La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están."— Transcripción de la presentación:

1 Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están encima de las puertas.

2 Hazlo Ahora What are the two steps to conjugating - AR verbs? What are the conjugating endings for - AR verbs? Why do we conjugate -AR verbs?

3 Why does the Spanish language Conjugate ? To agree with the subjects. The subjects? What are subjects? Ejemplos ??? Do we conjugate in English?

4 Overwhelmed

5 There are things in life that will catch your eye, but a few will catch your heart...pursue those.

6

7 Unit: Tu Sala de Clase

8 Final goal is: Everyone will be able to describe their classrooms and how people are feeling in different situations in the target language.

9 What are some things we need to learn in the target language to accomplish our final goal?

10 I CAN identify classroom objects. Meta de Aprendizaje

11 la bandera flag

12 el cartel poster

13 la tarea homework

14 el teclado (computer) keyboard

15 la computadora computer

16 la pantalla (computer) screen

17 el ratón (computer) mouse

18 el disquete diskette/flash-drive

19 el sacapuntas pencil sharpener

20 el reloj clock

21 la mochila backpack

22 la papelera wastepaper basket

23 la basura the trash

24 el escritorio desk

25 la silla chair

26 la mesa table

27 la ventana window

28 la puerta door

29 el borrador the eraser

30 el lápiz the pencil

31 la tiza the chalk

32 el pizarrón the chalkboard

33 la papelera the wastebasket

34 Debrief How well did we do in our attempt towards reaching our learning target? Provide specific examples.

35

36 Hazlo Ahora Label the following images with the appropriate vocabulary word. 1 3 2 4 5 6

37 I CAN identify classroom objects using my listening skills. META DE APRENDIZAJE

38 https://www.youtube.com/watch?v=kzqvy4kjEs0https://www.youtube.com/watch?v=QeMK DPJ6Mvk Classroom Objects song

39 https://www.youtube.com/watch?v=9mQK-dENjpg Classroom Objects song As the video plays, try to write down as many vocabulary words as you can recognize from the video. Spelling doesn’t count

40 Matamoscas 2 groups Winning group: 2 pesos per person

41 Student Expectation Positive interactions

42

43 Boleto de Salida Label the following images with the appropriate vocabulary word. Spelling does not count. 4 5 1 23

44 Picture Images Sit with a partner, create ONE tally sheet

45 Picture Images Round 1: You choose an image, they must say the correct word.

46 Picture Images Round 2: You say a word, they must pick the correct image

47 Picture Images Round 3: Ms. MV says a word, first one to pick it wins.

48 HAZLO AHORA 1. ¿Qué significa sala de clases ? 2. ¿Qué significa hoja de papel ? 3. ¿Qué significa basura ? 4. ¿Qué significa mochila ? 5. ¿Qué significa boligrafo ? Hint: Use your important phrases sheet for help.

49 Meta de Aprendizaje I CAN say where objects are located by using estar.

50 Estar to be -express a state or condition -“how” something is

51 está vs. están

52 Ejemplo: El reloj está _______ puerta. Object (estar) location object.

53 en mi in or on my

54 Hay There is, There are

55 unos, unas some

56 un, una a

57 Practica Juan Carlos is telling you about what he has in his backpack. Decide if what he is saying is logical or not. 1.Un teclado está en mi mochila. 2.Hay un disquete en mi mochila. 3.Hay una mesa en mi mochila. 4.Un boligrafo está en mi mochila. 5.Mi tarea está en mi mochila. 6.Hay una papelera en mi mochila.

58 al lado de la/del al lado de la ______ al lado del ______ next to

59 encima de la/del on top of

60 detrás de la/del behind

61 debajo de la/del underneath

62 delante de la/del in front of

63 a través de la/ del across of or across from

64 en frente de la / del in front of

65 de la or del Where on earth does del come from?!?!?! de el = del When do we do this in English?

66 When de preposition de is followed by the masculine definite article el, the contraction del is always used. de el Ejemplo: La papelera está al lado de el escritorio. La papelera está al lado del escritorio CONTRACTION IN SPANISH!

67 ejemplo La computadora está al lado _____ teclado

68 Pagina numero 125 Responde 1-8 Abran sus libros

69 Practica Individual Write 5 sentences about the location of 5 different classroom items in our classroom

70 Dibujar una sala de clase Draw this classroom or any of your other classes. Write at least 6 sentences describing items located in your classroom.

71 La Sala de Clase de ingles con Ms. King La sala de clase de ingles es pequeña (small) / grande (big). El reloj está al lado de la puerta. El escritorio está en frente de los estudiantes. El teclado está debajo de la pantalla. El disquete está encima del escritorio.

72 HW LOG AssignmentDue DateCompleted 1.Verb #3 2. En la clase03.04/05.15 3. Location03.09.15

73 Debrief How do you think we are doing in achieving one of our final goal for this unit? Final goal: To describe a classroom. Who do you think serves to be recognized for doing a great job in class? and why?

74

75

76 ¿Dónde? Where?

77 allí there

78 aquí here

79 tu your

80 de of

81 mi my

82 Es un(a) It’s a...

83 ¿Qué es esto? What is this?

84 los, las the (pl.)

85

86 la bandera flag

87 el teclado (computer) keyboard

88 el cartel poster

89 la tarea homework

90 la computadora computer

91 el sacapuntas pencil sharpener

92 el disquete diskette

93 el reloj clock

94 la mochila backpack

95 el ratón (computer) mouse

96 la pantalla (computer) screen

97 la papelera wastepaper basket

98 el escritorio desk

99 la silla chair

100 la mesa table

101 la ventana window

102 la puerta door

103 encima de la/del on top of

104 al lado de la/del next to

105 en in, on

106 allí there

107 ¿Dónde? Where?

108 aquí here

109 detrás de la/del behind

110 debajo de la/del underneath

111 delante de la/del in front of

112 tu your

113 de of

114 mi my

115 Es un(a) It’s a...

116 ¿Qué es esto? What is this?

117 Hay There is, There are

118 unos, unas some

119 los, las the (pl.)

120 estar to be

121 Hazlo ahora ● Escribe la forma correcta del verbo ‘estar’ ● Yo __________ en la clase de ciencias sociales. ● Nosotros _________ en la clase de español. ● El reloj ________ encima de la puerta. ● Las sillas _________ debajo de las mesas.

122 Hazlo ahora ● Sr. Hay needs many things for class fill in his conversation with the missing plural nouns. ● ¿Necesitas una mesa? ● No, necesito ____________. ● ¿necesitas el cartel? ● No necesito ___________ de España y Panamá. ● ¿Necesitas la bandera de México? ● No necesito _________ de México y Argentina. ● ¿Necesitas una piñata? ● No, necesito ________________.

123 Hazlo Ahora

124 Meta de Aprendizaje I CAN transform singular nouns and articles to plural.

125 Definite and Indefinite Articles Definite Articles el/la

126 Definite Articles ArticlesM/FS/P el la los las

127 Definite articles ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas El La Los Las

128 Plural nouns and articles

129 What do I do if a noun ends in a vowel? Vowel? a, e, i, o, u *add “s” Ejemplo: La Puerta → Las puertas

130 If a noun ends in a consonant? Consonant? -every letter of the alphabet except vowels and sometimes Y. *add “es” Ejemplo: El borrador → Los borradores

131 If it ends in “z”? ● change “z” to “c” and add “es” Ejemplo: El lápiz → Los lápices

132

133 El teclado →___________

134 El reloj→___________

135 El Chico →___________

136 La puerta →___________

137 El ratón →___________

138 El lapiz →___________

139 El cuaderno →___________

140 La silla →___________

141 Las computadoras están encima de los escritorios

142

143

144

145 Indefinite articles (a,an,some) ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas Un Una Unos Unas

146 Plural nouns and articles ● What do I do if a noun ends in a vowel? add “s” ● If it ends in a consonant? add “es” ● If it ends in “z”? change “z” to “c” and add “es”

147 Una papelera →___________

148 Una silla →___________

149 Un boligrafo →___________

150 Un sacapuntas →___________

151 Un profesor→___________

152 Un escritorio →___________

153 Un cartel →___________

154 Una bandera →___________

155 Una entrevista: Las preguntas ● ¿Cómo se llama la estudiante? ● A) Juanita B) Rosa C) Flor D) Michelle ● ¿Cuáles son las clases de ella? ● A) geometría B) danza C) inglés D) Ciencias naturales ● ¿Dónde están los libros de Michelle? ● ¿Cómo va a la escuela? ● A) el carro B) Camina C) autobús D) bicicleta ● ¿Dónde come almuerzo ella? ● A) En la cafetería B) En casa C) En una clase D) en el gimnasio ● ¿Cómo es ella? ● A) perezosa B) estudiosa C) timída D) atrevida

156 Hazlo ahora ● Copy the short conversation below and try to correct as many errors as you can. There are seven. ● A: ¡Hola! ¿Cómo estás? ● B: Muy bein. Me gusta mi horario. ● A: ¿Te gusta tu horario? Mi horario es terrible. No me gusta nada de mis clases. ¿Cuáles clases tienes? ● B: Yo tiene ciencias sociales clase en la cuatro hora. Yo necesita la lápiz y la cuaderno. ¿Y tú? ● A: En el tres hora tengo la clase de educación fisica. La clase enseñar Sr. Jimenez.


Descargar ppt "Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están."

Presentaciones similares


Anuncios Google