Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porBernadette Marie-Anne Villeneuve Modificado hace 6 años
1
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Jordi Alegre Sala Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
2
1.- Situació ÀREA URBANA DE GIRONA
hab. SALT hab. Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
3
1.- Situació SALT Estructura lineal, al voltant de la N-141
Ràpid creixement per les onades immigratòries dels anys 60’s Ciutat dormitori i dependent de Girona Dèficit de comunicació crònic amb Girona Degradació i imatge perifèrica de la ciutat Grans expectatives de creixement segons el Pla Territorial General de Catalunya per les noves onades immigratòries Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
4
2.- Estudi Urbanístic En els Plans Generals es preveu que Salt absorbeixi el fort creixement de l’àrea urbana de Girona Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
5
3.- Antecedents EL CARRILET
Històricament ( ) aquestes dues poblacions estaven connectades pel carrilet d’Olot, en un traçat de 2 Km Amb la supressió del carrilet, comença el dèficit històric de connexió amb Girona Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
6
3.- Antecedents METRO LLEUGER - TRAMVIA
Evolució del tramvia amb noves tecnologies del metro Nou medi urbà, net i ecològic i: Molt més eficient que el bus urbà Molt més barat que el metro Nova filosofia urbanitzadora ideal per: Remodelatge de ciutats de mida mitjana o petita Connexió de ciutats perifèriques amb el seu centre Fluxos lineals de mitja densitat Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
7
4.- Acceptació Inicial 500 ENQUESTES D’OPINIÓ
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
8
4.- Acceptació Inicial Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
9
5.- Traçat i projecció de futur FASE I
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
10
5.- Traçat i projecció de futur FASE II
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
11
5.- Traçat i projecció de futur FASE III
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
12
6.- Urbanització Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
13
6.- Urbanització Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
14
7.- Trànsit IMD ACTUALS 10.000 < IMD < 15.000
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
15
7.- Trànsit IMD FUTURES Eliminació de 2 carrils en Països Catalans: canvi de IMD de a 7.000 Disminució 3500 vehicles captats pel tramvia Obertura del nou vial sud de 32 m amb pont sobre l’A7 i recollint flux de l’autopista Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
16
8.- Càlcul de la demanda ÀREA D’INFLUÈNCIA: ISÒCRONES 5 MIN
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
17
8.- Càlcul de la demanda CÀLCUL I VIABILITAT DE LA DEMANDA
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
18
9.- Anàlisi Cost - Benefici
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
19
10.- Viabilitat Financera PLA D’EMPRESA
Balanç, Compte Resultats, Taula de fluxos de tresoreria i Fluxos dels accionistes del 2005 al 2035 (30 anys d’explotació) Ingressos tarifaris Tarifes: Creixement demanda lineal amb creixement dels municipis segons Plans Generals en 8 anys i estabilització posterior Despeses d’explotació extrapolades del tramvia del Besòs (€2M) Amortització d’infrastructures a 30 anys Despeses financeres al 4% (finançament: 60% crèdits, 40% fons propis) i gestió de la tresoreria al 2% Inflació al 2,5% Impost societats Distribució de dividends i recompra d’accions als accionistes Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
20
10.- Viabilitat Financera
Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
21
11.- Conclusions Necessitat de millorar les comunicaciones en l’Àrea Urbana de Girona (eix Salt-Girona) Cohesió social (solucionar problema històric) Creixement (expansió necessària de Girona) Idoneïtat del moment: Arribada de l’AVE i soterrament de la línea de RENFE Voluntat de transformació de l’eix tramvia (inserció urbana) Actual execució del Vial Sud (tranvassament trànsit) Viabilitat del projecte des d’un punt de vista: Demanda Econòmic Financer Projecte de construcció i explotació del tramvia Salt – Girona Jordi Alegre Sala
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.