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Publicada porErnesto Lozano Alcaraz Modificado hace 6 años
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BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN. 1
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Noiz behinka tratu txarrak izatea
BIZIKASI EKIMENA Bereizi beharrekoak… ELKARBIZITZA IKASTETXEAN Noiz behinka tratu txarrak izatea disfrutatuz ikastea parte-hartzea gatazkak kudeatzen jakitea lagunak izatea erantzukizunak izatea gustura sentitzea ondo baloratua zarela sentitzea MALTRATO ESCOLAR (tratarse mal):Protocolo inspección (contexto local). Ejemplos de Rosario: violencia física esporádica, agresión verbal puntual, sin normalización de la violencia. No hay que confundir el acoso escolar con situaciones de interacción brusca o con otras situaciones perturbadoras de la convivencia (peleas, bromas, riñas esporádicas, vandalismo escolar, enfrentamientos entre bandas1). Tampoco hay que confundir las conductas agresivas, entre las que se encuentra el acoso escolar, con conductas perturbadoras que hacen referencia a aspectos como el conflicto, la indisciplina, la disrupción o el desinterés académico que, si bien implican problemas en la convivencia escolar y en el proceso de enseñanza/aprendizaje en el grupo-clase, no necesariamente implican agresión, focalización, recurrencia y victimización (Aviles, 2006). arrakasta aukerak izatea Jazarpena sufritzea entzuten zaituztela sentitzea onartua izatea 2
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ESKOLA JAZARPENA BIZIKASI EKIMENA Ikasle ikusleak
Isiltasunaren legea Jazarpena jasaten duten ikasleak Pertsonalizazioa Jokabide erasotzaileak dituzten ikasleak Pertsonalizazioa ESKOLA JAZARPENA Botere-desoreka Menderatzea/ mendeko izatea Asmoa Norbere onura sufrimendua Existe consenso en que lo que caracteriza de manera especifica una situación de acoso escolar es que se de manera repetida y mantenida en el tiempo, lejos de la mirada de adultos y con la intención de humillar y someter abusivamente a una victima indefensa (Avilés, 2006). Características del acoso escolar Desequilibrio de poder / indefensión. Intencionalidad de causar daño al otro. Personalización. Repetición. Además hay otros elementos a tener en cuenta: -Persistencia subjetiva (de la victima y del contexto). -Esquema de dominio y sumisión. -Vínculo. -Asimetría y desequilibrio de poder. -Proceso de victimización. -La ley del silencio. -Intencionalidad, cómo? a veces es secundario, proceso de desconexión moral. -Daño, sentimiento de indefensión. -Consecuencias sobre todas las personas Mientras en algunas ocasiones es sencillo determinar la existencia de acoso escolar, en otras, la línea que separa estas situaciones de las que no lo son es difusa y difícil de definir con precisión. Los casos “poliédricos”. - La aparición de ciertos rasgos de acoso escolar no asegura su existencia. - No debe mezclarse el acoso escolar con otras actitudes y comportamientos como por ejemplo los conflictos, las faltas de disciplina, los comportamientos disruptivos o la falta de interés. Siempre se hace necesario analizar globalmente las circunstancias de cada caso, las repercusiones de la problemática creada para las personas implicadas y su evolución en el tiempo, para poder emitir un juicio de valor concluyente y fundamentado respecto a la existencia del acoso. *Las características definitorias del acoso se combinan en diferentes proporciones según los casos analizados, determinando diferentes situaciones cuya gravedad varia de unos a otros casos. ¿Qué podemos decir sobre el nivel de gravedad del acoso? Características de las situaciones leves del acoso: Aparecen en un periodo limitado de tiempo aunque su frecuencia pueda ser más intensa. No ocasionan ninguna consecuencia permanente en la relación entre el alumnado maltratador y el maltratado, de tal forma que las relaciones se recomponen y vuelven a conducirse conforma a los principios de la convivencia positiva (igualdad, simetría y cooperación). Las situaciones de maltrato grave reúnen las siguientes características: El tiempo transcurrido ha acentuado la percepción del maltrato en la víctima y de impunidad en el agresor/agresores, al repetirse de forma consistente las agresiones. La intencionalidad de hacer daño y la indefensión de la víctima son patentes. Las agresiones se han focalizado en la víctima. El acoso en Educación Infantil Aunque los educadores puedan observar ocasionalmente en Educación Infantil comportamientos y actitudes cercanas al acoso, no parece posible que las características esenciales de este puedan manifestarse conjuntamente en estas edades. Otros rasgos del acoso - Frecuencias de los distintos tipos de acoso El verbal, el mas frecuente y habitualmente el menos grave. - Lugares en los que se produce el acoso Los lugares en los que habitualmente se produce el acoso son el aula y el patio. El alumnado lo suele practicar cuando el profesorado no esta presente. - Características de las personas implicadas en el acoso escolar Los chicos tienen mayor participación. Se produce mas en Educación Primaria que en Secundaria. Dentro de la Educación Secundaria, mas en los primeros cursos. Fundamentalmente son alumnos/as de la misma clase los que acosan. - Conductas de agresores y agredidos Denboran zehar errepikatzea Irautea
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ESKOLA JAZARPENAREN MOTAK ETA ESPARRUAK
BIZIKASI EKIMENA ESKOLA JAZARPENAREN MOTAK ETA ESPARRUAK c Xenofoboa eta arrazista Eraso fisikoa, zuzenean Jazarpeneko kasu eta mota guztietan egiten da KALTE PSIKOLOGIKOA Jazarpen homofobikoa Orientazio sexuala, identitate sexuala Arlo fisikoa Jazarpen sexista eta sexuala Kontrola, estereotipoak Zeharkako eraso fisikoa Esklusioa, bazterketa soziala Ziberespazioa Geruzaz baliatutako planteamendu honetan zera adierazi nahi da: Mugakideak dira hor geruzaka eraikitzen dihoan deskribapena. Lehenik, jazarpenaren ondorio nabarmenena eta denboran zehar lortu nahi dena. Bigarrenik, jazarpenaren begi-bistako adierazpenak, hau da jazarpenari ekiteko erak. Hirugarrenik, batzuetan, jazartzeko “aitzaki” gisa erabiltzen dena, hau da, “norma” estandarretik kanpo izateagatik erabiltzen ohi diren “atribuzioak” Laugarrenik, jazarpena ematen den eremu desberdinak: eremu fisiko erreala eta eremu virtual errreala. Biak oso mugakideak direnak eta bata bestearekin osagarritu daitezkenak jazarpenari ekiterakoan. Balizko jazarpen kasu baten mapa honako hau izan liteke: Eremu fisikoan eskolan dugun ikasle marrokiar bati irain xenofobiko eta tratu txar fisiko sistematikoak ezartzen dizkiote ikaskide batzuk. Horrekin batera wuasapen berari buruzko komentario mingarriak zabaltzen dituzte, jazarpen prozesu osoan izugarrizko kalte psikologikoa eraginez. Adibide horren tankerako zenbait konbinazio aurki daitezke gure ikastetxeetako egunerokotasunean. Hitzezko erasoa HLPB dituzten ikasleak
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Tratu txarren indize orokorra ISEI_IVEI
BIZIKASI EKIMENA Tratu txarren indize orokorra ISEI_IVEI -Lagina: Ikerketa hau Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako 93 ikastetxetan eta DBHko 92 Lehen Hezkuntzako 4, 5 eta 6. mailetanikastetxetan egin dugu. Lehen Hezkuntzako 4, 5 eta 6. mailetako ikasle, eta DBHko 1, 2, 3 eta 4. mailetako ikasle, talde bat hartuz maila eta ikastetxe bakoitzeko, salbu eta mailako bi talde aukeratu ditugun kasu batzuetan. 2016.eko ikerkertan, lehendabiziko aldiz, Lehen Hezkuntzako 4. mailako ikasleak sartu ditugu laginean. -100 ikasleetatik, Lehen Hezkuntzan 23k eta DBHn 19k , ikasturtea hasi zenetik “sarritan” edo “beti” ikaskideengandik tratu txarrak pairatu dutela jakinarazten dute. -Tratu txarren indize orokorraren ehunekoa 3,5 puntu gorago dago Lehen Hezkuntzan DBHn baino. Desberdintasun horietarako azalpena da ikasleen heldutasun maila eta haien garapen moralaren inplikazioa.
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LH DBH BIZIKASI EKIMENA Zein Tokitan sartzen dira zurekin?
Jolastokian 37,3 % Ikasgelan 16,3 % Ikasgelan 33,5 % Jolastokian 20,3 % Mutilak 38,4 % Neska-mutilak 20,9 % Mutilak 39,2 % Neska-mutilak 22,2 % Neska ala mutila da? Zein ikasgelatakoa da zirikatzen zaituena? Ikasgelakoa 52,3 % Zein ikasgelatakoa da zirikatzen zaituena? Neska ala mutila da zirikatzen zaituena?Ikastetxeko zein tokitan sartzen dira zurekin? LH DBH LH DBH LH DBH % % % % % % Nire ikasgelakoa 52, ,2 Mutil batzu , ,2 Jolastokian 37, , Bai ikasturtekoa 32, ,2 Mutilak-neskak 20,9 22, Ikasgelan , ,5 Goragoko ikasturtetakoa 16, ,9 Mutil bat ,5 17, Ateratzean, 14, ,1 Kanpoko pertsonak 13, ,5 Neska batzuk 11,0 13,5 Edozein lekutan12, ,2 Beheragoko ikasturte , ,2 Neska bat ,3 8, Jantokian , ,6 Korridoreetan 5, ,0 Komunetan , ,3 Maila berdinekoa 32,6 % Ikasgelakoa 62,2% Maila berdinekoa 30,2 %
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Nortzuk ari dira egoera honetan?
BIZIKASI EKIMENA Nortzuk ari dira egoera honetan? Ikusleak Esku-hartzea=Solidaritatea Menderatze-mendekotasun eskema Isiltasunaren legea Pasibotasuna=Indartzea Ikusleen artean lau azpitalde bereiz ditzakegu. Batetik erasotzailearen batera aritzen direnak, laguntzaile gisa, jazarpen egoera elikatuz, parte hartuz eta indartuz. Bigarrenik, parte hartze aktiboa ez izan arren, jokabide erasotzailea animoen bitartez baimentzen eta elikatzen dutenak. Hirugarrenik, beldurrak eraginda, egoeratik kanpo daudenak. Azkenik, biktimaren aldeko jarrera eta jokabidea adierazteko hautua egiten dutenak. Laugarren horiek, zenbat eta gehiago izatea izango dugu helburu. Jokabide erasotzailea duten ikasleak Biktima
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Horretarako, epe laburrean, ezinbestekoak dira bi konpromiso…
BIZIKASI EKIMENA Nola? Denoi dagokigun egoera larria dela barneratuz. Lankidetzan oinarritutako esku-hartze integral batez. Edozein tratu-txar erabat moztuz. Erasotuari babes inkondizionala eskainiz. Egoeraren jasoketa egin eta berehala jakinaraziz zuzendaritzan. Horretarako, epe laburrean, ezinbestekoak dira bi konpromiso…
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BIZIKASI EKIMENA Elementos de reflexión para construir el discurso de esta diapositiva: Todos y todas tenemos que mirar la situación en la que están implicados determinado miembros del Centro. Esforzarnos por visibilizar una situación que se esta produciendo en silencio. Participar en una intervención ordenada, profesional cuyo objetivo sea reconstruir las personas y el sistema de relaciones. Por ello el personal educativo no docente, a requerimiento del grupo dinamizador del centro, desarrollará en su ámbito de trabajo una observación pautada. Todo el proceso de desarrollara con absoluta confidencialidad, es decir: Bajo la mas absoluta discreción se determinara, quien da la información, qué información se da, en qué momento y lugar se da, con quien compartirla…todo ello con el objetivo último de ser respetuosos y eficaces en el afrontamiento y resolución de la situación.
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Behaketarako tresnak Detekziorako adierazleak
BIZIKASI EKIMENA Behaketarako tresnak Detekziorako adierazleak
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BIZIKASI EKIMENA Eskerrik asko
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ESKOLA JAZARPENAREN AURKAKO ETA ELKARBIZITZA POSITIBORAKO EKIMENA EUSKAL HEZKUNTZA SISTEMAN
Ekiditu beharrekoak Ikasleen adierazpenei garrantzia kendu. Esandakoa gutxietsi. Gertakizunen erantzukizuna erasoa sufritzen ari denari esleitu. Umeen gauzak dira. Hau ez da gaurko kontua, beti izan da horrela. Zuen artean konpondu. Barkamena eskatzea, musu bat ematea… artifizialki bultzatu. Gatazkaren ebazpenari ekiteko bitartekaritza erabiltzea lehendabiziko neurri bezala. Beste batzuen “arazoa” dela pentsatu eta horren arabera jokatu.
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