La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an."— Transcripción de la presentación:

1 SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN

2 ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an eraser on (en) the desk. Hay un borrador en el escritorio. 2. There is a pencil in my (mi) backpack. Hay un lápiz en mi mochila. 3. There are four books on the (el) shelf. Hay cuatro libros en el estante.

3 LEARNING OBJECTIVES Students will be able to understand and apply the rules of grammar when working with definite (the) and indefinite (a/some) articles (P.79-80) SWBAT understand and apply the rules of grammar to be able to talk about what there is and isn’t in their room utilizing bedroom vocabulary and hay (there is/are)..

4 DEFINITE ARTICLES IN SPANISH All nouns in Spanish have a gender. This does not mean that the item is actually “male” or “female” (the table is not a “girl”, but it is “feminine”). Gender in a language is simply part of the grammar of the language. A definite article is the equivalent of “the” in English (instead of “a” or “an”). An example of a noun with a definite article is “el libro” (the book) or “la mesa” (the table).

5 THE ellos lalas Masculine Feminine Singular Plural El libro  the bookLa ventana  the window Un libro  a bookUna ventana  a window Los libros  the booksLas ventanas  the windows Unos libros  some booksUnas ventanas  some windows

6 Traduzcan: 1.The bottle 2.The books 3.The backpacks 4.The pencil sharpener 5.The computer 6.The eraser 7.The coffee 8.The sandwich La botella Los libros Las mochilas El sacapuntas La computadora El borrador El café El sándwich

7 PRACTICA – DEF. VS. INDEFINITE ARTICLES 1.I like the cheese. 2.I would like a sandwich. 3.She needs a pencil. 4.We want the books. 5.They need paper and pencils. 6.I want the tv. 7.Do you want the olives? 8.Do you need a desk? 9.They want the rug. 10. They want the house. 11.She wants the camera. Me gusta el queso Yo quisiera un sándwich. Ella necesita un lápiz. Deseamos (queremos) los libros. Ellos necesitan papel y lápices. Deseo (quiero) el televisor. Deseas (quieres) las aceitunas? Necesitas un escritorio? Ellos desean (quieren) la alfombra. Ellos desean (quieren) la casa. Ella desea (quiere) la cámara.

8 ¿QUÉ HAY EN EL CUARTO? una ventana (o dos ventanas) una silla Un escritorio un televisor una cama una planta 1 2 3 4 5 6

9 ¿QUÉ HAY EN TU CUARTO? En mi cuarto hay una silla, una cama, un televisor, un xbox, un ps3, un estéreo, una ventana, r

10 ENTRADA – EL 25 DE OCTUBRE AFTER YOUR DONE STUDY YOUR FLASHCARDS! ¿Qué hay en tu cuarto? En mi cuarto hay un estante, una cámara, una cama, una silla, una cómoda, un disco, una computadora, queso, una pared con cinco carteles de Shakira y queso,

11 LEARNING TARGETS Students will be able to understand and apply the rules of grammar when discussing possession.

12 POSSESSION In English we say: Bob’s book There is no ‘s in Spanish… In Spanish we say: the book of Bob El libro de Bob Juan’s bookel libro de Juan Ann’s calculatorla calculadora de Ana George’s keyslas llaves de Jorge Sara’s notebookslos cuadernos de Sara To ask to whom something belongs… ¿De quién es _________? = Whose _________ is it? ¿De quién son ___________? = Whose _________ are they?

13 POSSESSION Act. G & H The purpose of Act G is to practice definite articles & possession (review of yesterday) The purpose of Act H is to master the use of possession to be able to say whose item something is.

14 ENTRADA – EL 26 DE OCTUBRE Traduzcan (form of ser + def. article + item + de + person) It’s Lara’s pencil.  Es el lápiz de Lara. They’re Joe’s books  Son los libros de Joe. They’re Lola’s keys  Son las llaves de Lola. It’s Eduardo’s CD.  Es el disco (CD) de Eduardo.

15 LEARNING OBJECTIVE  Verbs: Students will be able to understand and use the verbs llevar and necesitar in its present tense forms and know when to use them to talk about what they bring to school and what they need for class.  Vocabulary: Students will be able to understand and use the verbs llevar and necesitar along with adverbs of frequency.

16 -ar verb forms -o-amos -as-áis -a-an

17 Llevar = to bring/carryNecesitar = to need LlevoLlevamosNecesitoNecesitamos LlevasNecesitas LlevaLlevanNecesitaNecesitan

18 ADVERBS OF FREQUENCY Todos los días – every day (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) Siempre – always (IN FRONT OF VERB) Nunca – never (IN FRONT OF VERB) A veces – sometimes (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) De vez en cuando – every once in a while (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) QuE es una cosa que llevas o necesitas todos los dias para la escuela? QuE es una cosa que siempre llevas o necesitas para la escuela? QuE es una cosa que nunca llevas o necesitas para la escuela? QuE es una cosa que llevas o necesitas a veces para la escuela? QuE es una cosa que llevas o necesitas de vez en cuando para la escuela?

19 PRACTICA – LLEVAR & NECESITAR 1.Every day I bring a backpack to school 2.She always brings a pencil. 3.We need to bring paper. 4.I need a book. 5.She needs to bring a pen. 6.Do you need to bring a book? 7.Do you bring the homework? 8.Do they need a computer? 9.They bring notebooks. 10.We need a camera. Todos los días llevo una mochila a la escuela. Ella siempre lleva un lápiz. Necesitamos llevar papel. Necesito un libro. Ella necesita llevar un bolígrafo. Necesitas llevar un libro? Llevas la tarea? Ellos necesitan una computadora? Ellos llevan cuadernos. Necesitamos una cámara.

20 ENTRADA – EL 27 DE OCTUBRE Traduzcan & HAVE OUT NUMBER FLASHCARDS!! We need paper.  (Nosotros) necesitamos papel. I need to bring a pencil to (a) class.  Necesito llevar un lápiz a clase. Paco brings a backpack to school every day.  Paco lleva una mochila a la escuela todos los días. Do you bring your (tu) book to class?  Llevas tu libro a clase?

21 LEARNING OBJECTIVE Vocabulary: Students will be able to understand and use terms related to numbers. Pronunciation: Students will be able to able to pronounce the letters > & >

22 LOS NUMEROS cerounoonceveintiuno dosdoceveintidós trestreceveintitrés cuatrocatorceveinticuatro cincoquinceveinticinco seisdieciséis sietediecisiete ochodieciocho nuevediecinueve diezveinte

23 1.Dos más cinco son siete. 2.Seis menos tres son tres. 3.Seis más diez son dieciséis. 4.Diecisiete menos dos son quince. 5.Cuatro menos uno son tres. 6.Cero más cuatro son cuatro. 7.Cinco más cuatro son nueve. 8.Diecinueve menos seis son trece. 9.Siete más trece son veinte. 10.Dieciocho menos dos son dieciséis. 11.Ocho menos tres son cinco. 12.Doce más cinco son diecisiete. 13.Tres más cinco son ocho. 14.Uno más dos son tres. 15.Nueve menos cuatro son cinco. 16.Diecinueve menos ocho son once.

24 ENTRADA – EL 28 DE OCTUBRE Traduzcan It’s Juan’s sharpener.  Es el sacapuntas de Juan. 7 + 9 =  Siete más nueve son dieciséis. I always need to bring my backpack, paper and a pencil to school.  Yo siempre necesito llevar mi mochila, papel y un lápiz a la escuela.

25 LEARNING TARGETS Learning Targets: (review day) SWBAT use definite and indefinite articles. SWBAT say who items belong to. SWBAT use the verbs llevar and necesitar w/ classroom and bedroom vocabulary. SWBAT correctly use numbers.

26 UNIVERSAL WORLD LANGUAGE LEARNING TARGETS Definition of “understand”: Students comprehend X in its spoken and written form. Definition of “use”: Students will be able to produce X orally and in written form. Verbs: Students will be able to understand and use the verb ___________ in its _________ forms and know when to use it. Vocabulary: Students will be able to understand and use terms related to _________________. Pronunciation: Students will be able to produce oral language comprehensible to a native speaker. Cultural: Students will be able to recognize cultural differences that exist between their cultures and the _________ cultures. Grammar: Students will be able to understand and apply the rules of grammar using _________________.


Descargar ppt "SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an."

Presentaciones similares


Anuncios Google