Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMerry Blake Modificado hace 6 años
1
Día 92-NS & NM el 22 de enero "If you could see the potential within you it would amaze you to see all that you are capable of being." Catherine Pulsifer Being Yourself |
2
FROM Mrs. Grund Preparing for AP Registration Near the end of this month, we will open AP Registration. Start talking to your teachers and parents about the exams, your future plans, and the costs. The cost for each AP exam is $94. Here is a link to AP to help answer questions:
3
Skip to Per 6 Meta (Goal) de Hoy:
PER 4—NS Meta (Goal) de Hoy: HL—La Fundamentación de la Tarea Escrita SL—Corregir la ficha para practicar la lectura en español y SL—La Fundamentación de la Tarea Escrita Skip to Per 6
4
La TAREA de hoy ESTUDIA EL VOC que está en el informe de La Tomatina para un examen “pop”.
5
Practiquen el vocabulario:
PER 4—NS Practiquen el vocabulario: The battle An appt, meeting, date Attendees, Assistants To throw A quantity or number 150 Tons The ticket To be exhausted, sold out City Hall, City Council To attend 1. la batalla 2. una cita 3. los asistentes 4. lanzar 5. una cifra toneladas 7. la entrada, el boleto 8. estar agotado 9. el Ayuntamiento 10. asistir
6
Practiquen el vocabulario:
PER 4—NS Practiquen el vocabulario: un comunicado no obstante aún vs aun quedar disponible desplazamiento gratuito libre el Ayuntamiento apuesta por 1. a statement / announcement 2. nevertheless 3. still or yet VS including or even 4. to stay / remain 5. available 6. moving out of people 7. free (no money) 8. free (freedom) 9. City Hall, City Council 10. bet / investment
7
¡Qué padre! ¡Qué chévere!
PER 4—NS VOCABULARIO: Spanish interjections: ¡ESTUDIA ESTA NOCHE! You don’t say! How awful! Really? Wow! Whew! Wow/Darn! I’m sorry! How cool! I don’t care! ¡No me digas! ¡Qué barbaridad! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Qué padre! ¡Qué chévere! ¡Me da igual!
8
IB Spanish Language External Assessment HL 20% of IB Grade
February – March
9
Guarda todo menos una pluma negra, tu libro CAPC, y un diccionario impreso. Distribuir el papel de ayer. Hoy vamos a continuar con la preparación para la tarea escrita. Nombre Per Fecha Pg 2 LA FUNDAMENTACIÓN
10
Ejemplo de la fundamentación (NS)
HL The rationale Write a 150–250 word fundamentación introducing the assignment that includes: 1. Identify the literary text(s) you are going to use. 2. Write a brief introduction to the literary text(s) 3. Give an explanation of how the task is linked to the literary text(s) 4. What are your intended aim(s) 5. Explain how you intend to achieve your aim(s)—choice of text types, audience, register, style, etc. 6. WORD COUNT 150 a 250 palabras
11
La TAREA de hoy—Per 4 NS ESTUDIA EL VOC que está en el informe de La Tomatina para un examen “pop”.
12
Practiquen el vocabulario:
PER 6—NM Practiquen el vocabulario: The battle An appt, meeting, date Attendees, Assistants To throw A quantity or number 150 Tons The ticket To be exhausted, sold out City Hall, City Council To attend 1. la batalla 2. una cita 3. los asistentes 4. lanzar 5. una cifra toneladas 7. la entrada, el boleto 8. estar agotado 9. el Ayuntamiento 10. asistir
13
Practiquen el vocabulario:
PER 6—NM Practiquen el vocabulario: un comunicado no obstante aún vs aun quedar disponible desplazamiento gratuito libre el Ayuntamiento apuesta por 1. a statement / announcement 2. nevertheless 3. still or yet VS including or even 4. to stay / remain 5. available 6. moving out of people 7. free (no money) 8. free (freedom) 9. City Hall, City Council 10. bet / investment
14
¡Qué padre! ¡Qué chévere!
PER 6—NM VOCABULARIO: Spanish interjections: ¡ESTUDIA ESTA NOCHE! You don’t say! How awful! Really? Wow! Whew! Wow/Darn! I’m sorry! How cool! I don’t care! ¡No me digas! ¡Qué barbaridad! ¿De verdad? ¿En serio? ¡Guau! ¡Menos mal! ¡Ay caramba! ¡Lo siento! ¡Qué padre! ¡Qué chévere! ¡Me da igual!
15
Developing the skills to read in Spanish
Per 6—Nivel Medio Reading Skills Developing the skills to read in Spanish
16
unas palabras (en inglés) para resumir cada párrafo
PER 6—NM 3. Escribe en el margen, unas palabras (en inglés) para resumir cada párrafo o haz una flechita cerca de los puntos importantes. También debes identificar voc desconocido con un círculo.
17
Per 6—Nivel Medio ESTAMPAR la tarea: el informe de la Tomatina
Completar las preguntas de Vocabulario y Comprensión. 5. CORREGIR la tarea
18
Per 6—Nivel Medio—Tarea Escrita de BI
Guarda todo menos una pluma negra y tus fuentes. Distribuir papel. Hoy continuamos de contestar preguntas para preparar la tarea escrita. Nombre Per Fecha Pg 2 La FUNDAMENTACIÓN
19
NM: El Trabajo Escrito—La Fundamentación Per 6
1. Continuar a escribir LA FUNDAMENTACIÓN palabras What are you going to write about and in what context and focus? What is your objective and how will you achieve it? What type of text are you going to use and why is it the most appropriate/logical text to use in reaching your objective? Who is your audience? What is the register/tone that you will use? What are your sources (FUENTES) and what will you use from each of them to support your text? Write the WORD COUNT = It should be between palabras 2. Entregar la fundamentación y los artículos.
20
Ejemplo de la fundamentación (NM)
Page 2 SL The rationale: Write a 150–250 word fundamentación introducing the assignment that includes: 1. Identify the subject you are going to investigate 2. What are your intended aim(s) 3. Explain how you intend to achieve your aim(s)—choice of text types, audience, register, style, etc. 4. Write a brief description of each of the sources and what you will use from EACH one. 5. WORD COUNT 150 a 250 palabras 2. Entregar la fundamentación y los artículos.
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.