Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Victoria Pereyra de la Cruz Modificado hace 8 años
1
Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están encima de las puertas.
2
Hazlo Ahora What are the two steps to conjugating - AR verbs? What are the conjugating endings for - AR verbs? Why do we conjugate -AR verbs?
3
Why does the Spanish language Conjugate ? To agree with the subjects. The subjects? What are subjects? Ejemplos ??? Do we conjugate in English?
4
Overwhelmed
5
There are things in life that will catch your eye, but a few will catch your heart...pursue those.
7
Unit: Tu Sala de Clase
8
Final goal is: Everyone will be able to describe their classrooms and how people are feeling in different situations in the target language.
9
What are some things we need to learn in the target language to accomplish our final goal?
10
I CAN identify classroom objects. Meta de Aprendizaje
11
la bandera flag
12
el cartel poster
13
la tarea homework
14
el teclado (computer) keyboard
15
la computadora computer
16
la pantalla (computer) screen
17
el ratón (computer) mouse
18
el disquete diskette/flash-drive
19
el sacapuntas pencil sharpener
20
el reloj clock
21
la mochila backpack
22
la papelera wastepaper basket
23
la basura the trash
24
el escritorio desk
25
la silla chair
26
la mesa table
27
la ventana window
28
la puerta door
29
el borrador the eraser
30
el lápiz the pencil
31
la tiza the chalk
32
el pizarrón the chalkboard
33
la papelera the wastebasket
34
Debrief How well did we do in our attempt towards reaching our learning target? Provide specific examples.
36
Hazlo Ahora Label the following images with the appropriate vocabulary word. 1 3 2 4 5 6
37
I CAN identify classroom objects using my listening skills. META DE APRENDIZAJE
38
https://www.youtube.com/watch?v=kzqvy4kjEs0https://www.youtube.com/watch?v=QeMK DPJ6Mvk Classroom Objects song
39
https://www.youtube.com/watch?v=9mQK-dENjpg Classroom Objects song As the video plays, try to write down as many vocabulary words as you can recognize from the video. Spelling doesn’t count
40
Matamoscas 2 groups Winning group: 2 pesos per person
41
Student Expectation Positive interactions
43
Boleto de Salida Label the following images with the appropriate vocabulary word. Spelling does not count. 4 5 1 23
44
Picture Images Sit with a partner, create ONE tally sheet
45
Picture Images Round 1: You choose an image, they must say the correct word.
46
Picture Images Round 2: You say a word, they must pick the correct image
47
Picture Images Round 3: Ms. MV says a word, first one to pick it wins.
48
HAZLO AHORA 1. ¿Qué significa sala de clases ? 2. ¿Qué significa hoja de papel ? 3. ¿Qué significa basura ? 4. ¿Qué significa mochila ? 5. ¿Qué significa boligrafo ? Hint: Use your important phrases sheet for help.
49
Meta de Aprendizaje I CAN say where objects are located by using estar.
50
Estar to be -express a state or condition -“how” something is
51
está vs. están
52
Ejemplo: El reloj está _______ puerta. Object (estar) location object.
53
en mi in or on my
54
Hay There is, There are
55
unos, unas some
56
un, una a
57
Practica Juan Carlos is telling you about what he has in his backpack. Decide if what he is saying is logical or not. 1.Un teclado está en mi mochila. 2.Hay un disquete en mi mochila. 3.Hay una mesa en mi mochila. 4.Un boligrafo está en mi mochila. 5.Mi tarea está en mi mochila. 6.Hay una papelera en mi mochila.
58
al lado de la/del al lado de la ______ al lado del ______ next to
59
encima de la/del on top of
60
detrás de la/del behind
61
debajo de la/del underneath
62
delante de la/del in front of
63
a través de la/ del across of or across from
64
en frente de la / del in front of
65
de la or del Where on earth does del come from?!?!?! de el = del When do we do this in English?
66
When de preposition de is followed by the masculine definite article el, the contraction del is always used. de el Ejemplo: La papelera está al lado de el escritorio. La papelera está al lado del escritorio CONTRACTION IN SPANISH!
67
ejemplo La computadora está al lado _____ teclado
68
Pagina numero 125 Responde 1-8 Abran sus libros
69
Practica Individual Write 5 sentences about the location of 5 different classroom items in our classroom
70
Dibujar una sala de clase Draw this classroom or any of your other classes. Write at least 6 sentences describing items located in your classroom.
71
La Sala de Clase de ingles con Ms. King La sala de clase de ingles es pequeña (small) / grande (big). El reloj está al lado de la puerta. El escritorio está en frente de los estudiantes. El teclado está debajo de la pantalla. El disquete está encima del escritorio.
72
HW LOG AssignmentDue DateCompleted 1.Verb #3 2. En la clase03.04/05.15 3. Location03.09.15
73
Debrief How do you think we are doing in achieving one of our final goal for this unit? Final goal: To describe a classroom. Who do you think serves to be recognized for doing a great job in class? and why?
76
¿Dónde? Where?
77
allí there
78
aquí here
79
tu your
80
de of
81
mi my
82
Es un(a) It’s a...
83
¿Qué es esto? What is this?
84
los, las the (pl.)
86
la bandera flag
87
el teclado (computer) keyboard
88
el cartel poster
89
la tarea homework
90
la computadora computer
91
el sacapuntas pencil sharpener
92
el disquete diskette
93
el reloj clock
94
la mochila backpack
95
el ratón (computer) mouse
96
la pantalla (computer) screen
97
la papelera wastepaper basket
98
el escritorio desk
99
la silla chair
100
la mesa table
101
la ventana window
102
la puerta door
103
encima de la/del on top of
104
al lado de la/del next to
105
en in, on
106
allí there
107
¿Dónde? Where?
108
aquí here
109
detrás de la/del behind
110
debajo de la/del underneath
111
delante de la/del in front of
112
tu your
113
de of
114
mi my
115
Es un(a) It’s a...
116
¿Qué es esto? What is this?
117
Hay There is, There are
118
unos, unas some
119
los, las the (pl.)
120
estar to be
121
Hazlo ahora ● Escribe la forma correcta del verbo ‘estar’ ● Yo __________ en la clase de ciencias sociales. ● Nosotros _________ en la clase de español. ● El reloj ________ encima de la puerta. ● Las sillas _________ debajo de las mesas.
122
Hazlo ahora ● Sr. Hay needs many things for class fill in his conversation with the missing plural nouns. ● ¿Necesitas una mesa? ● No, necesito ____________. ● ¿necesitas el cartel? ● No necesito ___________ de España y Panamá. ● ¿Necesitas la bandera de México? ● No necesito _________ de México y Argentina. ● ¿Necesitas una piñata? ● No, necesito ________________.
123
Hazlo Ahora
124
Meta de Aprendizaje I CAN transform singular nouns and articles to plural.
125
Definite and Indefinite Articles Definite Articles el/la
126
Definite Articles ArticlesM/FS/P el la los las
127
Definite articles ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas El La Los Las
128
Plural nouns and articles
129
What do I do if a noun ends in a vowel? Vowel? a, e, i, o, u *add “s” Ejemplo: La Puerta → Las puertas
130
If a noun ends in a consonant? Consonant? -every letter of the alphabet except vowels and sometimes Y. *add “es” Ejemplo: El borrador → Los borradores
131
If it ends in “z”? ● change “z” to “c” and add “es” Ejemplo: El lápiz → Los lápices
133
El teclado →___________
134
El reloj→___________
135
El Chico →___________
136
La puerta →___________
137
El ratón →___________
138
El lapiz →___________
139
El cuaderno →___________
140
La silla →___________
141
Las computadoras están encima de los escritorios
145
Indefinite articles (a,an,some) ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas Un Una Unos Unas
146
Plural nouns and articles ● What do I do if a noun ends in a vowel? add “s” ● If it ends in a consonant? add “es” ● If it ends in “z”? change “z” to “c” and add “es”
147
Una papelera →___________
148
Una silla →___________
149
Un boligrafo →___________
150
Un sacapuntas →___________
151
Un profesor→___________
152
Un escritorio →___________
153
Un cartel →___________
154
Una bandera →___________
155
Una entrevista: Las preguntas ● ¿Cómo se llama la estudiante? ● A) Juanita B) Rosa C) Flor D) Michelle ● ¿Cuáles son las clases de ella? ● A) geometría B) danza C) inglés D) Ciencias naturales ● ¿Dónde están los libros de Michelle? ● ¿Cómo va a la escuela? ● A) el carro B) Camina C) autobús D) bicicleta ● ¿Dónde come almuerzo ella? ● A) En la cafetería B) En casa C) En una clase D) en el gimnasio ● ¿Cómo es ella? ● A) perezosa B) estudiosa C) timída D) atrevida
156
Hazlo ahora ● Copy the short conversation below and try to correct as many errors as you can. There are seven. ● A: ¡Hola! ¿Cómo estás? ● B: Muy bein. Me gusta mi horario. ● A: ¿Te gusta tu horario? Mi horario es terrible. No me gusta nada de mis clases. ¿Cuáles clases tienes? ● B: Yo tiene ciencias sociales clase en la cuatro hora. Yo necesita la lápiz y la cuaderno. ¿Y tú? ● A: En el tres hora tengo la clase de educación fisica. La clase enseñar Sr. Jimenez.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.