La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Benvinguts a tercer.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Benvinguts a tercer."— Transcripción de la presentación:

1 benvinguts a tercer

2 MESTRES DE TERCER: ESPECIALISTES: Tutor de tercer A: Antonio
Tutora de tercer B: Núria Àrees instrumentals,Medi,Alternatius,Tutoria i Reforç. Entrevistes: dimecres (2/4) i divendres (2/4 quinzenal) de 12:30h a 13:30 hores. ESPECIALISTES: Plàstica: Fèlix Música: Diego Anglès: Núria

3 Ed. física : Rosa B. Experimentació/Hort:Assumpta Ed. artística:Jose Educació especial: Mon/Eva Psicòloga: Anna TIC: 3r A (Isabel) i 3r B (Rosa B)

4 DESENVOLUPAMENT DEL NEN/A EN AQUESTA EDAT
Els continguts d´aquest curs es van adaptant al ràpid desenvolupament dels nens i nenes en aquestes edats.Són capaços de concentrar-se més temps en la feina, tenen més capacitat per memoritzar i recordar conceptes... Poden comprendre continguts més elaborats ja que tenen més capacitat d´abstracció (abans havien de tenir un referent concret per entendre les coses; ara ja no). S´ha de dir,però,que els períodes evolutius també depenen de cada nen i de la seva maduresa.

5 CONTINGUTS GENERALS Àrea de llengua catalana i castellana
Àrees instrumentals Àrea de llengua catalana i castellana -Lectura fluïda. -Importància de l´expressió oral i escrita. -Comprensió oral i escrita. -Es llegiran dues lectures: Pet de llop i Los zorros del Norte. Farem dos dossiers de treball. -Ús del diccionari. Ortografia catalana Majúscules després de punt, signe d´interrogació i d´exclamació. Nexe: i Ny Ca,que,qui,co,cu Ga,gue,gui,go,gu Ja,jo,ju,ge,gi Bl/br,r/rr,-ava Ortografia castellana Nexe:y ñ Bl/br,r/rr,-aba

6 Àrea de Matemàtiques Repàs de les taules i assoliment fins a la del 10. Els quarts en el rellotge. Rectes i angles. Ús de la calculadora. Introducció a les fraccions. Unitats de longitud (km,m,cm i mm) de massa (quilo,gram) i capacitat (litre i fracció del litre). Sistema monetari. Repàs d´operacions (sumes i restes) Multiplicacions fins a tres xifres. S´alternarà el llibre amb feines d’ampliació i reforç. S’ha d’acabar dividint per una xifra.

7 Altres àrees: MEDI ED. FÍSICA ANGLÈS
-Continguts del llibre, activitats de reforç i ampliació. -Treball d´experimentació/hort (Assumpta). -Sortides relacionades amb els diferents temes. -Projecte “El nostre poble”. ED. FÍSICA -Habilitats motrius bàsiques,físiques i socials. -El joc tradional i cooperatiu. ANGLÈS -Incidir més en la lectura i en l´escriptura en llengua anglesa. -Es fa la classe en anglès, excepte l´explicació de proves i controls.

8 PLÀSTICA MÚSICA ARTÍSTICA
-Desenvolupament de la sensibilitat artística i creativitat. -Tècniques artístiques i coneixements d´autors i obres. MÚSICA -Treball de la veu i postura corporal, dansa, audició i llenguatge musical. ARTÍSTICA -Reconeixement de l´esquema corporal i possibilitats. -Ritme, respiració-relaxació. -Treball creatiu i activitats cooperatives.

9 LECTURA -Hora de lectura setmanal. Sis grups al CM segons nivell (ACL i VL). Objectiu: millorar la comprensió lectora i potenciar el gust per a la lectura. TUTORIA ( PAT ) -Treball organitzatiu de l´aula (canvi de càrrecs i valoració,acabament de feines,arxivar,..). -Dinàmica de grups(resolució de conflictes,assemblees i cohesió del grup). TIC -Treball amb la meitat del grup relacionat amb els continguts treballats a l´aula, incidint en les àrees instrumentals.

10 DESDOBLAMENTS I REFORÇOS:
Una sessió de reforç de Català amb el desdoblament d’Anglès (quinzenal). Una sessió de reforç de Matemàtiques amb el desdoblament amb TIC. (setmanal) S.E.P(suport escolar personalitzat) -S´estableix un suport escolar impartit pels mestres. Cinc sessions setmanals al Cicle(tres de 4,30 a 5,15h i dos en horari escolar) Alumnes valorats en les sessions d´avaluació pels mestres del Cicle i amb l´acord de les famílies. Suport de Català(lectura i comprensió i expressió oral). Suport de Matemàtiques(habilitats matemàtiques).

11 SORTIDES PROGRAMADES CURRICULARS
24 d’ octubre: Museu paperer de Capellades. 2on trimestre: Museu Abelló 3r trimestre: Jardí Botànic de Blanes Riu Tenes (data sense determinar) Itinerari Poble ( projecte, “ “ ) COLÒNIES 4 i 5 d’abril 2013: Casa El Xaloc (Calders) Inclou visita Coves del Toll Preu: € CINEMA, TEATRE I MÚSICA ( Lliçà de Vall ) 21 de novembre: obra de titelles Dues obres més per confirmar.

12 IMPORTANT!! -PORTAR BATA O SAMARRETA PER A PLÀSTICA.
-MITJONS I ROBA CÒMODA PER A ARTÍSTICA. -ELS MEDICAMENTS S´ADMINISTRARAN AMB RECEPTA,PRESCRIPCIÓ DEL METGE I AUTORITZACIÓ DEL PARE O MARE(es va repartir el model). -LES FALTES D´ASSISTÈNCIA I ELS RETARDS S´HAN DE JUSTIFICAR. -RECORDEU QUE L´ESMORZAR S´HA DE PORTAR AMB CARMANYOLA MARCADA (procurar que sigui sòlid). -ANIVERSARIS: Es pot portar pastís, pa de pessic,… ( tallat si és possible ). No llaminadures -CIRCULARS -DRAP, MUCADOR, TOVALLOLETA -PUNTUALITAT

13 Compartir ensenyament i educació (família-escola)
ASPECTES IMPORTANTS A TENIR PRESENT Compartir ensenyament i educació (família-escola) Acompliment de la carta de compromís Potenciar en els fills valors i normes fonamentals: El/la mestre-a com a referent i conductor de l’aula. Valoració positiva recíproca escola-família. Donar a l’escola el valor que realment té, prioritzant les obligacions com a alumne. Valorar i potenciar l’esforç del nen. Ajudar conjuntament a superar les dificultats que es puguin presentar: d’aprenentatge, de relacions personals o de grup, emocionals,… Recolzar les normes bàsiques de comportament a l’escola.

14 Carpeta negra: per guardar feines que es van fent.
DINÀMICA DE TREBALL Carpeta negra: per guardar feines que es van fent. Carpesà: arxivar el que es va acabant. Deures: Dimecres (Mates): quadernet, llibreta o d’altres. Divendres (Català): quadernet, llibreta o d’altres. Qualsevol dia poden portar feina de reforç o que no han acabat a classe. Tenen carpeta de deures ( carpeta viatgera ) Importància de l’agenda. Importància de l’autonomia i l’esforç davant la feina. Ús de la llibreta en les àrees de Matemàtiques i Català. Castellà: fulls pautats Medi: fulls pautats o petits dossiers. Controls de cada tema (es retornaran signats).

15 Com ajudar-lo a nivell d’ensenyament:
Saber sempre el que estem treballant a classe i acompanyar-lo en aquest procés. Controlar diàriament l’agenda i les carpetes. Proporcionar un espai i unes normes de treball adequats per assolir uns hàbits d’estudi. Ajudar-lo a ser organitzat: Motxilla: portar l’imprescindible. Carpeta negra: ordenar per àrea i data En el temps: prioritzar les feines i obligacions Llegir cada dia de manera obligatòria: textos i/o llibres del gust del nen (reforç guiat si cal). Repassar a casa els continguts que es treballen a classe. Exàmens: resums-guia que l’ajudaran a preparar-se els controls. Llibretes i fulls d’exercicis: hi ha unes pautes de presentació que s’han de respectar. Co-responsabilitat en els deures. Correcció dictats: copiar tres vegades cada paraula. Reforçar el nen positivament.


Descargar ppt "Benvinguts a tercer."

Presentaciones similares


Anuncios Google