La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Programa de reutilització

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Programa de reutilització"— Transcripción de la presentación:

1 Programa de reutilització
Curs 2008/09 1

2 PROGRAMA DE REUTILITZACIÓ
El Programa de Reutilització consisteix en la creació d’un fons de llibres i material didàctic de titularitat del centre que es nodrirà a través de les aportacions econòmiques de les famílies, de la Conselleria d’Educació i Cultura i , si escau, d’altres institucions públiques o privades, amb la finalitat d’adquirir aquests llibres de text i material didàctic perquè l’alumnat els empri i els reutilitzi, mentre sigui possible fer-ne ús. 2

3 Quins són els objectius?
Mantenir un fons de llibres de text administrat pel Consell Escolar en règim de préstec als alumnes. Incentivar el bon ús dels llibres de text com a material curricular, el seu consum responsable i sostenible, els valors mediambientals així com la responsabilitat, el respecte i la solidaritat. Abaratir les despeses dels llibres de text a les famílies. Fomentar l’autonomia pedagògica i de gestió dels centres. 3

4 Com s’implantarà? El programa de reutilització s’implantarà a partir del curs als cursos de 1r, 2n, 3r i 4t d’educació primària. Els alumnes de 5è i 6è s’incorporaran el curs La Conselleria d’Educació i Cultura donarà suport econòmic, tècnic i d’assessorament als centres educatius adherits al Programa de Reutilització. El mínim de participació de l’alumnat per poder dur a terme el Programa a un centre serà d’un 10 % del total de l’alumnat que tengui dret a participar-hi. 4

5 Condicions de participació de l’alumnat
1. L’alumnat del primària poden participar en el Programa de Reutilització sempre que els pares, mares o representats legals compleixin les següents condicions: Fer una aportació econòmica anual al fons de llibres del seu centre aprovada pel consell escolar, durant el mes de juny previ a l’inici del curs. A començament del curs, el mes de setembre, el centre cedirà, en concepte d’us, a l’alumnat adherit, els llibres de text i/o material didàctic que farà servir durant el curs. Retornar, a final de curs, els llibres de text fets servir al fons de llibres de text i que són de titularitat del centre, en bones condicions. 5

6 Condicions de participació de l’alumnat
2.L’alumnat que es matriculi una vegada iniciat el curs adquirirà el dret de poder adherir-se al Programa de Reutilització en les mateixes condicions que els altres alumnes. 3.L’alumnat adherit al Programa de Reutilització que es doni de baixa al centre haurà de tornar els llibres al fons del centre. 6

7 Com es mantén el fons? El fons de llibres de text estarà format per :
Els llibres de text reutilitzables o material didàctic usats durant el curs pels alumnes que participen en el programa de reutilització. Els llibres de text o material didàctic adquirits pel centre amb les aportacions econòmiques anuals rebudes de: La Conselleria d’ Educació i Cultura només per als alumnes que s’hagin adherit al programa de reutilització. Per al curs serà de 70€ per alumne Els pares, mares o representants legals de l’alumnat adherit al programa de reutilització. Altres entitats i/o institucions públiques o privades, si és el cas. 7

8 Comissió depenent del consell escolar formada per : el/la director/a,
Comissió de seguiment Comissió depenent del consell escolar formada per : el/la director/a, un/a pare/mare, un/a professor/a, el /la coordinador/a un representant de l’ajuntament ( si hi col.labora) i el/la secretari/a. 8

9 Normes d’ús dels llibres
1. La comissió de coordinació pedagògica establirà les normes de conservació, de pèrdua i aplicació de tècniques d’estudi i una vegada aprovades i s’inclouran al ROF. 2. La ccp , a proposta dels equips docents, ha de decidir l’elecció dels llibres i/o material didàctic. 3. Els llibres que formen part del fons quedaran al centre a final de curs. En cas d'haver de realitzar activitats de recuperació durant l'estiu, l’alumnat podrà perllongar la seva utilització fins al mes de setembre. 4. Els llibres aniran identificats amb el segell del centre i una etiqueta amb el número identificatiu. 9

10 Normes d’ús dels llibres
5.Els llibres de text reutilitzables no es donaran de baixa abans que es compleixi el període de quatre anys establert amb caràcter general per a la seva utilització. De manera excepcional, podran donar de baixa amb anterioritat aquells exemplars que presentin un grau de deteriorament que els faci inservibles i es podran seguir utilitzant aquells que continuïn en bon estat d’ús. 10

11 Exemples per aplicar en cas de pèrdues
Si un llibre s’extravia per negligència de l’alumne, que en fa ús, haurà de retornar-ne un altre igual al fons. Si un llibre s’extravia durant … El 1r curs d’ús es paga el 80% del seu cost. El 2n curs es paga el 60%. El 3r curs es paga el 40%. El 4t curs es paga el 20%. Exemples d’aplicació de tècniques d’estudi -Els esquemes i resums es poden fer al quadern de respostes de l’alumne. Les anotacions a un tema es poden fer aferrant un “ post-it” que desprès pot llevar. Si es vol subratllar es pot utilitzar un llapis tou (nº 2). 11

12 Exemples de mesures d’ús i conservació
Cada llibre durà una etiqueta identificativa amb un num. a la portada. A principi de curs les famílies o els alumnes folraran els llibres amb plàstic no adhesiu. Els alumnes podran escriure el seu nom a una etiqueta de dimensions no superiors a 22x 32mm i la podran aferrar a la portada. Si cal anotar exercicis per fer deures es farà a l’agenda (llibreta, full…). Les respostes del exercicis es poden fer a un quadern de respostes i cada professor indicarà si s’ha de copiar o no la pregunta. L’alumne ha de tenir cura de no escriure amb bolígraf o retolador, d’esqueixar fulls, d’ aferrar altres adhesius… als seus llibres i als dels companys. Si un llibre es fa malbé l’alumne ho ha de comunicar al tutor i l’haurà d’arreglar. Si es molt greu n’haurà de retornar un altre igual al fons o pagar una penalització (veure taula pèrdues).

13 Funcions de comissió de seguiment
a) Elaborar un plec en el qual es recollirà la informació i condicions del Programa de Reutilització del centre (circular informativa). b) Elaborar el pressupost anual del fons, el qual ha d’incloure l’aportació dels pares o representants legals i un romanent en previsió de l’alumnat nouvingut que durant el curs s’adhereixi al Programa de Reutilització. c) Proposar la comanda dels llibres nous i dels que cal reposar, la qual ha d’haver aprovat la comissió de coordinació pedagògica. d) Proposar la distribuïdora o llibreria a la qual s’ha de fer la comanda (amb criteris) e) Proposar la compra, a petició de la comissió de coordinació pedagògica, d’altres materials didàctics que puguin incorporar-se al fons de llibres de text. f) Revisar l’estat dels llibres i el nombre d’exemplars de què es disposa a final de curs. g) Presentar l’estat de comptes. h) Elaborar una memòria del Programa.

14 El/La coordinador/a es farà responsable de…

15 Suport als centres Telèfon directe Correu electrònic. Models de circulars, normes d’ús, conservació i aplicació de tècniques d’estudi, temporalització, presentació… Visites de suport als centres. Pàgina Weib (en preparació)

16 Compatibilitat amb altres ajudes
La participació en el Programa de Reutilització de llibres de text i material didàctic no exclou poder sol.licitar ajudes o beques d’altres convocatòries al Govern Balear, MEC, Ajuntaments… (el que cal tenir en compte és que el centre no podrà emetre factures.)

17 Una imatge val més que...

18 Registra de llibres Quadern de respostes

19 Els llibres a l’aula Divulgació de normes

20 Programa de reutilització de llibres

21 Programa de reutilització

22 Programa de reutilització de llibres
MOLTES GRÀCIES 22

23 Programa de reutilització de llibres
23


Descargar ppt "Programa de reutilització"

Presentaciones similares


Anuncios Google