La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Bienvenidos, estudiantes!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Bienvenidos, estudiantes!"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Bienvenidos, estudiantes!
Trabajo del timbre: Sit with your speaking partner. Clean your table tops off and practice conversing. LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss our eating & drinking habits evaluate language to use the appropriate structures and to show off effective “agreement” recognize new essential vocabulary connected to the 2nd part of this unit use a variety of verbs in context, including “stem-changing” verbs discuss our choices for living a healthy lifestyle We’ll know we’re successful when we can… respond to a wide variety of questions in pure Spanish for our Criterion C and D partner speaking evidence. view and understand the basic “gist” of the plot of a video story using our listening comprehension skills take effective notes on the presentations today, making predictions about new vocabulary, comprehending story lines and conjugating a variety of verbs correctly

2 La evidencia de criterio C:
You will be assessed on how well you can ask logical questions & respond appropriately with details. To really show off your Spanish skills: speak in complete sentences elaborate on your ideas talk about other people’s habits only speak in Spanish use your survival questions if needed

3 ¡La Videohistoria! Communication ATL Read over the vocab & questions.
View the story once & record as much as you can. View the story again & record more. Talk to your partner & share responses. Ask and answer the questions in partners.

4 Es importante para mantener la salud, ¿verdad?
el español el inglés Tengo sed. Tengo hambre. ¿Qué bebida prefieres? Estoy de acuerdo. mantener la salud Es importante para mantener la salud, ¿verdad? Yo hago ejercicio… ¿Qué ejercicio haces? ¿Quieres comer algo? No tengo hambre ahora. No puedo comer nada más. 15 Subject tener mantener preferir hacer querer poder yo él, ella, Ud.

5 Yo (no) quiero…porque…
10 Yo (no) quiero…porque… …la pizza de pepperoni y salchicha es ______________________ …los sandwiches de jamón son ________________________ …el refresco de Mountain Dew es________________________ …las frutas tropicales son ____________________________ …los desayunos grandes son __________________________ …el café negro es ____________________________________ …la limonada rosada es _______________________________ …los perritos calientes con cátsup son ___________________ …las ensaladas verdes son _____________________________ …la comida china es __________________________________  Persona A: ¿Estás de acuerdo? (Do you agree?) Persona B: Sí,… OR No, no…estoy de acuerdo. Yo prefiero… buen- (good) mal- (bad) delicios- (delicious) sabros- (tasty) buen-/mal - para la salud (good/bad for your health) limos- (slimy) oloros- (smelly) asqueros- (gross) nutritiv- (nutritious) azucarad- (sugary) amarg- (sour) dulce (sweet) horrible (horrible) saludable (healthy) ¿Cómo se dice… ‘We agree’? ‘They agree’? ‘He agrees’?

6 ¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud?
5 ¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? Yo hago ejercicio… Yo prefiero… Yo quiero (comer, beber, hacer, usar, practicar, etc.) ¿Estás de acuerdo conmigo?


Descargar ppt "¡Bienvenidos, estudiantes!"

Presentaciones similares


Anuncios Google