells comarcals i mancomunitats.  Adaptació a les noves eines tecnològiques de business intelligence (QlikView)

9 RESUM GENERAL 947 703 74% 72 82% Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles RESUM GENERAL 1.297 hores de navegació 3.839 sessions 182 59 947 Usuaris actius 703 Usuaris connectats 74% 72 82%

10 Estat dels usuaris per Cercle
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Estat dels usuaris per Cercle

11 Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per Cercle 57 dels tècnics d’Esports han accedit a l’aplicatiu, amb una mitjana de 3 accessos per usuari

12 Evolució dels accessos
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Evolució dels accessos

13 Accessos per municipis de tots els Cercles
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per municipis de tots els Cercles

14 Accessos dels municipis d’Esports
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos dels municipis d’Esports

15 Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Hores de connexió Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m

16 Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia El dimarts és el dia de la setmana en que accedeixen més usuaris a l’aplicatiu dels Cercles

17 En el cas d’Esports és també el dimarts
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia En el cas d’Esports és també el dimarts

18 Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores La majoria dels accessos es concentren a la franja central del dia, entre les 11 i les 14 hores

19 Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives...
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives...

20 La gestió dels serveis municipals i la situació de les finances locals.
Evolució comparada

21 La riquesa del país: l’evolució del PIB per càpita

22 I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

23 Policia local Denúncies de trànsit per cada 1.000 habitants
Activitats de grua per cada habitants Accidents de trànsit amb víctimes per cada habitants

24 Residus 24% 4% 47% 4% 47% 18% 2% 3% 2008-2013 2013-2014
No selectiva (resta) 24% 4% Paper i cartró Voluminosos 47% 4% 47% 18% Vidre 2% 3%

25 I què ens diuen les finances locals ? ...
Portal d’Indicadors Econòmics i de Serveis Locals

26 Ingressos corrents i despeses ordinàries
Euros/habitant

27 Estructura dels ingressos corrents
Euros/habitant

28 Impost sobre Béns Immobles (IBI)
Euros/habitant

29 Despeses de personal i despeses en béns i serveis
Euros/habitant

30 Romanent de tresoreria
Euros/habitant

31 Deute viu per habitant Euros/habitant

32 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2004
Euros/habitant 19

33 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2005
Euros/habitant 9

34 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2006
Euros/habitant 4

35 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2007
Euros/habitant 13

36 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2008
Euros/habitant 45

37 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2009
Euros/habitant 34

38 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2010
Euros/habitant 28

39 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2011
Euros/habitant 49

40 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2012
Euros/habitant 8

41 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2013
Euros/habitant 6

42 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i estalvi 2014
Euros/habitant 1

43 *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2006 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

44 *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2010 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

45 *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2013 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

46 *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2014 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats

47 GRÀFICA DE DISPERSIÓ  Romanent i Període mig de pagament 2014
49% 38% Euros/habitant 13% Dies

48 I en els serveis analitzats als Cercles ? ...

49 Despesa corrent per habitant

50 Despesa corrent per habitant

51 Despesa corrent per habitant
Serveis on creix la despesa Escoles bressol (23,68%) Serveis locals d’ocupació (21,76%) Serveis Socials (17,68%) Biblioteques (11,81%) Neteja viària (9,55%) Policia local (5,92%) Residus i tractament (5,02%) Serveis on decreix la despesa Fires locals (-36,67%) OMICs (-20,00%) Escoles de música (-14,18%) Mercats municipals (-7,81%)

52 Despesa corrent per habitant
: Només 2 serveis redueixen la despesa Enllumenat públic (-10,56%) Mediació comunitària (-8,33%) Serveis on creix la despesa Neteja viària (7,69%) Serveis Socials (7,08%) Serveis on decreix la despesa Mediació comunitària (-35,29%) Fires locals (-21,05%) Serveis locals d’ocupació (-20,29%) Mercats municipals (-10,17%) Seguretat alimentària (-10,00%) Enllumenat públic (-9,55%) OMICs (-8,33%) Escoles de música(-7,44%)

53 Hores de formació per treballador
2008 2014 Percentatge de serveis amb més de 30 hores de formació 25% 6% Percentatge de serveis amb entre 20 i 30 hores de formació 41% 28% Percentatge de serveis amb entre 10 i 20 hores de formació 17% 33% Percentatge de serveis amb menys de 10 hores de formació

54 Hores de baixa per treballador
La mitjana d’hores de baixa de tots els serveis és del de 3,8% (l’any 2008 era del 3,7%)

55 Com han evolucionat els usos d’alguns
serveis analitzats als Cercles ? ...

56 Usos dels serveis municipals
Serveis locals d’ocupació % de persones ateses sobre la població d’entre 16 i 64 anys 2014 10,0 9% 2008 9,2

57 Usos dels serveis municipals
Serveis Socials Nombre de persones usuàries ateses al SBAS per cada 100 habitants 2014 15,3 53% 2008 10,0

58 Usos dels serveis municipals
Escoles bressol % de Infants de 0 a 3 anys del municipi que són alumnes en escola bressol municipal 2014 16,3 43% 2008 11,4

59 Usos dels serveis municipals
Biblioteques Població que ha fet ús dels serveis de la biblioteca 2014 16,4 16% 2010 14,1

60 Usos dels serveis municipals
Espais escènics Assistents totals als espais escènics per cada 100 habitants 2014 30,0 3% 2008 29,1

61 Usos dels serveis municipals
Fires locals Nombre de visites per cada habitants 2014 22,2 7% 2008 Equival a 100 visites 20,8

62 Usos dels serveis municipals
Policia local Nombre de denúncies de trànsit per cada 100 habitants X 2014 28,5 31% 2008 41,5

63 Usos dels serveis municipals
Esports % de població inscrita i/o abonada a serveis esportius continuats municipals X 2014 13,2 9% 2008 14,5

64 Heu col·laborat en aquesta edició del CCI d’Esports:

65 Moltes gràcies!


Descargar ppt "i el que no es pot avaluar"

Presentaciones similares


Anuncios Google