Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
i el que no es pot avaluar
El que no es pot mesurar no es pot avaluar i el que no es pot avaluar no es pot millorar Jornada de cloenda del Cercle de Comparació Intermunicipal d’Esports 26 novembre 2015 Sala d’actes de l’edifici Migjorn
2
Els Cercles de Comparació Intermunicipal
neixen l’any 2000 com a instrument i mètode de treball que té, entre d’altres, l’objectiu d’ajudar a donar resposta a algunes preguntes clau dels ens municipals. L’any 2015, els Cercles de Comparació Intermunicipal són un producte consolidat de la Diputació de Barcelona.
3
? De quins recursos disposem els ajuntaments per invertir en polítiques públiques On i com estem invertint aquests recursos públics Quins són els resultats d’aquesta inversió Com ho estan fent els altres ajuntaments Es podria millorar la manera com invertim els nostres recursos Podem ajudar a altres ajuntaments a millorar
4
Cultura de la mesura i dels indicadors
1 QUADRE DE COMANDAMENT Cultura de la mesura i dels indicadors Eina moderna de gestió pública Aproximació a un Quadre de Comandament Integral Indicadors consensuats i interpretació homogènia entre els municipis participants 4 dimensions predefinides per a tots els serveis Indicadors transversals per a tots els serveis analitzats Quadres oberts i actualitzables
5
Intercanvi d’experiències
2 PUNT DE TROBADA Intercanvi d’experiències Punt de trobada entre els tècnics i responsables de diferents municipis Espai per compartir informació dels serveis que ofereixen els diferents municipis 645 tècnics participants als CCI l’any 2015, provinents de 120 municipis de la província Jornades de definició i actualització dels Quadres de Comandament Jornades de treball aplicant diverses metodologies Jornades de cloenda
6
Metodologies de treball en grup
3 TREBALL EN EQUIP Metodologies de treball en grup Els CCI neixen com una metodologia de treball en equip Els indicadors i objectius seleccionats són fruit de l’acord i el consens Regularment es proposen canvis i modificacions als Quadres de Comandament La metodologia de treball fomenta el treball en equip de forma inter i intramunicipal 6 metodologies de treball en equip
7
Explotació de dades personalitzada
4 TRANSPARÈNCIA Explotació de dades personalitzada La metodologia dels CCI es basa en la facilitació d’informació dels municipis Tots els participants al CCI poden veure les dades facilitades pels municipis Les dades publicades externament són exclusivament la mitjana del conjunt de participants El nou Portal (PIESL) facilita la transparència i la presa de decisions en permetre cerques personalitzades El nou Portal (PIESL) està preparat per obrir-se a la ciutadania
8
5 Adaptació al canvi FLEXIBILITAT
Els indicadors i objectius dels QC s’actualitzen i modifiquen quan el grup ho decideix En l’actualitat existeixen 6 metodologies diferents de treball Projecte obert a municipis de la província i fora, consells comarcals i mancomunitats. Adaptació a les noves eines tecnològiques de business intelligence (QlikView)
9
RESUM GENERAL 947 703 74% 72 82% Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles RESUM GENERAL 1.297 hores de navegació 3.839 sessions 182 59 947 Usuaris actius 703 Usuaris connectats 74% 72 82%
10
Estat dels usuaris per Cercle
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Estat dels usuaris per Cercle
11
Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per Cercle 57 dels tècnics d’Esports han accedit a l’aplicatiu, amb una mitjana de 3 accessos per usuari
12
Evolució dels accessos
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Evolució dels accessos
13
Accessos per municipis de tots els Cercles
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos per municipis de tots els Cercles
14
Accessos dels municipis d’Esports
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Accessos dels municipis d’Esports
15
Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Hores de connexió Els usuaris d’Esports han estat connectats una mitjana de 1h02m
16
Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia El dimarts és el dia de la setmana en que accedeixen més usuaris a l’aplicatiu dels Cercles
17
En el cas d’Esports és també el dimarts
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Sessions per dia En el cas d’Esports és també el dimarts
18
Seguiment dels usuaris registrats
a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores La majoria dels accessos es concentren a la franja central del dia, entre les 11 i les 14 hores
19
Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives...
Seguiment dels usuaris registrats a l’aplicatiu QVS_Cercles Connexions per hores Els tècnics d’Esports no accedeixen hores intempestives...
20
La gestió dels serveis municipals i la situació de les finances locals.
Evolució comparada
21
La riquesa del país: l’evolució del PIB per càpita
22
I en els serveis analitzats als Cercles ? ...
23
Policia local Denúncies de trànsit per cada 1.000 habitants
Activitats de grua per cada habitants Accidents de trànsit amb víctimes per cada habitants
24
Residus 24% 4% 47% 4% 47% 18% 2% 3% 2008-2013 2013-2014
No selectiva (resta) 24% 4% Paper i cartró Voluminosos 47% 4% 47% 18% Vidre 2% 3%
25
I què ens diuen les finances locals ? ...
Portal d’Indicadors Econòmics i de Serveis Locals
26
Ingressos corrents i despeses ordinàries
Euros/habitant
27
Estructura dels ingressos corrents
Euros/habitant
28
Impost sobre Béns Immobles (IBI)
Euros/habitant
29
Despeses de personal i despeses en béns i serveis
Euros/habitant
30
Romanent de tresoreria
Euros/habitant
31
Deute viu per habitant Euros/habitant
32
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2004
Euros/habitant 19
33
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2005
Euros/habitant 9
34
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2006
Euros/habitant 4
35
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2007
Euros/habitant 13
36
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2008
Euros/habitant 45
37
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2009
Euros/habitant 34
38
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2010
Euros/habitant 28
39
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2011
Euros/habitant 49
40
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2012
Euros/habitant 8
41
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2013
Euros/habitant 6
42
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i estalvi 2014
Euros/habitant 1
43
*ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2006 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
44
*ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2010 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
45
*ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2013 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
46
*ICC: Ingressos Corrents Consolidats
Mapa endeutament municipal 2014 Deute viu <75% dels ICC* Deute viu >75% dels ICC* *ICC: Ingressos Corrents Consolidats
47
GRÀFICA DE DISPERSIÓ Romanent i Període mig de pagament 2014
49% 38% Euros/habitant 13% Dies
48
I en els serveis analitzats als Cercles ? ...
49
Despesa corrent per habitant
50
Despesa corrent per habitant
51
Despesa corrent per habitant
Serveis on creix la despesa Escoles bressol (23,68%) Serveis locals d’ocupació (21,76%) Serveis Socials (17,68%) Biblioteques (11,81%) Neteja viària (9,55%) Policia local (5,92%) Residus i tractament (5,02%) Serveis on decreix la despesa Fires locals (-36,67%) OMICs (-20,00%) Escoles de música (-14,18%) Mercats municipals (-7,81%)
52
Despesa corrent per habitant
: Només 2 serveis redueixen la despesa Enllumenat públic (-10,56%) Mediació comunitària (-8,33%) Serveis on creix la despesa Neteja viària (7,69%) Serveis Socials (7,08%) Serveis on decreix la despesa Mediació comunitària (-35,29%) Fires locals (-21,05%) Serveis locals d’ocupació (-20,29%) Mercats municipals (-10,17%) Seguretat alimentària (-10,00%) Enllumenat públic (-9,55%) OMICs (-8,33%) Escoles de música(-7,44%)
53
Hores de formació per treballador
2008 2014 Percentatge de serveis amb més de 30 hores de formació 25% 6% ↓ Percentatge de serveis amb entre 20 i 30 hores de formació 41% 28% Percentatge de serveis amb entre 10 i 20 hores de formació 17% 33% ↑ Percentatge de serveis amb menys de 10 hores de formació
54
Hores de baixa per treballador
La mitjana d’hores de baixa de tots els serveis és del de 3,8% (l’any 2008 era del 3,7%)
55
Com han evolucionat els usos d’alguns
serveis analitzats als Cercles ? ...
56
Usos dels serveis municipals
Serveis locals d’ocupació % de persones ateses sobre la població d’entre 16 i 64 anys 2014 10,0 9% 2008 9,2
57
Usos dels serveis municipals
Serveis Socials Nombre de persones usuàries ateses al SBAS per cada 100 habitants 2014 15,3 53% 2008 10,0
58
Usos dels serveis municipals
Escoles bressol % de Infants de 0 a 3 anys del municipi que són alumnes en escola bressol municipal 2014 16,3 43% 2008 11,4
59
Usos dels serveis municipals
Biblioteques Població que ha fet ús dels serveis de la biblioteca 2014 16,4 16% 2010 14,1
60
Usos dels serveis municipals
Espais escènics Assistents totals als espais escènics per cada 100 habitants 2014 30,0 3% 2008 29,1
61
Usos dels serveis municipals
Fires locals Nombre de visites per cada habitants 2014 22,2 7% 2008 Equival a 100 visites 20,8
62
Usos dels serveis municipals
Policia local Nombre de denúncies de trànsit per cada 100 habitants X 2014 28,5 31% 2008 41,5
63
Usos dels serveis municipals
Esports % de població inscrita i/o abonada a serveis esportius continuats municipals X 2014 13,2 9% 2008 14,5
64
Heu col·laborat en aquesta edició del CCI d’Esports:
65
Moltes gràcies!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.