Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porEsmeralda Ras Modificado hace 10 años
2
TEXT: Reflexiones: Lección 1, Exploradores llegan a California Grado 4 Big Idea: Explorations led to interactions between Europeans and California Indians.
3
1. Refer to details and examples in a text when explaining what the text says explicitly and when drawing inferences from the text. 2. Determine the main idea of a text and explain how it is supported by key details; summarize the text. 3. Explain events, procedures, ideas, or concepts in a historical, scientific, or technical text, including what happened and why, based on specific information in the text. 4. Determine the meaning of general academic and domain- specific words or phrases in a text relevant to a grade 4 topic or subject area. 7. Interpret information presented visually, orally, or quantitatively (e.g., in charts, graphs, diagrams, time lines, animations, or interactive elements on Web pages) and explain how the information contributes to an understanding of the text in which it appears.
4
Preparing Learners Interacting with Texts Extending Understanding Scaffolding Tasks: Content and Language Learning
5
Goals: Activate prior knowledge Focus attention on key concepts Introduce key vocabulary
6
1. Independientemente lean cada oración y marquen si están de acuerdo o en desacuerdo e incluyan su razón. 2. En parejas, discutan sus respuestas.
7
En parejas discutan lo que ven y compartan preguntas que tienen sobre los mapas. Veo… Noto de que… Este mapa está mostrando… Una pregunta que tengo es,¿ …? ¿Porque…?
8
Goals: Deconstruct the text Interact with the text and each other Reconstruct the text
9
Interacting with Texts: Escuchar con un enfoque P á gina 111 ¿Por qué viajaron los conquistadores a la Nueva España? Los ___viajaron a ___ pare/en ___ Este texto afirma … P á ginas 112-113 ¿En qué podría haber sido útil para los europeos un pasaje que conectara los océanos Atlántico y Pac í fico? ___ hubiera sido útil para ___ porque… ___ podría haber… P á ginas 114-115 ¿Qué aprendes acerca de los galeones? Aprendí que… Ahora entiendo que…
10
Interacting with Texts Organizador gráfico de exploradores 1. En parejas, completan el organizador gráfico. 2. Usen páginas 110-115.
11
Interacting with Texts Desarrollando el vocabulario 1. En parejas, completan el organizador gráfico. 2. Usen paginas 110-115.
12
Goals: Apply new learning to novel situations Re-present the text in a new way Take a critical stance Evaluate learning
13
Cada estudiante selecciona uno de los primeros exploradores que visitaron California. Utilizando el organizador gráfico de exploradores y el texto, los alumnos escriben un “Yo soy" poema para demostrar lo que él o ella ha aprendido sobre el explorador.
14
In partnerships, discuss how this experience supports the key ideas of the professional reading. Whole group share out
15
Task: Table Discussion › What’s the purpose of the bridge? › Discuss examples of the teacher and student roles during bridge lessons. Whole Group Share-out
16
En parejas, escojan 5-10 palabras que ayudan a resumir su aprendizaje sobre las interacciones entre los europeos y los indios de California. Escriban 3 o más oraciones usando las palabras.
19
Apply the QTEL 3 moment lesson design for an upcoming unit. › Design a task for preparing the learner, interacting with the text and/or extending understanding. Plan for a Bridge lesson Plan for Dictado
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.