La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes"— Transcripción de la presentación:

1 Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes
Quin temps fa? VALENCIA AVUÍ Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes (Catadau)

2 ÀREA: CONEIXEMENT DEL MEDI
ETAPA: PRIMÀRIA CICLE: PRIMER CICLE NIVELL: PRIMER OBJECTIUS CONTINGUTS CRITÈRIS D’AVALUACIÓ INDICADORS CCBB Adquirir i utilitzar correctament de forma oral i escrita, el vocabulari específic de l’àrea que permeta el desenrotllament de la lectura comprensiva a través de textos científics, històrics i geogràfics. 12. Interpretar, expressar i representar fets, conceptes i processos del medi natural, social i culrutal per mitjà de codis numèrics, cartogràfics i d’altres. 15. Utitlizar les TIC per a obtindre informació i com a instrument per a aprendre i compartir coneixements i valorar la seua contribució a la millora de les condicions de vida BLOC 1: Geografia. L’entorn i la seua conservació El temps atmosfèric Observació d’alguns fenòmens atmosfèrics. La successió estacional. Primeres formes de representació. BLOC 5: Història. El canvi en el temps - Les nocions bàsiques de temps (abans-després, passat, present, futur, duració) i unitats de mesura (dia, setmana, mes, any) El transcurs del temps en l’entorn de l’alumna o de l’alumne, familia i localitat. L’ús del calendari per a assenyalar fets de la vida quotidiana. BLOC 7: Objectes, màquines i noves tecnologies. Atenció dels mitjans informàtics. 7. Ordenar temporalment alguns fets de la vida familiar, o de l’entorn pròxim, utilitzant mètodes senzills d’observació i unitats de mesura temporals bàsiques (dia, setmana, mes, any). Ordena temporalment fets de la vida familiar o entorn pròxim. Utilitza unitats de mesura temporals bàsiques (dia, setmana, mes, any). Autonomia e iniciativa personal. Coneixement e interacció en el mon físic.

3 EXERCICIS Enumerar i ordenar dies de la setmana, mesos de l’any i les estacions. Assenyalar fets importants de l’entorn escolar al calendari (eixides, aniversaris, activitats culturals, torn de l’hort...) Associar les característiques d’aquests conceptes amb la imatge gràfica que ho descriu. Classificar la diversitat de mesos de l’any segons els dies que tinguen. Unir les imatges del termòmetre amb el seu significat. Identificar simbols relacionats amb l’oratge, i inventar-ne altres nous.

4 Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge
Ordena els dies de la setmana i subratlla de roig els dies del cap de setmana. Dilluns, dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge

5 1r Gener 7é Juliol 2n Febrer 8é Agost 3r Març 9é Setembre
Ordena els mesos de l’any 1r Gener 7é Juliol 2n Febrer 8é Agost 3r Març 9é Setembre 4t Abril 10é Octubre 5é Maig 11é Novembre 6é Juny 12é Desembre

6 Escriu baix de cada imatge l’estació de l’any corresponent.
Primavera Hivern Tardor Estiu

7 Assenyala al calendari el dia del teu aniversari, quin dia és
Assenyala al calendari el dia del teu aniversari, quin dia és? En quina estació està?

8 Quants dies te...?

9 Unix les imatges del termòmetre amb el seu significat.
Fa molt de fred, les temperatures són baixes. Fa molta calor les temperatures són molt altes.

10 Escriu el significat d’aquests simbols de l’oratge
Sol Nuvolat Pluja Tempesta Inventa simbols del temps per a la neu, vent, granís, nuvols... neu vent nuvols granís

11 ACTIVITATS Escriure anterior i posterior d’un dia, mes o estació, a partir d’una data donada (aniversari, eixida...) Escriure correctament en quin mes es produeix un fet important ( comença i acaba l’escola, comença la tardor, anem d'excursió a la granja...) Associar la vestimenta adequada per a cada estació de l’any. Cercar informació en dites i refranys relacionades amb els continuts apresos. Llegir mapes de l’oratge, extraure la informació precisa. Elaborar mapes de l’oratge atenent a unes ordres donades.

12

13 Completa: En quin mes comença l’escola? En quin mes acaba l’escola? En quin més comença la Primavera?

14 Escriu la data del teu aniversari i respon les següents preguntes.
Dimecres 26 de maig Un mes abans es? Un mes després serà? Dos mesos abans es? Dos mesos després serà? Dos dies abans del teu aniversari es? Un dia després del teu aniversari serà? En quina estació està?

15 Mira aquest mapa meteorològic. Quin temps fa avui?
Quin temps tindrem avui a Valencia? Castelló Titaigües En quin lloc farà el dia nuvolat? Valencia Alacant

16 Elabora un panell informatiu de l’oratge que fa a Catadau, atenent a la següent predicció meteorològica per al dia d’avui. De matí tindrem un dia assolellat, on les temperatures seràn caloroses. A la vesprada les temperatures baixaran degut al vent . Per la nit el cel estarà nuvolat MATÍ VESPRADA NIT

17 Classifica aquestes peces de roba, segons la estació en la que les utilitzem:
PRIMAVERA ESTIU TARDOR HIVERN

18 TASCA Els alumnes de PRIMER CICLE de primaria del CEIP Miguel de Cervantes de Catadau, realitzaràn una eixida per a dos dies a la granja escola de Benissa. El que es preten amb aquesta tasca, es que els alumnes després d’haver treballat els exercicis i activitats, siguen competents per a saber el sinificat dels simbols meteorològics, extraure la informació precisa d’un mapa de l’oratge segons els seus interessos, i tenint clar tot açò, establir quina serà la roba adequada que posaran en l’equipatge per a realitzar l’eixida. Atenent es clar a la predicció meteorològica i l’estació en la que ens trobem.

19 Nota informativa Estimats alumnes de 1r i 2n de primaria:
El proper Dijous 27 realitzarem una eixida a la granja escola de Benissa. Passarem allí dos dies i una nit. Els dies seràn el 27 i 28 de maig. Haureu de preparar l’equipatge per a dos dies, no oblideu de posar-se la roba per a dormir, la bolsa d’higiene, toalla... No oblideu de mirar la predicció de l’oratge, per a saber quina roba posarem a l’equipatge. Les tutores

20 MIREM LA PREDICCIÓ DE L’ORATGE

21 MATÍ VESPRADA DIJOUS 27 DE MAIG Castelló Castelló Valencia Valencia
CATADAU CATADAU Alzira Alzira BENISSA BENISSA Alacant Alacant

22 NIT Les temperatures es mantindran estables durant tot el dia.
DIJOUS 27 DE MAIG NIT Castelló Valencia CATADAU Alzira Les temperatures es mantindran estables durant tot el dia. BENISSA Alacant

23 MATÍ VESPRADA DIVENDRES 28 DE MAIG Castelló Castelló Valencia Valencia
CATADAU CATADAU Alzira Alzira BENISSA BENISSA Alacant Alacant

24 NIT Les temperatures baixaran a mesura que transcorrerà el dia
DIVENDRES 28 DE MAIG NIT Castelló Valencia CATADAU Alzira Les temperatures baixaran a mesura que transcorrerà el dia BENISSA Alacant

25 EXTRAIEM LA INFORMACIÓ PRECISA

26 Extrau la informació precisa que necessitem per al viatge.

27 FEM L’EQUIPATGE

28 Atenent a la predicció meteorològica, confecciona el teu equipatge.
Equipatge de: JULIA Una jaqueta vaquera 2 camisetes de manega curta 2 camisetes de manega llarga 1 pantaló llarg 1 pantalo curt Bolseta d’higiene Toalla Pijama Roba intima (2 Bragues i 2 parells de calcetins) 1 Parell d’esportives Paraigues Impermeable Gorra Ulleres de sol

29 Maria Julia Rovira Vicente CEIP. Miguel de Cervantes
BON VIATGE !!! Maria Julia Rovira Vicente CEIP. Miguel de Cervantes (Catadau)


Descargar ppt "Maria Julia Rovira Vicente CEIP Miguel de Cervantes"

Presentaciones similares


Anuncios Google