Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porΛυσιστράτος Αγγελίδου Modificado hace 6 años
1
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 161—español 1 El 15 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.
2
POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA.
UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries. POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua.
3
To put in accents: Change the language to Spanish and it will catch some of your spelling and accent mistakes. Go to SraBernal.Weebly.com on the “How to” page it explains how OR Go to Symbols and insert the letter with the accent OR Google it for your particular computer under Keyboard Shortcuts.
4
CORRIJAN los errores mientras la SraB
DISTRIBUIR WS Checklist for Peanut Project a las personas que faltaron el viernes. DEVOLVER la página 7. CORRIJAN los errores mientras la SraB ESTAMPA las pp 8-9.
5
ENTREGUEN la Crónica #3A
REPASAR la información que necesitan en cada página: Página 8: ¿Cómo será su futuro? Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? ENTREGUEN las pp 8-9 ENTREGUEN la Crónica #3A
6
Corregir la tarea: Back of Yellow WS and WS 4: Stem-changing verbs (blanco)
7
using WS 351 Direct / Indirect Object Pronoun Practice (verde)
GUIDED INSTRUCTION: using WS 351 Direct / Indirect Object Pronoun Practice (verde) Nombre_______________________________________Fecha________Per_____ WS: Direct/Indirect Object Pronoun Practice Part A. List all of the direct object pronouns. Yo ______ Nosotros ______ Tú ______ Él/Ud./Masc.sing. noun ______ Ellos/Uds./masc.pl noun ______ Ella/Ud./Fem.sing. noun______ Ellas/Uds./fem.pl noun ______ Part B. List all of the indirect object pronouns.
8
Part C. What question do you ask yourself to determine if you should use a DIRECT object pronoun?
Subject verb __________________________________? Part D. What question do you ask yourself to determine if you should use an INDIRECT object pronoun?
9
Part E. Circle the SUBJECT for each sentence
Part E. Circle the SUBJECT for each sentence. Underline the DIRECT OBJECT. Put a box around the INDIRECT OBJECT.
10
DIDN’T GET PAST PARTE E CONTINUAMOS MAÑANA: Parte F. Supply the direct object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!
11
Parte G. Supply the indirect object pronoun that would replace the noun in parenthesis. NOTICE THAT THE OBJECT PRONOUN COMES BEFORE THE CONJUGATED VERB!!
12
Part H. Complete the following sentences with the appropriate direct or indirect object pronoun that replaces the noun in parenthesis. USE YOUR NOTES IF YOU DON”T KNOW THE MEANINGS OF THE WORDS!!
13
Part I. Rewrite adding either the direct or indirect object pronoun that replaces the noun in parenthesis. Remember that the object pronoun goes in front of the conjugated verb.
14
1) correct the grammar mistakes
LA TAREA: TRABAJA en tu proyecto. 1) correct the grammar mistakes 2) complete any pages you didn’t complete 3) find pictures for each page 4) put the book together
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.