La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students."— Transcripción de la presentación:

1 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students. 3. The concert is on Thursday, December 13 th. Nosotros no estamos afuera del colegio. Ustedes son estudiantes de septimo grado. El concierto es el jueves trece de diciembre.

2 Tarea Bring your vocabulary on World War II and opposites.

3 For Tomorrow Tomorrow in class you will be making 10 flashcards using your vocabulary on World War II, opposites and verbs ser and estar. One side: Phrase in Spanish The other side: A picture related to the phrase in Spanish

4 For Tomorrow You must use the persons: yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Remember to write the correct ending depending on the person: -a (feminine), -o (masculine) -as (feminine plural) -os for masculine plural

5 For Tomorrow You must include at least: one word from World War II vocabulary one word from opposites one adverb: muy = very bastante = quite un poco = a little

6 For example Tú eres un soldado bastante joven y delgado

7 For Wednesday Bring your flashcards on Wednesday AND 3 facts on Our Lady of Guadalupe (in English)

8 A: ¿Quién eres tú? B: Yo soy…

9 un general

10 un soldado

11 un primer ministro

12 un marinero

13 un minero

14 un capitán

15 un piloto, un aviador

16 una enfermera

17 A: ¿Dónde estás tú? B: Yo estoy…

18 en un submarino

19 en un aeroplano

20 en un tanque

21 en un barco

22 en una bicicleta

23 en un portaaviones

24 en una motocicleta

25 en un camión

26 Haz lo siguiente: (Do the following): Hoy es martes, el 11 de diciembre 1.Take out your handouts and notes 2.Grab a piece of paper and cut it for flashcards (as you saw in class) 3.Make 16 flashcards with verb ser and estar (as explained in class)

27 Tarea: Bring your flashcards tomorrow AND 3 facts on the Feast of Our Lady of Guadalupe (posted online)

28 Hoy es miércoles, el 12 de diciembre 1.Review your flashcards 2.Exchange flashcards with a seating partner 3.Quiz each other on: the person, its meaning and the correct verb ser for each person Tarea: 4 sentences using negative form 4 sentences with questions Haz lo siguiente: (Do the following)

29 Hoy es miércoles, el 2 de enero 1.The nurse is very tall and young 2.The soldiers are in the fields of Spain 3.You all are not in a battleship ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?

30 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 8 de enero 1.He is not a prime minister. 2.They are Spanish soldiers. 3. We are American miners. Él no es un primer ministro. Ellos son soldados españoles. Nosotros somos mineros estadounidenses.

31 Tarea: 8 sentences with present progressive and WWII vocabulary You MUST use pronouns: Yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes Otherwise your homework will not count as completed. For example: Los alumnos están trayendo la comida a la fiesta (The students are bringing the food to the party) Note: Do NOT use the above mentioned example.

32 The negative form Negative form: always before the verb Example: Él no es un general, él es un soldado

33 Question words Who: es el personaje? (Who is the character?) When: ¿ es la segunda guerra mundial? (When is World War II?) ¿Quién? ¿Cuándo? ¿Quién Cuándo

34 Question words How: es el soldado? (How does the soldier look like?) Which: es el personaje, el general o el soldado? (Which is the character, the general or the soldier?) ¿Cómo? ¿Cuál? ¿Cómo ¿Cuál

35 Dialogue: World War II characters You and a partner will work on a dialogue about a WWII character Each person must choose a character from your WWII vocabulary The dialogue must include four questions using the question words we have seen

36 Dialogue: Los inventos You must use opposites, WWII vocabulary, verb ser and estar in your dialogues You can use your devices to look for previous power points on verb ser and estar An example is given next

37 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 1.I am a prime minister and I am short and a little fat. 2. We are not soldiers, we are American students. Yo soy un primer ministro y yo soy bajo y un poco gordo. Nosotros no somos soldados, nosotros somos mineros estadounidenses.

38 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 9 de enero 3.They are miners in Spain. Tarea: 3 facts on WWII (in English) Ellos son mineros en Espana.

39 A: ¿Cuál es el personaje: un hombre o una mujer? B: El personaje es un hombre A: ¿Dónde está el personaje? B: El personaje está caminando en el campo B: ¿Cuándo es la segunda guerra mundial? A: La segunda guerra mundial es en el año de… B: ¿Cómo es el personaje? A: Él es alto, un poco delgado y bastante joven.

40 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 14 de enero 1.Please 2. I need 3. Thank you 4. You are welcome Por favor Necesito/yo necesito Gracias De nada

41 Tarea Using your vocabulary list, make a list in Spanish of ten food items that you would buy during World War II You must also include the measurements Example: Una barra de mantequilla

42 Las medidas y los productos en la segunda guerra mundial (measurements and products in World War II)

43 A: ¿Qué necesita usted? B: Yo necesito…

44 una caja de cereal (a box of cereal)

45 una caja de galletas (a box of cookies)

46 una caja de pasas (a box of raisins)

47 una caja de té (a box of tea)

48 medio kilo de azúcar (half a kilo of sugar)

49 un envase de manteca (a container of shortening)

50 una lata de sopa (a can of soup)

51 dos latas de atún (two cans of tuna fish)

52 una lata de guisantes (a can of peas)

53 un frasco de mermelada (one jar of marmalade)

54 una barra de mantequilla (one stick of butter)

55 cien gramos de queso (one hundred grams of cheese)

56 cien gramos de tocino (one hundred grams of bacon)

57 una hogaza de pan (one loaf of bread)

58 un litro de leche (one liter of milk)

59 un litro de jugo (one liter of juice)

60 medio kilo de brócoli (half a kilo of broccoli)

61 medio kilo de cebolla (half a kilo of onion)

62 un kilo de berenjena (one kilo of eggplant)

63 dos kilos de maíz (two kilos of corn)

64 dos kilos de tomate (two kilos of tomato)

65 dos kilos de patata (two kilos of potato)

66 un kilo de naranja (one kilo of orange)

67 dos kilos de fresa (two kilos of strawberry)

68 tres kilos de plátano (three kilos of banana)

69 un kilo de huevo (one kilo of eggs)

70 tres kilos de pollo (three kilos of chicken)

71 cuatro kilos de carne (four kilos of meat)

72 dos kilos de arroz (two kilos of rice)

73 un kilo de pasta (one kilo of pasta)

74 un filete de salmón (one filet of salmon)

75 medio litro de helado (half a liter of ice cream)

76 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 15 de enero 1.I need a kilo of eggs. 2. We need a box of crackers. 3. You need a liter of milk. Yo necesito un kilo de huevos. Nosotros necesitamos una caja de galletas. Tú necesitas un litro de leche.

77 Tarea Webquest la segunda guerra mundial. You must complete the page, print it and bring it tomorrow.

78 Durante la segunda guerra mundial, las personas necesitan utilizar la libreta de raciones para comprar la comida.

79 Adentro de la libreta de raciones hay espacios para la comida que está limitada.

80 El racionamiento de comida empieza en Inglaterra en enero de 1940.

81 El gobierno promociona el cultivo de vegetales en los jardines de los hogares.

82 En este período de la historia, sólo (only) los niños pueden comer las naranjas y las frutas.

83 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es miércoles, el 16 de enero 1.Jordan needs a hundred grams of bacon. 2. Sam needs one box of raisins. 3. They need half a liter of ice cream. Jordan necesita cien gramos de tocino. Sam necesita una caja de pasas. Ellos necesitan medio litro de helado.

84 Tarea 3 facts on ration books Write them down and bring them on loose leaf

85 Using a piece of construction paper and markers, make a ration book. With a marker trace a table with seven columns and seven rows.

86 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es viernes, el 18 de enero Una caja de cereal cuesta treinta centavos. 1.One box of cereal costs 30 cents. 2.Three hundred grams of bacon cost 80 cents. 3. Half a kilo of sugar costs 25 cents. medio kilo de azúcar cuesta veinticinco centavos. trescientos gramos de tocino cuestan ochenta centavos.

87 You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

88 A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

89 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es martes, el 22 de enero 1. How much does a kilo of rice cost? 2. I need to buy two cans of tuna fish. 3. We can buy broccoli today. ¿Cuánto cuesta un kilo de arroz? Yo necesito comprar dos latas de atún. Nosotros podemos comprar brócoli hoy.

90 Tarea Look at a supermarket circular online and write 8 sentences using your list of food and products from WWII, including prices in Spanish. Example: Un kilo de tomate cuesta tres dólares, noventa y nueve centavos.

91 OUE cuesta cuestan

92 cuesta cuesta

93 You and a partner will create a dialogue in Spanish to buy grocery items during World War II. You must include: 1.Greetings and goodbyes 2.One food item that must be rationed 3. Two food items and their price 4.The total amount of your buy Use your blue ration book for this activity (the vendor must check it)

94 A: Buenos días, ¿qué necesita usted? B: Yo necesito un kilo de huevo, por favor A: Lo siento, su libreta de racionamiento está marcada (marked), usted no puede comprar huevos ahora. B: ¿Cuánto cuesta una barra de mantequilla? A: Cuesta treinta y cinco centavos B: También necesito una hogaza de pan. A: Son diez centavos. El total es 45 centavos. B: Aquí tiene, gracias. A: De nada.

95 ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? 1.How much does a liter of milk cost? 2.I need to buy three cans of peas. 3.I can buy eggs now. Hoy es miércoles, el 23 de enero ¿Cuánto cuesta un litro de leche? Yo necesito comprar tres latas de guisantes. Yo puedo comprar huevos ahora.

96 Tarea 8 sentences using poder infinitive Example: Yo puedo comprar dos hogazas de pan hoy. Use pronouns yo, tú, él, ella, nosotros, ellos, ellas, ustedes, otherwise your homework will not count as completed.

97 PODER + INFINITIVE (to be able to + infinitive) PODER =UE Yo comprar Tú comprar But: Nosotros puedo puedes podemos

98 puedo puedes puede podemos pueden


Descargar ppt "¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students."

Presentaciones similares


Anuncios Google