La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Día número 63 Español 1—Acelerado

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Día número 63 Español 1—Acelerado"— Transcripción de la presentación:

1 Día número 63 Español 1—Acelerado
LEER el Boletín El 16 de noviembre

2 STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules
LA TAREA: STUDY for the EXAM on CONJUGATION (subject prons, endings, conjugations, translation of conjugated verbs) MAÑANA REVIEW everything we have done, especially what’s new (SUBJECT PRONOUNS; CONJUGATION, Gustar; Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on QUIZLET activities. Send me an to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules

3 Día número 63 Español 1—Acelerado
¿Qué vamos a hacer hoy? Vamos a REPASAR para el EXAMEN de mañana. Necesitan saber (to know): ¿Cuáles son los “pronombres del sujeto”? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –AR? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –ER? ¿Cuáles son las terminaciones para los verbos –IR? ¿Cómo se “conjugan los verbos” (conjugate)? ¿Cómo se traducen las oraciones de inglés a español usando verbos conjugados?

4 For example, (Yo) bailo…
There are many ways to translate verbs that are conjugated in the present tense: For example, (Yo) bailo… can be used to answer: because it can mean… What do you do? What are you doing? I dance. I am dancing. Yes, I do dance tomorrow. Do you dance tomorrow? Yes, I (will) dance tomorrow. Do I dance? We need entertainment! Should I dance?

5 I dance. I do dance. Do I dance? I am dancing. I dance tomorrow.
The key to translating English to Spanish is that: First you find the verb and who is doing the action. Next conjugate the verb for the corresponding subject pronoun. English uses lots of helping verbs that aren’t needed in Spanish. That is why all the translations that follow are covered by BAILO I dance. I do dance. Do I dance? I am dancing. I dance tomorrow. Should I dance? I will dance tomorrow.

6 I study. I am studying. I do study. I study tomorrow.
Practica: What can (Yo) estudio mean? I study. I am studying. I do study. I study tomorrow. I will study tomorrow. Do I study? Should I study?

7 Tomorrow Pepe learns to ski. Tomorrow Pepe will learn to ski.
Practica: What can Pepe aprende a esquiar mean? Pepe learns to ski. Pepe is learning to ski. Pepe does learn to ski. Tomorrow Pepe learns to ski. Tomorrow Pepe will learn to ski. Does Pepe learn to ski? Should Pepe learn to ski?

8 mucho todos los días en =at + location el = on + day los = on + days
Practica: How do you translate using TRABAJAR? 1. We work (a lot). mucho (Nosotros) trabajamos mucho. 2. Do they work every day? todos los días ¿Trabajan todos los días (ellos)? 3. My friends and I work at Starbucks. en =at + location Mis amigos y yo trabajamos en Starbucks. 4. Do you guys work on Sundays? el = on + day los = on + days ¿Trabajan los domingos ustedes? 5. My parents always work. Mis padres siempre trabajan. siempre = always 6. Should I work on Saturday? ¿Trabajo el sábado?

9 Práctica #4: PRÁCTICA para el examen de conjugación
Indice # 2 Sem Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página  SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral El 6 de noviembre Práctica #4: Descripción en primera persona usando GUSTAR El 15 de noviembre Práctica #4: PRÁCTICA para el examen de conjugación El 18 de octubre WS Los Colores El 1 de noviembre WS Entrevista con GUSTAR SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México El 25 de octubre La Cultura #2: Halloween vs El Día de los Muertos El 27 de octubre La Cultura #3: How does understanding the products, practices and perspectives of another culture help us? C La Cultura #4: Movie El Día de los Muertos SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

10 El 15 de noviembre PRÁCTICA para el examen de mañana
NOMBRE PER --- REPASAR El 15 de noviembre PRÁCTICA para el examen de mañana

11 SINGULAR I You He She You polite PLURAL We You all-Spain They They fem
El 15 de noviembre PRACTICA para el examen de mañana ESCRIBE los pronombres personales de sujeto: SINGULAR I You He She You polite PLURAL We You all-Spain They They fem You all Yo Nosotros/as Vosotros/as Él Ellos Ella Ellas Usted; Ud. Ustedes; Uds.

12 -o -o -o -as -es -es -a -e -e -amos -emos -imos -an -en -en
Each INFINITIVE has its own endings in the Present tense: Drop off the –AR/–ER/–IR and add the following endings: ESCRIBE las reglas generales y LAS TERMINACIONES –AR –ER –IR I You He,She, You polite. We You pl-Spn They, You all -o -o -o Ends in “O” -as -es -es Ends in “S” -a -e -e Drop the “S” -amos -emos -imos Minnie & Mickey Mouse belong to the Disney Family, and look more alike than Mickey and Pluto. Ends in “mos” Pluto & Mickey Mouse belong to the Disney Family, but look different -áis -éis -ís Ends in “is” -an -en -en Ends in “N”

13 PRACTICA para el examen mañana. CONJUGA los verbos en todas las formas.
BAILAR BEBER RECIBIR APRENDER APLAUDIR I You He, She, You polite We You all (Spain) They, You all Bailo Bebo Recibo Aprendo Aplaudo Bailas Bebes Recibes Aprendes Aplaudes Baila Bebe Recibe Aprende Aplaude Aprendemos Bailamos Bebemos Recibimos Aplaudimos Bebéis Aprendéis Aplaudís Bailáis Recibís Bailan Beben Reciben Aprenden Aplauden

14 PRACTICA para el examen mañana.
USA la información para escribir oraciones en español: BAILAR  To dance BEBER leche To drink milk VIVIR To live TODOS LOS DíAS every day SIEMPRE always NUNCA never 1. Do you dance? 1. ¿Bailas (tú)? 2. Yes, I dance every day. 2. Sí, (yo) bailo todos los días. 3. Patricia never dances. 3. Patricia nunca baila. 4. Do you guys drink milk? 4. ¿Beben leche ustedes? 5. Yes, we always drink milk. 5. Sí, (nosotros) siempre bebemos leche. 6. My family and I live in Covina. 6. Mi familia y yo vivimos en Covina. 7. Where do you (polite) live? 7. ¿Dónde vive usted?

15 PRACTICA para el examen mañana.
USA la información para escribir oraciones en español: CANTAR To sing APRENDER To learn ESCRIBIR To write SIEMPRE always A VECES sometimes CANCIONESsongs EN = at (location) 1. Do you and your friends sing? 1. ¿Cantan tus amigos y tú? 2. Yes, we always sing. 2. Sí, (nosotros) siempre cantamos. 3. My friends & I are learning Spanish. 3. Mis amigos y yo aprendemos español. 4. I am learning Spanish at COHS. 4. (Yo) aprendo español en COHS. 5. Do you write? 5. ¿Escribes (tú)? 6. Yes, sometimes I write songs. 6. Sí, a veces escribo canciones. 7. Does your dog sing? 7. ¿Canta tu perro? 8. Yes, my dog always sings! 8. Sí, ¡mi perro siempre canta!

16 What does “conjugation” mean?
Nombre __________________________ Fecha _________________ Per _____ Pg _____ WS APUNTES La Conjugación en el Presente What is an infinitive? and What does “conjugation” mean? An infinitive is a verb that is NOT conjugated. In Spanish, the infinitive ends in AR, ER, or IR. In English, the infinitive starts with “TO.” Example: TO speak = hablAR TO eat = comER TO live = vivIR When you conjugate a verb, you change the infinitive so that you know who is doing the action. EX: I eat = comO YOU eat = comES HE/SHE eats = comE HOW do you conjugate regular verbs? First step… First you must take off the AR, ER, or IR from the infinitive. Drop the AR ending: Hablar  Habl- Drop the ER ending: Comer  Com- Drop the IR ending: Vivir  Viv-

17 Second step… Next you must attach the ending that corresponds to who is doing the action. Each type of verb has its own set of endings: AR verbs ER verbs IR verbs Yo (I) o o o Tú (you) as es es Él (he /it masculine) a e e Ella (she/it feminine) a e e Usted (you formal) a e e Nosotros/Nosotras (we) amos emos imos Ellos (they-masculine) an en en Ellas (they-feminine) an en en Ustedes (you plural) an en en EX for AR verbs: EX for ER verbs: EX for IR verbs: SPEAK EAT LIVE I speak = Yo hablo como vivo You speak = Tú hablas comes vive He/She speaks = Él/Ella habla come vive You polite speak = Usted habla come vive We speak = Nosotros hablamos comemos vivimos They speak = Ellos/Ellas hablan comen viven You guys speak = Uds. hablan comen viven

18 Juan y tú = Uds. or Vosotros in Spain
What if you want to use someone’s name instead of the pronouns? You can substitute a name or thing for the pronouns as follows: Juan = He = Él  Juan habla español. Alicia = She = Ella  Alicia habla español. La clase = It feminine  La clase habla español. Juan y yo = We = Nosotros  Juan y yo hablamos español. Alicia y yo (fem) =We = Nosotras  Alicia y yo hablamos español.* Juan y Pepe = They = Ellos  Juan y Pepe hablan español. Alicia y Mari = They = Ellas  Alicia y Mari hablan español.* Los estudiantes = They = Ellos  Los estudiantes hablan español. NOTE: Verbs DO NOT change for gender. EL/ELLA conjugate the same. Juan y tú = Uds. or Vosotros in Spain Juan y Ud.= Uds. everywhere

19 HOW do you form questions?
Questions can be formed in several ways. Start with a Question word followed by the verb and subject: Where does Juan live? = ¿Dónde vive Juan? 2. Start with the verb + the subject: Do you live in Covina? = ¿Vives (tú) en Covina (tú)? 3. Add a tag phrase to a statement: Tú vives en Covina, ¿verdad? =true?; ¿sí?=right? ¿no?=don’t you?


Descargar ppt "Día número 63 Español 1—Acelerado"

Presentaciones similares


Anuncios Google