La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios”

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios”"— Transcripción de la presentación:

1 Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios” Eraikina. Bigarren solairua Tel. 948-169246 e-mail: maider.perezdevillarreal@unavarra.esmaider.perezdevillarreal@unavarra.es 2015-2016 Natur Ingurunearen Didaktika

2

3 KLASEEN ALDIA ETA EBALUAZIO JARRAITUA: Irailak 7- Urtarrilak 18 ERREKUPERAZIO ALDIA: Urtarrilak 19-Otsailak 3 OHIKO AZTERKETAK: Urtarrilak 7-18 EZ-OHIKO AZTERKETAK: Urtarrilak 19-Otsailak 3 http://www.unavarra.es/estudios/informacion-academica/calendario-de-examenes/zientzia- juridikoen-fakultatea?submenu=yes Fakultateko telefonoa: 948 169428 EGUTEGI AKADEMIKOAN SEINALATUTAKO DATAK

4 GELA 108 TALDE HANDIKO KLASEAK: (Klase magistralak, Teoria) 14 saio + AZTERKETA (1 ordu 45 min) Talde osoa: Osteguna (10:00-12:00 h) 10:00-11:45 h TALDE ERTAINEKO KLASEAK: (Praktikak): 11 saio+2 saio EZAGUERAREN MODELOAREN AHOZKO ERAKUSKETARAKO (1 ordu 20 min) Talde 1: Astelehena (8:00-10:00 h) 8:30-9:50 h Talde 2: Astelehena (10:00-12:00 h) 10:00-11:20 h KLASEEN EGITURA PUNTUALTASUNA

5 NATURA INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA Haur Hezkuntzako Irakasleen Gradua Urte akademikoa: 2015/2016 Seihilekoa: Udazkena Kodea: 301501Irakasgaia: NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA Kreditoak: 6Tipo: NahitaezkoaMaila: 3. Saila: Psikologia eta Pedagogia Irakaslea PEREZ DE VILLARREAL ZUFIAURRE, Maider

6 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA DESKRIBATZAILEAK: “Natura eta Gizarte ingurunearen ezagutza” materiaren barruan kokatuta dagoen irakasgaia da eta hurrengo gaiak garatzen ditu: -Heziketa-modeloen analisia: konduktista, positibista, kognitibo eta konstruktibista. Novak, Gowin eta Ausubel-en teoriak -Haur Hezkuntzaren-curriculuma, natur ingurunearen arloan -Teknika Instrukzionalak Natura Ingurunearen irakaskuntza prozesuak hobetzeko - Proposamen didaktikoak lantzea.

7 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 1. HELBURUAK: 1.Zientziaren irakaskuntzaren garrantzia lehen adinetan identifikatzea eta eztabaidatzea. 2.Irakas-ikaskuntzaren prozesuan sakontzea eta ikaskuntzaren teoria desberdinak ezagutzea. 3.Ikaskuntza esanguratsua lortzeko teknika instrukzionalak ikasi eta erabili. 4.Ezagueraren modeloak eraikitzea Haur Hezkuntzako Curriculum-a jarraituz.

8 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2. GAITASUNAK 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 2.2. GAITASUN OROKORRAK 2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK 25.4. BERARIAZKO GAITASUNAK

9 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 1. OG - Ikasleek Bigarren Hezkuntza orokorreko oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izatea, eta nahiz eta testuliburu aurreratuetan laguntza bilatu, beren ikasketa alorreko abangoardiatik datozen ezagutzak dauzkatela adierazten duten zenbait alderdi kontrolatzeko mailan daudela frogatzea. 2. OG - Ikasleek beren ezagutzak beren lanetan edo bokazioetan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta beren ikasketa arloaren barruan arrazoiak prestatzearen eta defendatzearen bidez, eta problemen ebazpenaren bidez demostratzen diren gaitasunak edukitzea. 3. OG - Ikasleek (normalean beren ikasketen arloko) datu aipagarriak Bildu gai aipagarrien gaineko gogoeta hartuko duten iritziak emateko.

10 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.1. OINARRIZKO GAITASUNAK 4. OG - Ikasleak, bai jende espezializatuari eta bai espezializatu gabeari, informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak jakinarazteko gauza izatea. 5. OG - Ikasleek geroko ikasketak autonomia maila handiarekin hasteko beharrezkoak diren ikasketarakoabileziak garatu izatea.

11 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.2. GAITASUN OROKORRAK 1. GO - Haur Hezkuntzako helburuak, Curriculum edukiak eta ebaluazio- irizpidea ezagutzea. 2. GO - Lehen haurtzaroan ikaskuntzak sustatzea eta ahalbidetzea, alderdi kognitibo, emozional, psikomotor eta nahimenezkoen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik. 3. GO - Diseinatzea eta erregulatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua.

12 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.2. GAITASUN OROKORRAK 5. GO - Taldean hausnartzea arauak onartzeari buruz eta besteenganako errespetuari buruz. Sustatzea ikasle bakoitzaren autonomia eta singulartasuna, lehen haurtzaroan emozioak, sentimenduak eta balioak hezteko faktoreak diren aldetik. 11. GO - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, irakaskuntza berritu eta hobetzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiborako, eta ikasleen artean sustatzea. 12. GO - Gaurko gizartean hezkuntzaren funtzioa, aukerak eta mugak zeintzuk diren ulertzea, eta haur hezkuntzako ikastetxeak eta beren profesionalak ukitzen dituzten oinarrizko gaitasunak zeintzuk diren ulertzea. Ikastetxeetan aplikagarriak diren kalitatea hobetzeko ereduak ezagutzea

13 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.3. ZEHARKAKO GAITASUNAK 2ZG. Hizkuntza gaitasuna frogatzea gaztelaniaz, edo, hala badagokio, euskaraz, Europako Kontseiluaren "Hizkuntzen Erreferentziako Europako Esparru Komuna: ikastea, irakastea, ebaluazioa" delakoaren araberako C1 mailaren parekoa.

14 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.4. BERARIAZKO GAITASUNAK 1. GE - Haur Hezkuntzaren helburuak, curriculum-edukiak, antolaketa, metodologia eta ebaluazio-irizpideak ezagutzea. 2. GE - Lehen haurtzaroko ikasketak dimentsio kognitibo, emozional, psikomotore eta bolitiboak batzen dituen ikuspegi globalizatzaile eta integratzaile batetik sustatzea. 3. GE - Diseinatzea ikasteko espazioak dibertsitatearen, kulturaniztasunaren eta eleaniztasunaren testuinguruetan, arretaz hartuz ikasle bakoitzaren hezkuntza beharrak, genero berdintasuna, ekitatea eta giza eskubideentzako errespetua. 4. GE - Ikaskuntzako eta eskola bizikidetzako testuinguruei buruz gogoeta egitea. Behaketa sistematikoa egiten jakitea, ongi egindako lana baliozkotzea, arauak onartzea eta besteak errespetatzea.

15 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 2.4. BERARIAZKO GAITASUNAK 5. GE - Ikasgelako praktikei buruz gogoeta egitea, berrikuntza sustatzeko. Azturak eta trebetasunak eskuratzea ikasketa autonomo eta kooperatiboa ikasleen artean sustatzeko, eta kalitatea kudeatzeko ereduak ezagutzea. 10. GE - Lankidetza, bizikidetza, motibazioa eta ikasteko nahia sustatzea, ikastetxeko proiektuetan aktiboki parte hartzea eta familiekiko harremanak zaintzea. 11. GE - Harreman kritikoa eta autonomoa edukitzea, hezkuntzan inplikatutako jakintzei, balioei eta erakundeei buruz. 12. GE - Era aktiboan antolatzea Lehen Hezkuntzakoak diren edukien irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak, gaitasunak garatzeko ikuspegi batetik.

16 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 3. IKASKETAREN EMAITZAK Ikasketa emaitzak ikasleak materian lortuko dituen konpetentzien zehaztasunak dira. Hiru maila: -Ezin hobea: konpetentzien eta maisutasunaren 75 % eskuratzean, gutxienez. -Erdia: materian nahi izandako konpetentzien gehiengoaren eskuratzean eta konpetentzia espezifikoei laguntzen dieten alderdi haietako maisutasuna titulua lortzean. -Eskasa: tituluaren espezifikoak diren konpetentziei laguntzen dizkieten alderdien eskuratze gutxiegia denean. Ikasle batek GAIA kalifikazioa lortzen du ikasketa ezin hobea edo erdia bada.

17 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 4. METODOLOGIA Kodea eta deskribapena Izaera presentzialaOrduak 1. PJ* Eskola teorikoak (funtsatzea, adibidez adieraztea, aplikazio kontrastatuak eta garapenak) 10045 2. PJ Eskola praktikoak, edo, baldin badago, kanpo praktikak (landa-praktikak) 10015 3. PJ Lanak egitea, eta, hala badagoko, ahozko defentsa 1030 4. PJ Ikaslearen ikasketa autonomoa 050 5. PJ Tutoretzak 1005 6. PJ Ahozko edo idatzizko azterketak 1005 Orokorra 150 * Gaitasunen arteko harremana. Begiratu gidaliburuan, 6. puntuan.

18 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 4. METODOLOGIA Tutoretzak Zalantzak argitzeko, azterketak prestatzeko eta berrikusteko. (Astelehena: 12:00-14:00h; Asteartea: 10:30-12:30 h; Osteguna: 12:00- 14:00h) Ikaslearen lana Mintegietako txostenak lantzea eta talde handiko saioetarako jarduera puntualak landu, informazio eta material bilaketa, azterketen prestakuntza, irakurketak.

19 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 5. EBALUAZIOA Irizpideak Ebaluazio tresnaPis ua % BERRESKU RAGARRIA Aurrez aurreko jardunaldietara agertzea; parte hartzea eta ekarpenak Sinadura kontrola; irakaslearen oharrak 100 Parte hartzearen kalitatea; egindako lanen kalitatea Irakasleari emandako materialaren zuzenketa; parte hartzearen behaketa 200 Ezagueraren modeloaren edukiak eta haren osaketan erabilitako lanabesak eta bere ahozko defentsa Lan praktikoak: behaketa, proposamena eta, bere kasuan, ebaluazioa 3030* Azterketa Ahozko edo idatzitako frogak, partzial edo orokorrak. 4040* * Irakasgaiaren 70% berreskuragarria da.

20 6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 1 : 1. Gaia: Heziketa-modeloen analisia: tradizionala (konduktista eta positibista) eta aurrerakoia (kognitibo eta konstruktibista) 1.1. Ausubel, Novak eta Gowin-eko irakaskuntza teoriak, Natur Ingurunearen Didaktikan aplikatuz. 1.2. Beren funtsezko printzipioak 1.3. Kontzeptu-akatsen teoria

21 6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 1 : 2. Gaia : Irakaskuntza prozesu hobekuntzarako, Natur Ingurunearen Didaktikan aplikatzeko teknika instrukzionalak 2.1. Kontzeptu-mapak eta Natur Ingurunearen ikaskuntza esanguratsua 2.2. Ezagueraren UVE-a, ezagueraren modeloa, modulu instrukzionala eta natur ingurunearen ikerkuntza prozesua.

22 6. EDUKIAK NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA BLOKE 2 : 3. Gaia: Nafarroako Foru Erkidegoko Haur Hezkuntzako Curriculuma 3.1. Ingurunearen ezaguera: helburuak, edukiak eta ebaluazio-irizpideak

23 6. EDUKIAK BLOKE 3: 4. Gaia: Natur Inguruneko aukeratutako alderdiei dagokienez diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzea (NUPeko Campus-a, Iruñeko eta bere inguruko baliabide didaktikoak-geologikoak- biologikoak, eta abar) 4.1. Natur Inguruneari dagokionez diseinu kurrikular eta instrukzionala lantzeko jarraibideak 4.2. Egokitutako Ezagueraren modeloa lantzea 4.3. Modulu Instrukzionalaren aurkezpen publikoa NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA

24 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7. Bibliografia. 7.1. Oinarrizko Bibliografia González, F.; Ibáñez, F.; Casalí, J.;López, J. y Novak J. D.(2007, 2ª edición). Una aportación a la mejora de la calidad de la docencia universitaria: Los mapas conceptuales. Pamplona: Servicio de Publicaciones de la Universidad Pública de Navarra. Fermin Mª González (2008, 2ª Edición) El mapa conceptual y el Diagrama UVE. Recursos para la Enseñanza Superior en el siglo XXI. Madrid: NARCEA Documentos oficiales sobre el currículo de Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. Gobierno de Navarra. Departamento de Educación 7.2. Sakontzeko Bibliografia ACTAS de los Congresos Internacionales que sobre aplicación de los Mapas Conceptuales para la mejora de los procesos de Enseñanza/Aprendizaje se celebraron en Pamplona(2004), San José de Costa Rica(2006), Helsinky(Finlandia) y Tallin(Estonia) en 200, Viña del Mar(Chile, 2010) y Malta(2012), Santos(Brasil,2014) (descarga libre en http://cmc.ihmc.us).http://cmc.ihmc.us Fermin Mª González y José Mª Iza (1986). Recursos didáctico-geológicos de Pamplona y sus alrededores. Ayuntamiento de Pamplona OHARRA. Bibliografia espezializatua eta orientazio egokiak, talde desberdinei emango zaizkie aukeratutako gaien arabera. Halaber informatuko da, pertsonalizatutako bibliografiaren eta eskarirako beste baliabide batzuen gainean beti.

25 + Curriculum de la Escuela Pública Vasca. Behin inskribatuta, pasahitza ematen dute. http://www.txanela.net/ + IZQUIERDO, M. (Coord.). (1993), Ciències 6-12. CDEC. Generalitat de Catalunya (disponibles al CDEC, www.xtec.es/cdec o la biblioteca d'Humanitats, UAB) + Project Seeds of Science, Roots of Reading. University of California Berkeley http://www.scienceandliteracy.org/ + Sesiones de mapas conceptuales (zientziaren arloko gaien ingurukoa): http://www.education.vic.gov.au/school/teachers/teachingresources/discipline/science/continuum/Pages/co nceptmaps.aspx 7.4. Web orriak: http://cmap.ihmc.us http://cmc.ihmc.us/ http://cmc.ihmc.us/1er%20Congreso%20Mapas%20Conceptuales.html http://www.2wmaps.com/ http://www.aprendizajesignificativo.com http://grupoorion.unex.es http://www.unavarra.es/invest/GONCA/index.htm ftp://ftp.ihmc.us ftp://orion:orion@grupoorion.unex.es NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.3. Proiektu kurrikularrak eta baliabide didaktikoak

26 NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.5. Bibliografia espezialitatua. Drucker, P.F. (1993). Post-Capitalist Society. Harper Collins: New York. Drucker, P.F. (1999). Management Challenges for the 21 st Century. Harper Collins. Publishers: New York. Giordan, A. (1988). Los origenes del saber: de las concepciones personales a los conceptos científicos. Sevilla: Díada Editores. Goleman, D. (1996). Inteligencia emocional. Kairós. Barcelona. Gowin, D.B. (1981). Educating. Ithaca, NY: Cornell University Press. González García, F (2008). El mapa conceptual y el diagrama UVE. Ed. Narcea González García, F., Morón C., y Novak JD. Errores conceptuales. Diagnosis, Tratamiento y Reflexiones. Ed. Eunate. Meichenbaum, D., and Biemiller, A. (1998). Nurturing independent learners helping students take charge of their learning. Cambridge, Massachusetts, Brookline Books. Novak, J.D., Mintzes J.J., and Wandersee, J.H. (2000). “Epilogue: On ways of assessing science understanding”. In Mintzes, Wandersee and Novak (Eds.). Assessing science understanding. A human constructivist view (Chapter 15, pp. 355-374). Academic Press: San Diego, California. Novak, J.D. (2010, 2 nd edition). Learning, Creating and Using Knowledge.Concept maps as facilitative tools in schools ans corporations. Ed. Routledge. Novak, J.D. (1998). Conocimiento y aprendizaje. Los mapas conceptuales como herramientas facilitadoras para escuelas y empresa. Alianza Editorial. Piaget, J. (1929). The child’s conception of the world. Harcourt, Brace, New York.

27 - NATURA INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.6. Dokumentu ofizialak. HAUR HEZKUNTZAREN BIGARREN ZIKLOA. Araudia - DECRETO FORAL 23/2007, de 19 de marzo, por el que se establece el currículo de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil en la Comunidad Foral de Navarra. (BON 25/04/2007). Haur hezkuntzaren bigarren zikloko area: - Conocimiento del entorno [PDF] - ORDEN FORAL 51/2007, de 23 de mayo, del Consejero de Educación, por la que se regula la implantación de las enseñanzas correspondientes al segundo ciclo de la Educación infantil y a la Educación primaria, establecidas en la Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de Educación, y se dan instrucciones sobre la organización de los horarios de dichas enseñanzas para los centros docentes públicos y privados concertados situados en la Comunidad Foral. (BON 15/06/2007). - ORDEN ECI/1957/2007, de 6 de junio, por la que se establecen los currículos de las enseñanzas de religión católica correspondientes a la educación infantil, a la educación primaria y a la educación secundaria obligatoria.

28 Alambique Enseñanza de las Ciencias Aula de Innovación Educativa Infancia y Aprendizaje Perspectiva escolar Aula Infantil NATUR INGURUNEAREN DIDAKTIKA-REN GIDALIBURUA 7.7. Berrikuntzarako erabilitako aldizkariak.

29 PRAKTIKETAKO TALDEAK (TALDE ERTAINAK) ASTELEHENA (8:00-10:00h) ASTELEHENA (10:00-12:00h) Ordena alfabetikoa: A-M: :8:30 - 9:50h Ordena alfabetikoa: M-Z: 10:00 -11:45h GELAKO ORDEZKARIA?


Descargar ppt "Maider Pérez de Villarreal, Dk. Zientzia Esperimentalen Didaktikaren arloa Psikologia eta Pedagogia Saila Nafarroako Unibertsitate Publikoa “Los Magnolios”"

Presentaciones similares


Anuncios Google