La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Pongan la tarea en la cesta. Hagan las actividades con los dados ¿Somos que comemos? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to describe food using correct “agreement” discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits share our thoughts using creer + que evaluate our choices & our peers’ choices and give advice using ‘deber’ understand how to use two verbs “back to back” We’ll know we’re successful when we can… apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying use the appropriate sentence structure (food + ser form + adjective form) evaluate which forms of adjectives to use considering gender & quantity (singular & plural, masculine & feminine) we can conjugate & use ‘creer + que’ in a “Firma aquí” activity provide logical & well-structured advice in Spanish in a student A/student B activity

2 los jugos son horribles.
¿¿Por qué?? Me encanta el café porque… el café es bueno. …te gusta? …no te gusta? Agreement: refers to correctly matching the quantity and/or gender of at least one word with that of another word. Me gusta la sopa de verduras porque… la sopa es sabrosa. Ser: is = es are = son Me gustan las galletas porque… las galletas son ricas. Adjetivos: sabroso, sabrosa, sabrosos, sabrosas bueno, buena, buenos, buenas rico, rica, ricos, ricas saludable, saludables malo, mala, malos, malas horrible, horribles No me gustan los jugos porque… los jugos son horribles. No me gustan las naranjas porque… las naranjas son malas pero son saludables.

3 ¿Cómo es…? __ es __. ¿Cómo son…? __ son __.

4 Los pensamientos – Expressing Thoughts Usando el verbo: creer
It’s a regular –er verb It is used with the word ‘que’ to express ideas like, “I think that…” Always use the creer with que The phrases “Creo que sí” & “Creo que no” are commonly used

5 Los consejos – Giving Advice Usando el verbo: deber
It’s a regular –er verb It is used with other verbs back to back (I should eat/You should drink) The first verb (deber in this case) will be conjugated but the second verb will not. It will stay an infinitive. We’ve been doing this already… Yo debo correr Me gusta bailar ¿Te encanta comer?

6 Comida para pensar… ¿Qué haces para mantener la salud?
¿ Qué comes para mantener la salud? ¿ Qué bebes para ser saludable? ¿Te gusta…? ¿Te gustan…? ¿Por qué? ¿Con qué frecuencia comes/bebes/haces ejercicio? ¿Haces ejercicio? ¿Practicas deportes? ¿Bailas? (etc.) ¿Debes beber/comer/hacer…más/menos? ¿Eres estudiante saludable? ¿Comes/bebes/haces…en vez de…?


Descargar ppt "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"

Presentaciones similares


Anuncios Google