La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS."— Transcripción de la presentación:

1 TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.
Els ajuntaments davant la crisi TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS. Mataró, juny de 2011

2 LES COMPRES AGREGADES : Sumar per millorar.
Bloc 2 LES COMPRES AGREGADES : Sumar per millorar. Mataró, juny de 2011

3 Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics.
Introducció La contractació publica a la comarca del Maresme es aprox. de 185 milions a l’any La contractació pública sector clau de la economia de la Unió europea representa el 16% del PIB (1,5 billons) Es un imperatiu de tots els gestors públics que tenim com missió la contractació pública, realitzar una gestió de las compres eficient, econòmica i transparent

4 FLEXIBILITAT A L’HORA DE NEGOCIAR
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Elements clau per una gestió econòmica i eficient de les compres públiques GRAN VOLUM DE DEMANDA FLEXIBILITAT A L’HORA DE NEGOCIAR

5 AGREGACIÓ DE LA DEMANDA ENTRE ELS MUNICIPIS
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Elements clau per una gestió econòmica i eficient de les compres públiques VOLUMEN DE LA DEMANDA: A MES VOLUM ECONÒMIC, MENYS COST PER UNITAT. PER INCREMENTAR EL VOLUM AGREGACIÓ DE LA DEMANDA ENTRE ELS MUNICIPIS

6 Estalvi econòmic: derivat de las economies de escala
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Beneficis de la agregació de la demanda: Estalvi econòmic: derivat de las economies de escala Estalvi procedimental: Es redueix la gestió en la tramitació derivat de la simplificació administrativa. Un únic expedient de contractació per tots els participants. Increment en la qualitat del servei: grans clients Homogeneïtat en el servei amb independència de la grandària del municipi.

7 ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Com agregar la demanda? ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ “Les centrals de contractació poden actuar adquirint subministraments i serveis per altres òrgans de contractació o adjudicant contractes o formalitzant acords marc per a la realització d’obres, subministraments o serveis destinats a aquest” (art LCSP)

8 Eines per agregar la demanda
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Eines per agregar la demanda ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM UNA CENTRAL DE CONTRACTACIÓ I ADQUIRINT SUBMINISTRAMENTS O SERVEIS PELS MUNICIPIS DE LA COMARCA Els municipis signen un conveni administratiu amb el consell comarcal i li encomanen la gestió de la contractació d’un determinat servei o subministrament Consell Comarcal : Aprova els plecs Realitza la negociació de la compra utilitzant acords marc propis o d’altres administracions Firma el contracte Dona suport en l’execució del contracte Municipis: Autoritzen i disposen la despesa Paguen les factures directament al proveïdor Gestionen directament la execució del contracte

9 Flexibilitat negociació
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Flexibilitat negociació ACTUANT EL CONSELL COMARCAL COM A CENTRAL DE CONTRACTACIÓ: APROVAN ACORDS MARC A DISPOSICIÓ DELS MUNICIPIS DEL MARESME Un acord marc, pretén fer possible la celebració i adjudicació de contractes derivats en les condicions fixades per un acord anterior L'existència d’acord marc permet utilitzar la negociació pels contractes derivats d’aquest. Permet obrir una subhasta electrònica per la negociació de preus Possibles aplicacions dels acord marc : Subministraments d’ordinadors, impressores equips multifinció Vestuari de treball i policia Mobiliari Serveis de correspondència, material oficina, impressió, redacció de projectes Obres de reparació de calçada, asfalt...

10 Redacció aprovació plecs Negociació adjudicació Implantació
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Cas d’èxit: compra agregada serveis de telecomunicacions a la comarca del Maresme FASES: Anàlisis Estratègia Redacció aprovació plecs Negociació adjudicació Implantació anàlisis estratègia redacció negociació Implantació 2006 2011

11 Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics.
Fase 1 : Anàlisi 2006 2011 Des de el Consell Comarcal Maresme s’analitza la despesa per centre de cost, dels ajuntaments amb el següent resultat: € Telefonia fixa € Telefonia mòbil € Internet € Els ajuntaments participants: Aproven un conveni por el que encomanen la gestió de la compra dels serveis al C.C.M. Aproven la despesa d’acord amb el resultat de l'anàlisi de costos que es realitza per cada municipi aplicant una baixa del 25% fixa,18%mòbil, 10% dades Ja no cal un anàlisi per conèixer els preus de cada ajuntament, van quedar unificats pel contracte de l’any Només caldrà agregar les despeses dels centres de cost amb el següent resultat: Telefonia fixa ,€ Telefonia mòbil € Internet € Els ajuntaments participants: Aproven un conveni por el que encomanen la gestió de la compra al C.C.Maresme. Aproven la despesa a partir dels preus unitaris de l’any 2006

12 Simplificació del procés
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 2 estratègia Estratègia: Simplificació del procés administratiu. Adhesió per part del CCM al acord marc de homologació de los serveis de telecomunicacions de Localret. Contractació derivada procediment negociat Any 2006: Negociació tradicional Simplificació del procés Administratiu: Any 2011:Negociació en línea

13 Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics.
Fase 3 elaboració plecs 2006 2011 Contractació derivada de l’acord marc Procediment negociat: es fixen el criteris de negociació i s'atorguen puntuacions El preu de sortida es redueix en un 20% respecte als preus que pagaven els municipis Contractació derivada de l'acord Marc Procediment negociat: subhasta ponderada. Es parteix dels preus de sortida del Contracte anterior

14 Fase 4 negociació 2006 2011 Es sol·licita oferta tècnica a les
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació 2006 2011 Es sol·licita oferta tècnica i econòmica a les empreses de l’acord marc S’analitzen les ofertes i es realitzen tres rondes de negociació. En el període de 20 dies es reben 12 ofertes Es sol·licita oferta tècnica a les empreses homologades, es valora assigna'n a cada empresa un factor corrector per la subhasta. Es convoca a les empreses a la subhasta electrònica, En el període de 8 hores es reben més de 200 ofertes.

15 Fase 4 negociació: resultats tècnics
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació: resultats tècnics 2006 2011 Tècnics: Homogeneïtzació dels serveis de telefonia per tots els municipis Millora en la qualitat del servei Renovació centraletes Creació d’una oficina tècnica a disposició del municipis finançada per les operadores Tècnics: Fixa:Accés directe a totes les ubicacions mòbil: Possibilitat d’instal·lar enllaços de fix- mòbil gratuïts Renovació inicial de tot el parc de terminals Les línies analògiques que suporten l’ADSL estan incloses ,

16 1.756.407€ 890.740€ Fase 4 negociació: Resultats econòmics 2 anys
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Fase 4 negociació: Resultats econòmics 2 anys 2006 Cost dels municipis Preu de sortida € (-20,80%) Adjudicació € (-47,21)% 2011 Cost dels municipis/preu de sortida ,48 € Adjudicació ,70 € (-43,13%) Respecte al cost inicial Respecte al cost actual

17 Sumar per millorar en servei Sumar per restar en preu
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Conclusió Sumar per millorar en servei Sumar per restar en preu

18 Estic a la vostre disposició per aclarir dubtes o informació
Els ajuntaments davant la crisi: Tres iniciatives per optimitzar i estalviar recursos públics. Com agregar la demanda? Estic a la vostre disposició per aclarir dubtes o informació


Descargar ppt "TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS."

Presentaciones similares


Anuncios Google