La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015."— Transcripción de la presentación:

1 Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015

2 Vámonos Translate to English: Cuando yo era niña, me gustaba jugar al fútbol con mis amigas. Nosotras jugábamos todos los días después de la escuela. Siempre comía la cena con mi familia después de la práctica.

3 Los anuncios -Duolingo tarea: el 27 de febrero -Tutorial: lunes/jueves -PBA: HOY -All powerpoints posted on my website: - www.msospanish.weebly.com www.msospanish.weebly.com

4 nuestra meta MLII.IP1 The students exchange spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. MLII.IP2 The students demonstrate skills necessary to initiate, sustain, and close oral and written exchanges in the target language. MLII.INT1 The students understand spoken and written language on new and familiar topics presented through a variety of media in the target language, including authentic materials. MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases and patterns.

5 Señor Jordan Absent from class? Need extra help after today’s lesson? Check out this video from Señor Jordan which explains how to conjugate –ER and – IR verbs in the imperfect tense. Link: herehere

6 los irregulares

7 Frases importantes “Cuando yo era niño(a)...” → When I was a child... “Yo siempre iba a ____” → I always went to ____ “Me gustaba(n) ____” → I liked ________ “Yo quería _____” → I wanted ______

8 Una canción We’re going to listen to a song in Spanish that uses many verbs in the imperfect tense. While you listen, fill in the blanks on your worksheet with the words you hear. We’ll listen to the song multiple times! Link to song: herehere

9 La letra (the lyrics) Cuando yo era ____, con mis padres ____ En una ____ blanca al lado del mar Con los gaviotas ____ al cielo a volar Pero ______ yo volvía A la casita del mar

10 La letra (the lyrics) Yo siempre _____; en la arena ______ Y yo sentía ______ paz Mis ______ me cuidaban Su amor ellos me ______ Y yo no _____ nada más

11 Vamos a jugar BINGO How well do you know your classmates? We will be playing Human Bingo to practice the imperfect in Spanish! You must find someone in the class who meets the requirement and write their name. You can’t write down the same person’s name twice! Once you have filled in your entire board, you may sit back down. NO ENGLISH IS ALLOWED!

12 Repaso y preguntas

13 billete de salida 1. Julio y yo _______ las estrellas. a. veía b. veíamos c. veías d. veían 2. Él ______ mi amigo. a. era b. ería c. éramos d. eras Fill in the blanks with the verb conjugated in the imperfect tense. 3. Yo _______ a viajar en Europa. (ir) 4. Ellos _________ muchos reportajes. (ver) 5. Tú _______ muy importante en mi vida. (ser)

14 billete de salida 1. Julio y yo _______ las estrellas. a. veía b. veíamos c. veías d. veían 2. Él ______ mi amigo. a. era b. ería c. éramos d. eras Fill in the blanks with the verb conjugated in the imperfect tense. 3. Yo iba a viajar en Europa. (ir) 4. Ellos veían muchos reportajes. (ver) 5. Tú eras muy importante en mi vida. (ser)

15 Vamos a leer Before we take the PBA, you’re going to see an exemplar writing sample. While you’re reading, answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1.¿Cómo era la maestra de la chica? 2.¿Qué le gusta hacer cuando era niña? 3.¿Por qué siempre cocinaba la madre? 4.¿Qué quería comer el hermano? 5.¿El padre le ayudaba con cúal sujeto?

16 Vamos a leer Cuando yo era niña, yo vivía con mi mamá, papá, mi hermano y mi hermanita. Vivíamos en Virginia muy cerca de D.C. Yo asistía la escuela primaria Virginia Run Elementary. Cuando yo tenía siete años, yo empecé el primer grado de la escuela. La maestra se llamaba Ms. Payne y ella era muy simpática. En la escuela yo leía muchos libros. Mi sujeto favorito era el inglés porque me gustaban los libros. Después de la escuela, yo siempre bailaba con mis amigas en un clase de baile. Mis amigas cantaban mucho pero yo nunca cantaba. Cuando era las seis de la noche yo iba a la casa para cenar con mi familia. Mi madre siempre cocinaba la cena porque mi padre trabajaba todos los días. Mi cena favorita era el pollo pero mi hermano siempre quería una hamburguesa. Antes de dormir, yo tenía que hacer mi tarea. Mi padre me ayudaba mucho con las matemáticas. Finalmente, mi madre nos leía un libro y mi hermano y yo nos dormíamos.

17 Performance Based Assessment You have the rest of class (45 minutes) to complete the performance based writing assessment. You may use your notes and the dictionary, but ABSOLUTELY NO CELL PHONES. If I see your phone, I will take it and you will lose points. Read the directions carefully and make sure you write in complete sentences in Spanish using the imperfect tense. There should not be any talking, but if you have a question you may raise your hand and ask me. The PBAs will be collected at the end of class for 100 quiz points.


Descargar ppt "Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015."

Presentaciones similares


Anuncios Google