La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Program Overview ·Test set-up ·How to be successful on the speaking test ·Listening comprehension strategies ·Reading comprehension strategies ·Writing.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Program Overview ·Test set-up ·How to be successful on the speaking test ·Listening comprehension strategies ·Reading comprehension strategies ·Writing."— Transcripción de la presentación:

1 Program Overview ·Test set-up ·How to be successful on the speaking test ·Listening comprehension strategies ·Reading comprehension strategies ·Writing essentials

2 www.regentsreview2.net regentsreview2@ymail.com Additional resources MySpace

3 Part I: Speaking 24 points Part II: Listening Comprehension30 points Part III: Reading Comprehension30 points Part IV: Writing 16 points Comprehensive Examination in Spanish

4 Part 1 - Speaking Hablar

5 24 points You will have to complete 2 speaking tasks with your teacher!!! Each task = 12 points for a total of 24 points!!! 24 points

6

7 You can make mistakes - not looking for perfection, but instead your ability to maintain a conversation!

8 Be sure to give a complete response. Do not give Yes/No answers. Hello / How are you can be used to begin a conversation, but won't earn you credit. Do not restate what the teacher says.

9 H ow? Use 2 verbs together Add a but (pero) or because (porque) Ask a question Give checkpoint B responses!

10 For example... Teacher says - "Tengo hambre, pero me olvidé el dinero." Student says - "Yo tengo dinero y puedo comprar algo de comer para ti." Checkpoint B 2 verbs together!!!

11 For example... Teacher says - "Hace buen tiempo hoy. Tengo ganas de ir a la playa." Student says - "Qué buena idea. Puedo ir también porque ya terminé mi tarea." Checkpoint B Add "BECAUSE"

12 For example... Teacher says - "Estoy aburrida. No tengo planes hoy." Student says - "Yo también. Tengo una idea...¿Quieres ir al parque conmigo?" Checkpoint B Ask a question!!!

13 Checkpoint B Add "BECAUSE" or "But" 2 verbs together!!! Ask a question!!! Let's recap...

14 S s é que… C c reo que… O o igo que… P p ienso que… E e s obvio que… E e s verdad que... L l eo/leí que… O o í que… P p arece que… E e s cierto que… SCOPE ELOPE

15 Teacher says - ¿Quieres ver una película conmigo? Student could say - "Sí, hay una buena película al cine." An even better answer would be - "Sí, oí que hay una buena película al cine."

16 Teacher says - Me encanta ir al museo. Student could say - "Yo también. El museo va a tener unas obras de Picasso este mes." An even better answer would be - "Yo también. Leí que el museo va a tener unas obras de Picasso este mes." SCOPE ELOPE

17 Deber Desear Ir + a (Me) gusta (Me) gustaría Necesitar Poder Preferir Querer Quisiera Soler Tener que Highly Useful Verbs Check out these and more at www.regentsreview2.net

18 No te preocupes Es una lástima… Quisiera / Me gustaría Claro que sí Espero que sí Lo siento Me equivoco Perdóname No me importa Vale Fue un placer. No hay de qué Estoy seguro/a Es una buena idea Estoy de acuerdo ¿Puede ayudarme? Estoy agradecido/a Ud. es muy servicial Tengo ganas de…(+ infinitive) Gracias por ayudarme Check out these and more at www.regentsreview2.net Catch phrases

19 On your way to 2 points! ¿Puede ayudarme? Necesito comprar... Hola. Catch phrases You're shopping...

20 Instead of just saying Sí...now you already have a point! Claro que sí... ¿Te gusta la canción? Catch phrases

21 ·Repita ·No comprendo ·Otra vez ?

22

23 I am your Spanish teacher. We are on a school trip in NYC and you have lost your money. You start the conversation. S: No tengo mi dinero. Perdí ciento dólares. ¿Qué puedo hacer? T: ¡Que terrible! ¿Sabes dónde perdiste el dinero? S: Ayer fuimos al museo pero pienso que tenía mi dinero después de salir. T: Pues ¿Qué hiciste después del museo? S: Creo que cuando fuimos al cine yo perdí mi dinero después de pagar por mi entrada. T: Podemos llamar al cine y preguntar si tienen tu dinero. S: Yo llamé al cine pero no lo encontraron. Podemos buscar en el hotel. T: ¡Qué buena idea! Si no está puedo darte dinero por el resto del viaje. S: Muchas gracias pero no necesito su dinero porque puedo pedir dinero de mi amiga Kenzie. T: Excelente. Es fantástico tener amigas como Kenzie. Ella es una buena amiga. S: Claro que sí. Todo está bien porque puedo darle el dinero a Kenzie mañana. T: ¡Fantástico!

24 I am your friend. We are in a store to buy a present for our teacher. I will start the conversation. T: No sé que comprar para la Señora Smith. S: Ella le gusta el oro. T: No pienso que podamos gastar tanto dinero. S: Pues hay una venta en la tienda. T: Tengo otra idea. Podemos darle unas flores y un certificado de su restaurante favorito. S: Excelente. ¿Cuál es su restaurante favorito? T: Está en el centro comercial. Me olvidé cómo se llama. S: Voy a ir al centro comercial el sábado. T: ¡Qué bueno! S: ¿Compras las flores? Yo compro el certificado. T: ¡Fantástico! Necesitamos los regalos para su cumpleaños el lunes. S: Nos vemos el lunes.

25 Speaking Analysis How could Nathan have done a better job???

26 Speaking Analysis S: Ella le gusta el oro. Pienso que ella le gusta llevar el oro.

27 Speaking Analysis S: Pues hay una venta en la tienda. Creo que hay una venta en la tienda hoy. Puedo ir de compras hoy para comprar el regalo.

28 Speaking Analysis S: Excelente. ¿Cuál es su restaurante favorito? Vale. ¿Sabes cuál es su restaurante favorito?

29 Speaking Analysis S: ¿Compras las flores? Yo compro el certificado. S : ¿Puedes comprar las flores? Yo tengo que comprar el certificado.

30 Speaking Analysis S: Nos vemos el lunes. S : No te preocupes. Nos vemos el lunes.

31 Part 2 - Listening Escuchar

32 30 points You will listen to 15 passages!!! Each question = 2 points for a total of 30 points!!! 30 points 1 question per passage!

33 All passages are preceded by a sentence in English. 10-15 questions in Spanish 1-9 questions in English Listening

34 Do not read questions or answers while the teacher is reading the paragraph.

35 Eliminate the answers that you do not hear.

36 Do not focus on dates and names.

37 Do not try to translate as the teacher is reading.

38 Never leave a blank answer… give it your best guess.

39 Never change an answer once you have moved from the question.

40 Let's recap... Do not read while the teacher is reading! Deduce the answer by focusing on key words used in context which will lead you to the correct answer. Eliminate the answers that you do not hear. Numbers and names are not important! Do not translate! Don't leave anything blank. Once you choose an answer... stick with it!

41 Let's try one... ¿De qué trata esta película? (1) de los efectos de los desastres naturales (2) de las culturas de las tribus aisladas (3) de los deportes muy peligrosos (4) de las historias de lugares exóticos

42 Let's try one... Estas sensacionales imágenes nos permiten experimentar las emociones de situaciones extremas en una variedad de deportes de alto riesgo. Atletas y campeones del mundo en diferentes disciplinas arriesgan su vida. Estos deportes son casi imposibles de practicar. Por ejemplo se puede ver a los atletas cabalgar olas de 15 metros, esquiar sobre las montañas de Alaska y subir paredes verticales de hielo. También hay otros sorprendentes deportes de riesgo que capturan y fascinan al espectador en la pantalla.

43 High Frequency Regents Vocabulary el alimento – food el diario - newspaper el dueño - the owner el gobierno - government el hogar - the home el lugar - the place el premio - prize el príncipe - the prince el propósito - the purpose el tamaño - size el tema - theme or topic los derechos- the rights los gastos - expenses los impuestos – taxes la boda - wedding la carrera - career la encuesta - survey la entrevista - interview la gira - tour la huelga - the strike la obra - the work la oferta - the offer la prensa - newspaper la princesa – the princess la solicitud – application la talla - size la tarifa - the rate, fare la venta - sale Nouns

44 La casa El hogar

45 El periódico El diario La prensa

46 La comida El alimento

47 Verbs High Frequency Regents Vocabulary acabar de - ahorrar - to save aumentar- to increase desarrollar - to develop grabar - to tape inaugurar - to open, inaugurate lograr - to achieve nacer - to be born quejarse- to complain solicitar - to apply tener éxito - to be successful actual - of the present de venta - for sale diario - daily gratis - free real - royal sano– healthy sencillo - plain, simple Adjectives

48 Part 3 - Reading Leer

49 You will read 2 long paragraphs with 5 questions or incomplete statements each!!! Each question = 2 points for a total of 30 points!!! 30 points 5 individual authentic material readings with 1 question or incomplete each!!!

50 Part C - Long passage with 5 multiple choice questions in English. Part B - Authentic materials - 1 multiple choice question in English per reading. Part A - Long Paragraph with 5 multiple choice questions in Spanish. Reading

51 Authentic Materials Example - Part B

52 Look for cognates and root words to assist you in finding the answer.

53 Look for Root words within other words. o For example - Ella ha disfrutado la enseñanza de niños por muchos años.

54 Cognates are words that _____________ and _____________ similar in both Spanish and English, but also _____________ the same thing.

55 Los cognados conversación teléfono elefante computado ra laboratorio matemáticas información princesa nacional

56 For example - caminar = to walk caminando = walking For example - beber = to drink bebiendo = drinking P resent participles - (ING) - these are words that end in ____________ & ____________.

57 For example - ahorrar = to save ahorrado = saved Past participles - (ED) - these are words that end in ________ & ________.

58 For example - libertad = liberty For example - comunidad = community Words that end in "dad" &tad in Spanish usually meanty in English.

59 Words that end in "mente" in Spanish usually mean ly in English. For example - rápidamente = quickly

60 Words that end in "ción in Spanish usually mean tion in English. For example - comunicación = communication

61 Last but not least... Here are some words and phrases that you may see as you go through the reading portion of the exam - ·Según...According to... ·¿De qué trata...? What's it about? ·¿Cuál es el propósito? What's the purpose? ·¿Qué ofrece...? What's being offered...? Listening section too!!! Listening section too!!! Listening section too!!!

62 Part 4 - Writing Escribir Quer Escribir

63 30 points You will write 2 essays! Each essay = 8 points for a total of 16 points!!! 30 points

64

65

66 You'll have a choice of two narratives and a picture!!! Select 2 of the 3 possible tasks A narrative may be a letter, journal, or review

67 Transition words ·a menudo, muchas veces ·a veces ·además ·anteayer ·antes (de) ·ayer ·de repente, de pronto ·de vez en cuando ·desafortunadamente ·después (de) ·durante ·en el momento que ·finalmente, por fin ·jamás, nunca ·mientras ·por eso ·por lo general, generalmente ·usualmente ·por lo tanto ·por primera vez ·rara vez, raramente ·siempre ·también ·un día Check out these and more at www.regentsreview2.net

68 Transition words ·primero ·segundo ·tercero ·cuarto ·quinto · sexto ·séptimo ·octavo ·noveno ·décimo

69 #1 For example: Your Spanish Club is planning an international fair for the spring. In Spanish, write an article for the school newspaper describing the fair. You may wish to include: the purpose of the event date and time of the event location who will attend approximately how many will attend cost of entrance ticket activities student involvement community involvement how you feel about the event

70 El mes que viene el Club Español de nuestra escuela piensa celebrar una feria en el campo de fútbol. Será el quince de mayo a las dos de la tarde. Termina a eso de las nueve de la noche. Las entradas cuestan cinco dólares por cada persona. Este dinero va a pagar un viaje escolar a la ciudad de Nueva York el fin de junio. El Club espera que todo el mundo en el pueblo asista. Habrá atracciones para cada edad: juegos, concursos, montar a caballitos, pescar. También hay muchos padres que van a vender tortas, bizcochos y pan para ayudar el club. Cada estudiante en el club participará. Algunos venderán perros calientes, hamburguesas y refrescos. Otros van a vigilar a los niños. Creo que va a ser un evento maravilloso. Intro Closing

71 #2 For example: You are looking forward to summer vacation. In Spanish, write a letter to your pen pal telling him or her about your plans for the summer. You may wish to include: possible vacation plans for the summer time frame for these plans reasons for these plans costs involved travel plans involved how your family feels about these plans what you will be expected to do preparations that will be necessary who will be included

72 Querido Gabriel, E ste verano será muy divertido para mí. Ya que soy mayor puedo salir más con mis amigos. Ahora que puedo conducir, mis amigos y yo iremos dos otras veces a las montañas para pescar e ir de camping. También es posible que mis padres nos lleven a un partido de béisbol en el nuevo estadio en Nueva York. Tengo que trabajar en el supermercado para ganar un poco de dinero. Necesito el dinero para mis viajes y para unos recuerdos de los Yankees. ¿Te gustaría venir a visitarme? Puedes acompañarnos a ver el partido de béisbol. Mis padres piensan que es una buena idea. También podrás ir de camping y pasar un buen rato en las montañas. Escríbeme pronto. Intro Closing

73 #3 For example: In Spanish, write a story about the situation shown in the picture below. It must be a story relating to the picture, not a description of the picture. Do not write a dialogue.

74 A Carlota y a Antonio les gusta visitar a su abuela. La abuela no está muy ocupada. Por lo general, ella siempre está en la cocina preparando la comida o unos postres muy ricos para el abuelo y los nietos. Ahora ella está leyendo una novela de su autor favorito. Después de jugar con el gatito, Antonio y Carlota decidieron sentarse a mirar la televisión. Discuten sobre cual programa quieren ver. El gato está contento y se acuesta en la silla con la abuela. En pocos minutos el abuelo llegará de su trabajo. Los niños están contentos porque el abuelo siempre les trae bombones a sus nietos. La abuela sabe que necesita poner la cena en la mesa pronto porque los niños tienen hambre. Desafortunadamente ella no quiere dejar de leer porque el libro es muy interesante.

75 Remember... ·To make sure all information relates to the purpose. ·To make sure your writing is Checkpoint B level. ·That each writing must contain 100 or more words to earn full credit for length. Do not cut yourself short - plan to write 125 words! ·That a dialogue will not be given credit.

76 Guía de escribir Después de escribir tu ensayo, reléelo. Look for the following: I do not have 2 conjugated verbs next to each other. My nouns and adjectives match up (plural, singular, masculine, feminine). I completed the task. I wrote about what I was supposed to write about!!! I wrote an introduction. I wrote a conclusion. I made smooth transitions throughout the body of my essay. I used words such as después de, antes de, luego, primero, segundo, sin embargo (however), pero, etc. I did not use ENTONCES to mean THEN. I used LUEGO. I have at least 125 words (Digits and peoples names do not count. Place names and brand names from the target culture are counted as one word, all others are disregarded. Salutations and closings are counted)

77 ¡Buena suerte! Wednesday June 22

78 www.regentsreview2.net regentsreview2@ymail.com Additional resources MySpace

79 De la cocina de... Chef REGENTS ·Study - *SCOPE ELOPE *HFRV *Checkpoint B *CATCH PHRASES *Dozen Highly Useful Verbs ·Practice. ·Get a good night's sleep. ·Eat a healthy breakfast. Recipe for success


Descargar ppt "Program Overview ·Test set-up ·How to be successful on the speaking test ·Listening comprehension strategies ·Reading comprehension strategies ·Writing."

Presentaciones similares


Anuncios Google