Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAlfonso Sandoval Correa Modificado hace 6 años
1
Estratègies d'Internacionalització i Serveis d’ACC1Ó
Barcelona, 1 de desembre de 2011
2
CENTRE GRAVETAT ECONÒMICA
ECONOMIA MUDIAL CENTRE GRAVETAT ECONÒMICA PES POBLACIÓ CREIXEMENT ECONÒMIC INCREMENT NIVELL DE VIDA MULTINACIONALS TECNOLÒGICAMENT AVANÇADES INVERSIÓ EN SECTORS INTENSIUS EN CAPITAL PAÏSOS EMERGENTS
3
ESPANYA IDE poc present als mercats emergents (Xina, India, Sud-àfrica, Rússia, Brasil) IDE molt dispersa IDE està present a mercats madurs, molt competitius: UE 15 Som la dotzena potència mundial en IDE Gestió globalitat Gestió de la diferència REPTES Gestió del talent Gestió del risc país 70% PIMES => 1% E>500 treballadors 50% serveis 37% industrials 19% a sectors d’alt potencial de creixement 43% a sectors de mig potencial de creixement 38% a sectors de baix potencial de creixement
4
CATALUNYA 6% de superfície 16% població 20% PIB (26% PIB industrial)
Característiques respecte a Espanya: 6% de superfície 16% població 20% PIB (26% PIB industrial) 26% exportació (64% Europa) (75% industrials) 27% implantacions 99,8% Pimes (43% microempreses) (18% del total) 51% autònoms Exportacions: 30% de les empreses industrials (plàstics, equips elèctrics i electrònics) 26% promig 10% de las empreses de serveis (R+D, activitats jurídiques, publicitat) 16% promig
5
Número d’empreses últims 3 anys
IDE CATALÀ (1-10W) % Sector serveis: % F<1M € % X= % Sense filials % Número d’empreses últims 3 anys EUROPA % (França) AMERICA NO NAFTA % (Brasil) ASIA % (Xina) AMERICA NAFTA % (EU) AFRICA % (Algèria) COMERCIAL % PRODUCTIVA % SERVEIS %
6
PUNTS CLAU A TENIR EN COMPTE
QUE ÉS UN PROJECTE A LLARG TERMINI TENIR, AL MENYS, UN AVANTATGE COMPETITIU TENIR UN POSICIONAMENT CLAR
7
ESTRATÈGIES D’ÈXIT CREAR VALOR PER AL CONSUMIDOR MITJANÇANT LES AVANTATGES COMPETITIVES DE L’EMPRESA ADAPTACIÓ DEL NOSTRE PRODUCTE O SERVEI ALS DIFERENTES MERCATS ADAPTACIÓ ALS NOUS HÀBITS DE CONSUM CREAR NOUS NITXOS DE MERCAT SI FOS NECESSARI
8
INTERNACIONALITZACIÓ = INNOVACIÓ
RESUM INTERNACIONALIZACIÓ COSTOS APORTACIÓ VALOR AFEGIT PREUS BAIXOS INTERNACIONALITZACIÓ = INNOVACIÓ DIFERENCIACIÓ
9
SERVEIS D’ACC1Ó PER A LA INTERNACIONALITZACIÓ
CENTRES DE PROMOCIÓ DE NEGOCIS PROGRAMES D’INICIACIÓ A LA INTERNACIONALITZACIÓ INVERSIÓ DIRECTA A L’EXTERIOR CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL GRUPS D’EXPORTACIÓ FINANÇAMENT
10
CENTRES DE PROMOCIÓ DE NEGOCIS
11
X 1 diapo 11
12
CPNs ACC1Ó: Serveis a mida
APROXIMACIÓ / ESTUDI DE MERCAT RECERCA CANALS COMERCIALS Assessorament personalitzat. Implicació al projecte: comunicació permanent entre empresa i CPN. Seguiment des de Barcelona. Cost subvencionat (preu públic). Tractament confidencial. Garantia de qualitat: - Avaluació interna i externa - Qüestionari satisfacció client. CERCA I SELECCIÓ PARTNER LOCAL VIATGE PROSPECCIÓ INDIVIDUAL IMPLANTACIÓ EMPRESA: Cerca partner local, Constitució, Ubicació, Aterratge... SELECCIÓ DE PERSONAL SEGUIMENT CONTACTES CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTL. (CPI) PLATAFORM EMPRESARIAL ALTRES A MIDA … 12
13
Servei específic per empreses del sector
Fase 0 (*) Fase I Fase II (*) Fase III Fase IV Fase V ESTUDI DEL VOSTRE MERCAT I PLANIFICACIÓ CPI - ORG. MULTILATERALS: Am. Llatina RECERCA DE PARTNER LOCAL SUPORT EN NEGOCIACIO i SEGUIMENT CONTACTES VIGILÀNCIA DE MERCAT Fotografia del sector, adaptada a cada empr. Filtre oportunitats i actors target. Barreres d’entrada. Funcionament de les licitacions. Competència. Viabilitat, posicionam i estratègia. Identificació licitacions target i organismes locals licitants. Com presentar-se a licitacions de multilaterals. Definició proposta de valor. BBDD Presentació del projecte via telèfon. Filtre. Reunió amb principals potencials partners. Filtre. Agenda al país. Actes de networking amb principals agents locals (per grup d’empreses complementàries). Acompanyament i suport a reunions. Intervenció en la comunicació amb els potencials socis per assolir acord de col.laboració. Suport en la negociació amb el soci escollit. Seguiment. Alerta sobre nous projectes a multilaterals i/o al país. Alerta sobre nous actors. Definició d’actuacions de suport individual a petició de l’empresa, o de suport al grup d’empreses complementàries. INICIACIÓ A LA INTERNACIONALITZACIÓ PER EMPRESES SENSE EXPERIÈNCIA -NTERNACIONAL SELECCIÓ D’EMPRESES PARTICIPANTS Agendes de networking Serveis complementaris amb potencials partners i clients Empreses complementaris que juntes puguin presentar-se a mercats específics + CAATEEB + SERVEIS PER MATERIAL CONSTRUCCIÓ: SERVEI CONTRACT MÈXIC, CLUB MATERIAL I EQUIPS CONSTRUCCIÓ CANADÀ. (*) Fases opcionals, es determinarà la necessitat cas per cas. Fases que duran a terme altres dptms d’ACC1Ó. 13
14
Programa PRIMERA EXPORTACIÓ
15
INTERNACIONALITZACIÓ
PRIMERA EXPORTACIÓ Diagnosi Diagnosi (Secot) (gratuïta) Assessor (60 hores) Col·laborador compartit per 2 empreses 12 mesos de durada Curs Comerç Exterior 6 sessions d’1 matí (de 9 a 14h) Pla de Promoció Internacional Cost 600 €/mes = € ASSESSOR 60 HORES 12 MESOS COL·LABORADOR 2 EMPRESES CURS DE COMERÇ EXTERIOR Pla de Promoció Internacional
16
Programa NEX-PIPE
17
INTERNACIONALITZACIÓ
PROGRAMA NEX - PIPE Diagnosi (màxim 2 mesos) 10 HORES Diagnosi gratuïta Assessor 100 hores a ,00 Euros/hora si < 50 Km ,00 Euros/hora si > 50 Km Ajut de 70% del cost. Col·laborador obligatori nova contractació, Ajut de sou anual. Sou mínim Euros. Despeses de promoció internacional, fins a Euros. Ajut del 70% en viatges, fires, catàlegs,... ASSESSOR COL·LABORADOR 24 MESOS Preparació Pla de Promoció Internacional -màxim 5 mesos- 40 HORES Implementació Pla de Promoció Internacional -màxim 19 mesos- 60 HORES
18
Programa INVERSIÓ DIRECTA A L’EXTERIOR
19
IDE- Inversió Directa a l’Exterior
DESPESES SUBVENCIONABLES FASE DE VIABILITAT Objectiu: fomentar i afavorir la realització d’inversió permanent a l’exterior. Beneficiaris: Empreses catalanes, agràries, industrials o de serveis, amb experiència anterior al país objecte de la inversió. Característiques dels projectes: Creació d’una societat Adquisició d’empreses estrangeres Reconversió d’empreses comercials a productives Durada: 6 mesos 25% despeses subvencionables màxim € FASE D’IMPLANTACIÓ Durada: 1 any 25% despeses subvencionables màxim € (si filial productiva) màxim € (en els altres casos) Tots els projectes poden ser d’activitat comercial, productiva o de serveis, individualment o en forma participada i s’hauran de dotar de personalitat jurídica
20
CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL (CPI)
21
CONTRACTACIÓ PÚBLICA INTERNACIONAL
INFORMACIÓ ACTUALITZADA A LA COMUNITAT CPI DE L’ANELLA (LICITACIONS OBERTES, COM ACCEDIR A LICITACIONS, ACCIONS COMERCIALS ESPECIALITZADES) SESSIONS INFORMATIVES CURSOS DE FORMACIÓ MISSIONS COMERCIALS ESPECIALITZADES OFICINES DE BRUSSEL-LES I WASHINGTON
22
Programa de Grups d’Internacionalització
23
+ info >> xcliment@acc10.cat
Programa de Grups d’Internacionalització Objectiu: foment de la cooperació empresarial en projectes d’internacionalització Potenciar l'agrupació i cooperació entre empreses per a la internacionalització dels seus productes o serveis amb l'execució d'actuacions de llarga durada amb un mateix objectiu, sota l’empara d'una entitat promotora (objecte del programa) Figures: Grup d’empreses (3-8) Entitat promotora - Gerent DESPESES SUBVENCIONABLES Intensitat % Màxim € PER A L’ENTITAT PROMOTORA Despeses de personal en tasques de coordinació i promoció 100 8.000 PER A LES EMPRESES PARTICIPANTS Despeses facturades pel gerent a les empreses en concepte de sous i viatges 50 20.000 Viatges de les empreses al/s mercat/s objectiu Normativa general Viatges a Catalunya de compradors potencials Material de promoció conjunta - Exposició conjunta de productes TOTAL 60.000 2 convocatòries al 2011 - 1er: de la publicació fins el 28 juliol, - 2on: del 29 de juliol fins al 8 novembre + info >>
24
LÍNIES FINANÇAMENT
25
TERMINI 15/10/12 Préstec i+i Préstecs en condicions preferents de garanties per al finançament de projectes d’innovació, internacionalització i industrialització.
26
LÍNIA DE PRÉSTECS PER A PROJECTES D’INTERNACIONALITZACIÓ D’ACC1Ó TERMINI 23/11/11 Es consideren projectes d’internacionalització les inversions en actius fixos de qualsevol tipus (materials, immaterials i financers), així com les necessitats de circulant que complementin les inversions en actius fixos, si escau. El pressupost acceptat pel projecte ha de tenir una despesa finançable acceptada mínima de ,66 euros.
27
Ramon Camí rcami@acc10.cat
Ramon Camí ACC1Ó A BARCELONA Passeig de Gràcia, 129 08008 Barcelona Servei d’orientació a l’empresa ACC1Ó A CATALUNYA Comarques Centrals Tel Girona Tel Lleida Tel Tarragona Tel Terres de l’Ebre Tel 27
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.