La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL"— Transcripción de la presentación:

1 LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL
II Jornades TIC i Educació LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL Girona, octubre 2012 Fina Vert Ros

2 II Jornades TIC i Educació

3 Quin tipus de matèria li cal per créixer?
II Jornades TIC i Educació Quin tipus de matèria li cal per créixer? De què està fet el nostre cos? Què necessita el cos per créixer, reparar, ... per viure?  D'on ha sortit tota la matèria i l’energia per créixer i viure? D'on obté el nostre cos la matèria i l'energia?  Quines són les necessitats nutritives del teu cos? Webquesta. Per aprimar-se no tot s'hi val! Alimentació i nutrició. Aparell digestiu. Digestió Després del tub digestiu. Quin és el destí dels nutrients? L'aparell circulatori sanguini. Circulació Estudiem els casos clínics De la sang a la cèl·lula. Oxigen   Com aconsegueixen les cèl·lules l'oxigen? Aparell respiratori. Webquesta. El tabac Glogster. Malalties i trastorns Com utilitza el nostre cos la matèria i l’energia? La respiració cel·lular Activitats finals Què en fa el nostre cos de les substàncies de rebuig? L'aparell excretor urinari

4 Què pretenc? Ensenyar a pensar científicament.
II Jornades TIC i Educació Què pretenc? Ensenyar a pensar científicament. Compartir coneixements i construir conjuntament els coneixements. Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats. Treballar de manera autònoma. Saber trobar la informació que es demana en les fonts prèviament seleccionades. Interpretar models. Justificar i argumentar les respostes. Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge

5 Ensenyar a pensar científicament
II Jornades TIC i Educació Ensenyar a pensar científicament Problema: Per què els ossos són tan durs? Documenteu-vos: Font de la imatge: Emeteu una hipòtesi: Deducció: Disseny de l’ experiment: Material: Os de pollastre, àcid acètic (vinagre), vas de precipitats. Procediment: Resultat esperat: Resultat observat: Conclusió: Activitat 3.- Anem al laboratori! Experimentem

6 Compartir coneixements i construir-los conjuntament
II Jornades TIC i Educació Pautes Exemple de Glogster d’alumnes Recull de glogsters

7 Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats
II Jornades TIC i Educació Aplicar els coneixements per resoldre problemes contextualitzats La Marató 2011 dedica als trasplantaments L'Hospital de Bellvitge implanta un cor artificial que, per primer cop a Catalunya, permet fer vida normal al pacient. Febrer 2012

8 Treballar de manera autònoma
II Jornades TIC i Educació Treballar de manera autònoma Webquesta:

9 II Jornades TIC i Educació
Saber trobar la informació que es demana en les fonts prèviament seleccionades Activitat 21.- Juguem a metges Cas clínic 3 Pacient de 62 anys de sexe masculí, amb hipertensió arterial, hipercolesterolèmia, fa 5 anys va patir una angina de pit, amb antecedents familiars de malalties coronàries. Ha estat diagnosticat d’ oclusió trombòtica donant com a resultat una necrosi del miocardi, és a dir, un infart de miocardi. a) Què és un infart de miocardi? Per què és produeix? Consulteu aquestes webs: b) Pel tractament se li practica un bypass coronari. En que consisteix el bypass o derivació? Cerqueu informació en les webs:

10 II Jornades TIC i Educació
Interpretar models

11 Justificar i argumentar les respostes
II Jornades TIC i Educació Justificar i argumentar les respostes Activitat 18.- Per respondre les preguntes que segueixen cerqueu informació a les webs: Expliqueu quin paper juga la suor en la regulació de la temperatura del cos. El volum de suor produït és molt variable, des de 0,5 l a més de 7 litres. Justifiqueu per què suem molt quan fem un exercici intens?

12 Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge
II Jornades TIC i Educació Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge De què disposa per fer la seva funció? Dibuixa l’aparell circulatori. Posa el nom a les parts del cor i els vasos principals. Marca el sentit de la circulació. Pinta de color vermell la sang arterial i de color blau la sang venosa. Com ho fa? Activitat final.- De què ens serveix tenir un aparell circulatori?

13 Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge
II Jornades TIC i Educació Ajudar-los a ser conscients del seu procés d’aprenentatge compte la relació de la cèl·lula/es (protagonista/es) amb tots els aparells (al servei de la cèl·lula/es) Fes un redactat sobre la funció de nutrició. (Has de tenir en Coavaluació Nom del corrector/a: Nom de l’autor/a:

14 JUSTIFICACIÓ: opció pel model TIC
II Jornades TIC i Educació JUSTIFICACIÓ: opció pel model TIC Fàcil accès al material. Multitud de recursos. Motivador. Facilita el treball autònom i en xarxa. Accès a diferents fonts d’informació. Flexibilitat per modificar el material per millorar-lo, actualitzar-lo, adaptar-lo,...

15 II Jornades TIC i Educació


Descargar ppt "LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL"

Presentaciones similares


Anuncios Google