La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Introducció i guia ràpida dels informes econòmics i financers

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Introducció i guia ràpida dels informes econòmics i financers"— Transcripción de la presentación:

1 Introducció i guia ràpida dels informes econòmics i financers

2 0 Índex de continguts 1 Introducció als informes de gestió econòmica de despesa des de la intranet 1.1 Introducció 1.2 Tipologies d’usuari 1.3 Arquitectura tecnològica 2 Guia ràpida dels informes de gestió econòmica de despesa 2.1 Accés a l’aplicació 2.2 Vídeo de demostració 2.3 Professors IP, directors de departament, directors d’àrea i caps de servei 2.4 Gerent, degans de facultat i directors d’escola 2.5 Execució de l’informe BI web 2.6 Dinamisme de l’informe 2.7 Àrea de resultats 3 Passos següents

3 1.1 Els informes de gestió econòmica de despesa a la intranet
Els usuaris podran analitzar els pressupostos i la despesa acumulada dels centres gestors o dels projectes dels quals són responsables a través dels informes de gestió econòmica disponibles des de la intranet. Aquesta funcionalitat estarà disponible a través de la intranet de la Universitat de Barcelona per a usuaris que no tenen accés a l’aplicació informàtica econòmica i financera, però que han de consultar informació d’execució de despesa que s’hi emmagatzema. Es tracta d’informes dinàmics, que són complementaris als que hi ha actualment en l’aplicació GPR. L’aplicació GPR continuarà oferint el mateix servei que dóna actualment, pel fet que s’ha integrat en el nou sistema econòmic i financer. Els informes mostraran informació del sistema econòmic i financer. Aquestes dades s’actualitzaran diàriament. L’objectiu és poder analitzar les dades des de diferents punts de vista funcionals de manera àgil i còmoda, gràcies a la potencialitat de disposar de dades precalculades.

4 1.2 Tipologies d’usuari S’han definit tres tipus d’usuari que podran accedir als informes de gestió econòmica. Aquesta identificació permetrà que cada usuari pugui consultar únicament aquella informació de la qual és responsable. Les tipologies definides són: Professors IP, coordinadors de màster i directors de postgrau: tindran accés a la informació dels seus projectes. Gerent, degans de facultat i directors d’escola: tindran accés a tots els centres gestors (i, per extensió, als centres de cost) que depenen d’ells de manera agregada o individual. Directors de departament, directors d’àrea i caps de servei: tindran accés als centres gestors dels quals són responsables. Segons aquesta tipologia, la pantalla que apareixerà serà una o una altra.

5 1.3 Arquitectura tecnològica dels informes de gestió econòmica
Els informes de gestió econòmica de la intranet permetran visualitzar les dades que hi ha en el servidor SAP BI.

6 2.1 Guia ràpida: accés a l’aplicació

7 2.2 Guia ràpida: vídeo de demostració

8 2.3 Guia ràpida: professors IP, directors de departament, directors d’àrea i caps de servei
Permet sortir del sistema Permet mostrar o ocultar aquesta finestra Usuari que fa la consulta (DNI i nom) Si l’usuari no és responsable de cap projecte, apareixerà aquest missatge Centres gestors dels quals és responsable Es fa clic amb el botó dret del ratolí sobre el centre gestor que es vol consultar 2 Se selecciona que es vol consultar l’informe «Anàlisi Execució de la Despesa (Centre Gestor)» 1

9 2.4 Guia ràpida: gerent, degans de facultat i directors d’escola
Permet mostrar o ocultar aquesta finestra Usuari que fa la consulta (DNI i nom) Es pot seleccionar més d’un centre gestor Centres gestors als quals l’usuari té accés Selecció de centres gestors que s’ha fet 1 2 Es fa clic amb el botó dret del ratolí Se selecciona que es vol consultar l’informe «Anàlisi Execució de la Despesa (Centre Gestor)»

10 2.5 Guia ràpida: execució de l’informe BI web
Permet definir variants de selecció. D’aquesta manera, quan s’hi torna a accedir, no cal especificar-ne els valors Permet personalitzar el valors de les variables per al nostre usuari (això afecta tots els informes). Encara que es pot veure, no es té autorització per activar aquesta funció Selecció prèvia de valors (variables) Ajuda per a la selecció de valors Selecció feta Permet verificar que les dades introduïdes són correctes Les variables amb asterisc són obligatòries. Si no s’omplen, no es pot executar l’informe Una vegada seleccionades les dades, s’executa l’informe

11 2.5 Guia ràpida: execució de l’informe BI web
Camps disponibles en l’informe. Es poden filtrar per veure la informació desglossada Selecció feta Informació

12 2.6 Guia ràpida: dinamisme de l’informe (filtres)
Per crear filtres, cal desplegar les opcions El camp «Ràtios...» permetrà a l’usuari filtrar valors. Podrà ordenar-los, ocultar-los o mostrar-ne alguns que estiguin ocults Se selecciona «Tractar» per passar a la pantalla de selecció de filtres

13 2.6 Guia ràpida: dinamisme de l’informe (filtres individuals)
Es poden seleccionar valors individuals o intervals Hi ha l’opció de cercar un valor per descripció o per codi. A aquest efecte, en aquesta casella s’ha de seleccionar l’opció «Cercar» El filtres poden ser inclusius o exclusius. Si es vol excloure un valor, s’ha de seleccionar i fer clic al botó vermell Per seleccionar un valor, s’ha de marcar a la casella de l’esquerra i fer clic al botó «Afegir» Si es coneix el codi pel qual es vol filtrar, és possible introduir-lo directament en aquesta casella i fer clic al botó «Afegir» Si es vol desseleccionar un valor seleccionat anteriorment, s’ha de marcar la casella de la dreta i fer clic al botó «Eliminar»

14 2.6 Guia ràpida: dinamisme de l’informe (àrees de valors)
Es poden seleccionar valors individuals o intervals Hi ha l’opció de cercar un valor per descripció o per codi. A aquest efecte, en aquesta casella s’ha de seleccionar l’opció «Cercar» El filtres poden ser inclusius o exclusius Les opcions disponibles són: Entre Igual Més gran Més gran o igual Més petit Més petit o igual Hi ha l’opció d’utilitzar ajuda per a les seleccions Si es coneix el codi pel qual es vol filtrar, és possible introduir-lo directament en aquesta casella i fer clic al botó «Afegir» Una vegada s’ha fet la selecció, s’ha de fer clic al botó «Afegir»

15 2.7 Guia ràpida: àrea de resultats (capçalera característica)
Permet desfer l’última acció duta a terme o desfer totes les modificacions fetes en l’informe sobre l’execució inicial Permet definir propietats, com ara la visualització (clau o text), si s’afegeixen línies de totals, etc. Es fa clic a la capçalera de qualsevol característica amb el botó dret del ratolí Apareix aquest menú desplegable amb les opcions disponibles

16 2.7 Guia ràpida: àrea de resultats (opcions de navegació I)
Les opcions de navegació principals són: Enrere > Fer un pas enrere en la navegació > Tornar a l’inici Filtre > Seleccionar el valor de filtre > Eliminar el valor de filtre > Crear, modificar o activar condicions sobre els valors > Tornar a fer aparèixer la selecció inicial (imatge de la variable) Modificar el desglossament > Desglossar horitzontalment o verticalment > Permutar nnnnnn amb > > Eliminar el desglossament > Canviar els eixos (vertical per horitzontal o a la inversa)

17 2.7 Guia ràpida: àrea de resultats (opcions de navegació II)
Altres opcions de navegació importants són: Versió per imprimir Distribuir i exportar > Exportar a format Excel > Exportar a format CSV > Tornar a fer aparèixer la selecció inicial (imatge de la variable) Característiques > La característica permet definir la visualització: com a clau, text, si es fan línies de totals, si se’n vol mostrar algun atribut o si es vol classificar de manera ascendent o descendent, segons la clau o el text Excepció > Les excepcions són els indicadors semafòrics sobre els valors

18 2.7 Guia ràpida: àrea de resultats (altres funcionalitats)
En funció del punt de l’informe on es faci clic amb el botó dret del ratolí, poden aparèixer opcions diferents, de les quals destaquen: Si es fa clic sobre el valor de característica > Filtrar per aquell valor > Filtrar i desglossar per una altra característica Si es fa clic sobre la capçalera d’un valor > Modificar el comportament dels valors individuals (màxim, mínim, mitjana) > Classificar de manera ascendent o descendent, en funció del valor Si s’activa la funció d’arrossegar i deixar anar > Incorporar valors a l’àrea de resultats > Fer filtres > Intercanviar camps de manera ràpida i intuïtiva

19 2.7 Guia ràpida: àrea de resultats (arrossegar i deixar anar)
Si s'arrossega un camp des de l’àrea de filtres fins a l’àrea de resultats, aquest camp s’hi incorporarà o s’intercanviarà per un altre Si s'arrossega un valor de l’àrea de resultats cap a l’àrea de filtres, es podrà seleccionar aquell valor o excloure’l També és possible intercanviar camps o valors dins l’àrea de resultats

20 3 Consultes, suggeriments i incidències
Incidències tècniques, dubtes, consultes i suggeriments: Tel , web: o bé: Aquesta proposta d’informes econòmics i financers es pot ampliar a partir de les vostres necessitats d’informació no cobertes. Les necessitats, de tipus operatiu o informatiu, es valoraran i s’analitzaran convenientment.


Descargar ppt "Introducció i guia ràpida dels informes econòmics i financers"

Presentaciones similares


Anuncios Google