La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

CÓMO APOYAR A MI HIJO EN EL HOGAR Y EN LA ESCUELA

Presentaciones similares


Presentación del tema: "CÓMO APOYAR A MI HIJO EN EL HOGAR Y EN LA ESCUELA"— Transcripción de la presentación:

1 CÓMO APOYAR A MI HIJO EN EL HOGAR Y EN LA ESCUELA
Oficina de Educación Especial del Distrito Escolar Unificado de Los Angeles (MCD 6, 7, 8) Timeframe: 1 hour

2 RESULTADOS Los padres:
Explorarán las prácticas para entender mejor los intereses y los problemas del aprendizaje de su hijo. Identificarán las oportunidades de aprendizaje Se mantendrán informados sobre los recursos del Internet Estarán conscientes de los recursos para que los padres puedan educar y criar a un niño con necesidades especiales.

3 ¿Qué puedo hacer en Casa?
Las oportunidades para aprender están por todos lados Lengua y Literatura: iEscuchar, Hablar, Leer y Escribir ¿Qué ideas tiene usted? 10 min. for this section Refer participants to the handouts (3a, b, c, d) for slides 3-8. Do not go into detail about handouts, slides discuss handouts Give a few examples: Reading signs, labels and billboards while driving; close captions on T.V.; Ask your child questions - day at school; the movie or television program; their meal, playing with their friends p Writing notes to your children as reminders or to show appreciation for their efforts Ask for more examples

4 Más Ideas para Explorar Lenguaje y Literatura con su Hijo
Listas y menúes Instrucciones y recetas Libros, revistas y materiales impresos Léale a su hijo; lea con su hijo; deje que su hijo le lea a usted Haga diferentes tipos de preguntas de contenido, razonamiento crítico, evaluación Continue to refer participants to handout – explain that the handout gives more details. Emphasize that all ideas in the handout may not be appropriate for every child –use them to help think about ways to adapt for each learner’s abilities and stage of development. Majority of learning disability is language – understanding, comprehension. Ask questions that elicit more than a yes or no answer content questions – ask questions regarding what you read to/with them; what they saw on television; ask where, who, what questions critical thinking questions – ask questions that require your child to think like - “Why, How evaluation – ask questions that require them to give “a reason” for their answer

5 Más Ideas para Explorar Lengua y Literatura con su Hijo
Pídale a su hijo que escriba Nombres, palabras, listas notas Una explicación, un cuento, una carta Usen la biblioteca pública Denle instrucciones verbales Enséñele una canción, rima o dicho Póngale atención, aliéntelo y muéstrele respeto. Refer participants to the handout – share more details from the handout.

6 Cómo Explorar las Matemáticas con su Hijo
Cuente con su hijo Exploren las operaciones numéricas: sumen, resten, multipliquen y dividan Busquen figuras Cocinen juntos como una oportunidad para medir Resuelvan problemas juntos Refer participants to the handout – share more details from the hand out

7 Salga a Explorar con su Hijo
Acuario del Pacífico Centros de Ciencias de California Griffith Park Museo de las Artes del Condado de Los Angeles Caminatas por la naturaleza y por el vecindario Playas Actividades deportivas Centros comerciales y restaurantes Talk to your child regarding the places you are visiting; point out some of the “things” that are found there, etc. Explore your own community– make it accessible and familiar.

8 Cualquier actividad se puede convertir en una actividad para aprender… Si usted se ve como una guía para el aprendizaje Walking or riding in a car or bus – Games you can play - Alphabet game; Name game, I see …………..

9 Recopile y Organice Información sobre su Hijo
Guarde los expedientes en un folder o en un cuaderno: ¿qué se debe incluir? Hoja de información con su foto Expedientes médicos y dentales Expedientes académicos, Boletas de calificaciones Copia del IEP Registro de las interacciones con el personal de la escuela y otros proveedores de servicios: nombres, fechas, resultados 10 min. for this section Refer to handouts (9a) Ask who keeps a file with information for each child, and what is in it. Share and explain the sample notebook: what is included and why this format – easy to insert more information Ask for examples of school personnel and service providers: counselors, psychologists Remind parents that all requests for conferences, assessments or IEP meetings should be in writing and dated; a copy should be kept with your records. It’s Important. This SLIDE is also a Handout.

10 Recopile y Organice Información sobre su Hijo
Copias de la correspondencia Notificaciones de los eventos escolares Premios o reconocimiento

11 Interacción Continua con la Escuela
Los padres deberían: Conocer la escuela de su hijo Familiarizarse con las personas claves en la vida escolar de su hijo Planear por anticipado la reunión del comité del Programa de Educación Individualizado (IEP) Use el folleto IEP y Usted para informarse sobre lo que se lleva a cabo en esta reunion: folletos/ audio/ videos Revise el IEP de su hijo; revise las metas 10 min. for this section Point out handout 11A – information cards. Ask for ways participants get to know their schools and school personnel – mention attending all meetings, visiting in classrooms to observe, the state law that allows parents to take time off to go to school; arrangements can be made with the principal. Ask how you can help the school, volunteer. Always observe prior to IEP meetings. YELLOW Handout “ Homework Survival Guide.” GREEN Handout “ How well are you motivating your child to be a success?”

12 Cómo Prepararse para la Reunión del Comité del IEP
Lleve un registro sobre las actividades de aprendizaje con su hijo Puntos fuertes/lo que le gusta Deficiencias/lo que no le gusta Actividades/reacciones a las actividades Conductas significativas – sociales, emocionales y de rutina Discuss the importance of observing, listening carefully and taking notes – while engaging in learning activities with the learner. Jot down important points to share with school personnel. Review the items in the notebook and log when you prepare for conference/ IEP meetings. Write down questions and concerns you wish to raise. All of this information will enhance your participation in the IEP team meeting

13 Cómo Prepararse para la Reunión del Comité del IEP
El padre puede solicitar: Una entrevista previa con el maestro y con el personal de la escuela que participará en el IEP de su hijo Los expedientes por escrito de un estudiante Resultados de las evaluaciones académicas y evaluaciones psicoeducativas District is obligated to provide student records within 5 days following the receipt of a parent’s request – at any time A psycho-educational assessment (conducted by a school psychologist) must be provided 4 days before the IEP team meeting, if requested by the parent in writing.

14 Cómo Prepararse para la Reunión del Comité del IEP
Anote cualquier pregunta o inquietud que desee hacerles a los profesionales Consulte y/o colabore con una persona que lo apoye Hable con su hijo A supportive person could be anyone who knows the child and his/her circumstances – family member, friend, agency representative. Talk with your child– about strengths, learning interests and challenges– get to know your child ACTIVITY: Have parents do a graphic organizer with their child at the center, and student learning interests and challenges within the home or school as a web. Refer participants to IEP and You p (from The IEP Process Presentation) for a review of terminology.

15 Participación del Padre en una Reunión del Comité del IEP
Padres: Esté preparado para compartir información sobre su hijo Planee participar, hacer preguntas y resolver problemas 10-20 min. for this section (Optional?) Role play activity: Participating at an IEP Before activity: ideally, put participants in groups of three – paying attention to language needs.Ask if there are any comments or questions participants would like to raise based on their small group. However organize this activity taking into account number of participants and language needs. Participants reflect/ think about a specific child for 3 min.: (Use previous graphic organizer that was developed about own child.) May use form to write a strength, a weakness and a concern to be raised in the next IEP meeting. Each participant takes a turn at being the Parent, the IEP team member, the Observer. The Parent gives information; the IEP Team member listens and can ask questions; the Observer reflects on what is occurring. Facilitator indicate when its time to rotate: 3 minute intervals. If group is very large, individuals can reflect/write – then share with the whole group. Large group discussion: ask if there are observations, comments or questions about the the group work. Remind participants that they should prepare for an IEP meeting with a supportive person who knows the child. They may invite a support person to the IEP meeting as well.

16 Recursos del Internet Para tener acceso:
Pregunte en su escuela, la biblioteca pública, centros de la comunidad y de actividades recreativas Posibilidades de capacitación Sitios de la Web 4 min. for this section Ask who has used the Internet; who has a computer or access to one? Review the handout Reading lists from LAUSD. Handouts! Handout 16

17 Comités y Consejos de los Padres
Comités Asesores de la Escuela Asociación de Maestros y Padres de Familia (PTA) Comité Asesor de la Comunidad (CAC) Comité Asesor Multicultural de Educación Especial ((SEMAC) Subcomité del CAC) Comité Asesor de los Aprendices del Idioma Ingles (ELAC) Centro de Servicio Educativo Comités Asesores del Distrito Centtral Information and Training PATIO Calendar Brochure of each committee

18 Actividades de los Padres
Capacitaciones para Padres CAC Capacitaciones para Padres PRN/CRU Conferencia Anual para Padres Sesiones de capacitación para Padres con Hijos de Educación Especial en cada Centro de Servicio Educativo durante el otoño y la primavera Grupo de Padres para la Crianza Proactiva (PPLC) Festival de Artes Muy Especiales Check your school calendar of events for these and other upcoming district activities. Look out for the monthly PATIO calendar for date, time and location for these events.

19 Recursos para Padres Series de capacitación sobre información de educación especial para los padres en KLCS Sitio de la web de la Oficina de Educación Especial

20 ¡Los Padres! El Primer Maestro de un Niño
Su participación activa en la vida de su hijo (en el hogar y en la escuela) es vital ¡Hágalo un hábito que no pueda romper! Your children need you and want you to be involved in their life. Start them off young with you by their side being supportive They will not outgrow you if you speak, listen, encourage and love them. Never too late to make a concerted effort Handout 20


Descargar ppt "CÓMO APOYAR A MI HIJO EN EL HOGAR Y EN LA ESCUELA"

Presentaciones similares


Anuncios Google