La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty 6-2009iTeenChallenge Course 505.121.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty 6-2009iTeenChallenge Course 505.121."— Transcripción de la presentación:

1 How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty 6-2009iTeenChallenge Course 505.121

2 What is the difference between training new Christians (or potential Christians), vs. those who have been a Christian for several years? ¿Cuál es la diferencia entre enseñar a cristianos nuevos (o posibles cristianos), y enseñar a los que han sido cristianos por varios años? 6-20092 iTeenChallenge Course 505.12

3 Connect with their world Connect with their world Conectarse con su mundo Their culture Their culture Su cultura Their language Su idioma 1. Follow example of Jesus to speak to people at their level Seguir el ejemplo de Jesús para hablarle a la gente a su nivel 6-20093 iTeenChallenge Course 505.12

4 A.Their family background How healthy or dysfunctional was it? El trasfondo de su familia ¿Hasta qué punto era saludable o disfuncional? B. Any religious background? ¿Algún trasfondo religioso? ¿Algún trasfondo religioso? 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? 6-20094 iTeenChallenge Course 505.12

5 C. What is the quality of their educational background? Reading level? ¿Cuál es la calidad de su trasfondo educacional? ¿Nivel de lectura? D. Effects of drug use on their learning today? Efectos del uso de drogas en su aprendizaje hoy 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? 6-20095 iTeenChallenge Course 505.12

6 Effects of drugs on the brain Efectos de las drogas en el cerebro 6-20096 iTeenChallenge Course 505.12 Normal 3D Brain SPECT Studies BackTop FrontTop Front Top-down surface view Bottom Front-on surface view Back Underside surface view Bottom Side surface view Source: Dr. Amen Clinic Fonte de “Brain Scans” www. AmenClinics.com

7 6-20097 iTeenChallenge Course 505.12 Marijuana 18 yr/o – 3 yr history of 4x week use 16 yr/o – 2 yr history of daily abuse 38 yr/o – 12 yrs of daily use 28 yr/o – 10 yrs of mostly weekend use

8 6-20098 iTeenChallenge Course 505.12 Alcohol 38 yr/o – with 17 yrs of heavy weekend use TopBottom Front Right side

9 6-20099 iTeenChallenge Course 505.12 Cocaine & Methamphetamine La cocaína y la metanfetamina 52 yr/old – 28 yrs of Heroin & frequent meth use 24 yr/old – 2 yrs of frequent cocaine use 28 yr/old – 8 yrs heavy meth use 36 yr/old – 10 yrs frequent meth use

10 6-200910 iTeenChallenge Course 505.12 Heavy Nicotine & Caffeine Abuse La nicotina y cafeína Heavy Abuso 45 yr/old – 27 year history of heavy use 3 packs of cigarettes and 3 pots of coffee daily Underside view Marked decrease in overall brain activity

11 6-200911 iTeenChallenge Course 505.12 Heroin & MethadoneLa heroína y metadona Normal brain 39 yr/old – 25 years of frequent heroin use 40 yr/old – 7 yrs of methadone & heroin 10 years prior

12 6-200912 iTeenChallenge Course 505.12 Hope for Healing La esperanza para la curación Alcohol, Cocaine & Meth On and Off Drugs During substance abuse One year Drug & alcohol free

13 A.Their family background How healthy or dysfunctional was it? El trasfondo de su familia ¿Hasta qué punto era saludable o disfuncional? B. Any religious background? ¿Algún trasfondo religioso? ¿Algún trasfondo religioso? 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? 6-200913 iTeenChallenge Course 505.12

14 C. What is the quality of their educational background? Reading level? ¿Cuál es la calidad de su trasfondo educacional? ¿Nivel de lectura? D. Effects of drug use on their learning today? Efectos del uso de drogas en su aprendizaje hoy 2. What is the background of your students? ¿Cuál es el trasfondo de sus estudiantes? 6-200914 iTeenChallenge Course 505.12

15 One who comes along side to guide us into the truth Uno que va al lado para guiarnos hacia la verdad Not like a military general—makes all the decisions for those under his command No como un general militar que toma todas las decisiones por los que están bajo su mando 3. Teach like the Holy Spirit Enseñar como el Espíritu Santo 6-200915 iTeenChallenge Course 505.12

16 4.Our Mission The mission of Teen Challenge is to evangelize and disciple persons with life-controlling problems and initiate the discipleship process to the point where the student can function as a Christian in society, applying spiritually motivated biblical principles in relationships in the family, church, chosen vocation, and community. 6-200916 iTeenChallenge Course 505.12

17 4.Nuestra misión La misión de Reto Juvenil es evangelizar a, y hacer discípulos de las personas que tienen problemas que les controlan la vida, e iniciar el proceso de discipulado hasta el punto en que el estudiante pueda funcionar como cristiano en la sociedad, aplicando principios bíblicos espiritualmente motivados en sus relaciones dentro de la familia, la iglesia, su vocación escogida y la comunidad. 6-200917 iTeenChallenge Course 505.12

18 Our Mission Nuestra misión Teen Challenge endeavors to help people become Reto Juvenil se esfuerza por ayudar a que la gente llegue a ser mentally sound - mentalmente sana mentally sound - mentalmente sana emotionally balanced - emotionalmente balanceada emotionally balanced - emotionalmente balanceada socially adjusted -socialmente ajustada socially adjusted -socialmente ajustada physically well -físicamente bien physically well -físicamente bien spiritually alive - espiritualmente viva 6-200918 iTeenChallenge Course 505.12

19 A.Christ-like lifestyle Llevar un estilo de vida como el de Cristo Llevar un estilo de vida como el de Cristo B.Overcoming Problems Vencer los problemas Vencer los problemas C. Christian Service—ministry Prestar servicio cristiano—ministerio Prestar servicio cristiano—ministerio 5. Balanced training for New Christians Preparación balanceada para nuevos cristianos 6-200919 iTeenChallenge Course 505.12

20 Is it based on the Bible? Matthew 7:24-27 ¿Está basado en la Biblia? Mateo 7:24-27 What are the two approaches identified here? ¿Cuáles son los dos métodos que se identifican aquí? 6. What is your approach to teaching? ¿Cuál es su método para enseñar? 6-200920 iTeenChallenge Course 505.12

21 6-2009 iTeenChallenge Course 505.12 21 The Wise and Foolish Builders Matt. 7:24 "Therefore everyone who hears these words of mine and puts them into practice is like a wise man who built his house on the rock. 25The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house; yet it did not fall, because it had its foundation on the rock. 26But everyone who hears these words of mine and does not put them into practice is like a foolish man who built his house on sand. 27The rain came down, the streams rose, and the winds blew and beat against that house, and it fell with a great crash."

22 6-2009 iTeenChallenge Course 505.12 22 El prudente y el insensato Mateo 7:24-27 24 »Por tanto, todo el que me oye estas palabras y las pone en práctica es como un hombre prudente que construyó su casa sobre la roca.25 Cayeron las lluvias, crecieron los ríos, y soplaron los vientos y azotaron aquella casa; con todo, la casa no se derrumbó porque estaba cimentada sobre la roca.26 Pero todo el que me oye estas palabras y no las pone en práctica es como un hombre insensato que construyó su casa sobre la arena.27 Cayeron las lluvias, crecieron los ríos, y soplaron los vientos y azotaron aquella casa, y ésta se derrumbó, y grande fue su ruina.».

23 Step 1: Know the facts Paso 1: Saber la información Step 2: Relate these truths to your life Paso 2: Relacionar estas verdades a su vida Step 3: Personal application. Do it! Paso 3: Aplicar personalmente. ¡Hágalo! A Biblical approach to teaching Un método bíblico para enseñar 6-200923 iTeenChallenge Course 505.12

24 7. Growth is a process El crecimiento es un proceso Focus on the truth and take time to be connected with each student on a personal level. Enfatice la verdad y tome tiempo para estar conectado con cada estudiante a un nivel personal. 6-200924 iTeenChallenge Course 505.12

25 Questions for discussion Preguntas para charla (discusión) 6-2009 iTeenChallenge Course 505.12 25

26 Contact information Información de contacto Global Teen Challenge www.GlobalTC.orgwww.iTeenChallenge.org 6-200926 iTeenChallenge Course 505.12


Descargar ppt "How Can I Train New Christians? ¿Cómo puedo enseñar a cristianos nuevos? By por David Batty 6-2009iTeenChallenge Course 505.121."

Presentaciones similares


Anuncios Google