La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EDUARD MUNCH EL CRIT.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EDUARD MUNCH EL CRIT."— Transcripción de la presentación:

1 EDUARD MUNCH EL CRIT

2 ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Expressionisme
Eduard Munch Enllaços

3

4 Catalogació Obra: El crit Autor: Eduard Munch Cronologia: 1893
Tècnica i suport: tremp i pastel sobre cartró Dimensions: 89 x 73,5 cm Localització: (4 versions), National Gallery, Munch Museet, Oslo

5 Composició Espai Anàlisi formal Figures Llum Color

6 Anàlisi formal Composició 2
La línia de la barana divideixen el quadre en dues parts: El pont de fusta El paisatge format pel: mar, fiord i el cel Línies predominats: Curvilínies Rectilínies 2

7 Anàlisi formal Espai 3 Perspectiva molt forçada. Punt de fuga lateral.
La línia d’horitzó coincideix amb el mar. La superposició de figures i colors creen diversos plans. 3

8 Anàlisi formal Figures Cossos: Esquemàtics. Distorsionats. Plans.
Contorns desdibuixats. Cara: Molt expressiva. Deformada. Cadavèrica.

9 Anàlisi formal Llum La llum està relacionada a la utilització de determinats colors. No crea una zona il·luminada i l’altra en penombra, sinó que il·lumina violentament una zona per la utilització de certs colors mentre l’altra queda fosca per pintar amb el color negre.

10 Anàlisi formal Color Color arbitrari
Contrast entre colors càlids i freds Contrast entre el taronja i el blau (complementaris) Colors plans, aplicats amb pinzellada gruixuda i ondulada

11 Relacions amb altres obres
Tema i iconografia Iconologia Interpretació Context històric Significació Relacions amb altres obres

12 Interpretació Tema i iconografia
En un costat del quadre apareix un home cridant amb les mans a la cara. Darrera dues figures caminen sense adonar-se. A l’altra costat el paisatge dos vaixells, el mar que entra a la terra i el cel format per línies ondulades de colors càlids. Es tracta de Kristiania vista des d’Ekeberg. La força del crit sembla eixordar el paisatge que es deforma i s’ondula.

13 Interpretació Tema i iconografia
Vista de Kristiania, l’antiga Oslo, des del turó d’Ekeberg.

14 Interpretació Iconologia
Munch escriu en el seu diari la por existencial que va sentir passejant i després plasma en diversos quadres: «anava caminant amb dos amics pel passeig el sol es posava - el cel es va tornar de sobte vermell - jo em vaig aturar - cansat em vaig recolzar en una barana - sobre la ciutat i el fiord fosc blau no veia sinó sang i llengües de foc - els meus amics continuaven la seva marxa i jo seguia detingut en el mateix lloc tremolant de por - i sentia que un udol infinit penetrava tota la naturalesa».

15 Interpretació Desesperació, 1892.

16 Interpretació Context històric
El 1891 comença a pintar els primers esbossos del Crit, i la primera versió Desesperació. Munch s'instal·la a Berlin. El 1892 mostra una part de la seva obra en el Cercle de Belles Arts que escandalitza a la societat berlinesa. L’any següent exposa en "Unter den Linden", una sèrie de quadres, on estava El crit, que més tard la anomenarà “fris de la vida”. Els temes estaven relacionats amb: La mort (Mort en l'alcova) L’angoixa (Angoixa) La faceta nocturna de l’amor (Vampiresa)

17 Eduard Munch Biografia Estil Obres

18 Eduard Munch Biografia 1863-1944
Fill d’un metge militar, passa la seva infantesa a Kristiania, marcada per la mort de la seva mare i de la seva germana. Durant la seva joventut se relaciona amb el grup “Kristiania-Bohème” que criticava la hipocresia de la societat. Obté una beca (1889) per a estudiar a Paris on coneix l’obra impressionista i postimpressionista. En 1892 exposa a Berlín i les seves obres són considerades com una provocació anarquista i es clausura l’exposició. A principis de segle rep la influència del Modernisme i les seves obres es tornen més clares. Pateix diverses depressions i l’alcoholisme.

19 Eduard Munch Estil 1863-1944 Distorsions de les figures.
Figures expressives. El color arbitrari esdevé un element simbòlic. El traç marcat, les línies ondulant reforcen el significat. Vol expressar els sentiments que el turmenten.

20 Eduard Munch Obres 1863-1944 Nena malalta, 1885 El crit, 1893
Malenconia, 1891 Passeig vespertí, 1892 Mort a l'alcova, 1893 Vampiressa, 1893 Desesperació, Angoixa, 1894 Pubertat, 1895 Dansa de la vida, 1899 Malenconia, 1899 Temàtica relacionada amb: La malaltia La soledat L’adolescència L’angoixa La mort L’amor insatisfet

21 Eduard Munch Obres Passeig vespertí, 1892

22 Expressionisme Definició Antecedents Context històric Característiques
Artistes

23 Expressionisme Definició
El mot expressionista s’utilitza per referir-se a la tendència d’alguns artistes, en qualsevol període de la història, a distorsionar i exagerar deliberadament les formes per tal de posar èmfasi en els continguts. L’Expressionisme, també és un moviment artístic que va sorgir a Alemanya entre 1905 entorn a dos grups: Die brücke, El pont ( ). Der blaue reiter, El genet blau, ( ).

24 Expressionisme Antecedents
L’Expressionisme alemany té el seu origen en el tractament expressiu del color i de la forma. Influències dels pintors: Gauguin Van Gogh Antecedents: E. Munch James Ensor Isidre Nonell

25 Expressionisme Context històric
L’Expressionisme no és un moviment uniforme. L’Expressionisme alemany sorgeix a Dresde el 1905 com resposta a l’Impressionisme i té una actitud crítica amb la societat. L’Expressionisme alemany afecta tant a la: Pintura. Música: A. Schonberg, La nit transfigurada. Literatura: Franz Werfel, L'assassí no és el culpable, sinó l'assassinat. Cinema: El Golem, Nosferatu, El gabinet del Dr. Caligari.

26 Expressionisme Context històric El gabinet del Dr. Caligari Nosferatu
El Golem

27 Expressionisme Cronologia 1
Les primeres avantguardes es van succeir des de principi de segle fins la II Guerra: Fauvisme ( ) El pont ( ) El genet blau ( ) Cubisme ( ) Futurisme ( ) Dada ( ) Suprematisme ( Constructivisme ( ) Neoplasticisme ( ) Surrealisme ( ) 1

28 Expressionisme Característiques
Els pintors volen expressar les seves preocupacions existencials i inquietuds socials. L’expressivitat es mostra mitjançant: Formes distorsionades Primacia dels colors aplicats violentament Temàtica relacionada amb: Prohibició Morbositat Sexualitat Perversió Desolació de la vida urbana

29 Expressionisme 1819 - 1823) Goya: Dos vells menjant sopa,
( ) A Grünewald: Crucifixió, 1515.

30 Expressionisme Influències Postimpressionisme
El crist groc, 1889, Pont Aven. Postimpressionisme El cafè nocturn de la Place Lamartine a Arles, 1888

31 Expressionisme Antecedents
Ensor: L’entrada de Crist a Brussel·les,

32 Expressionisme Antecedents Nonell: Esperant la sopa, 1899.

33 Expressionisme Die brücke (El pont)
Format l’any 1905 a Dresde entorn de Kirchner. Altres artistes del grup van ser Heckel, Schmidt-Rottluf i Nolde. L’any 1910 el grup es traslladà a Berlín i el 1913 es disgrega. Característiques: Colors violents. Llenguatge agressiu. Deformació de les figures. Formes punxegudes. Expressen l'angoixa de l’home modern.

34 Expressionisme Die brücke (El pont)
Kirchner: Fränzi davant una cadira (1910) i El carrer (1914)

35 Expressionisme Autors
Alguns dels pintors alemanys del grup El Pont van ser: Kirchner Heckel Schmidt-Rottluf Nolde Nolde: Dones i un pierrot

36 Enllaços http://cv.uoc.edu/~04_999_01_u07/percepcions/perc110.html


Descargar ppt "EDUARD MUNCH EL CRIT."

Presentaciones similares


Anuncios Google