La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

II Jornades per a l’administració Electrònica a la UPC

Presentaciones similares


Presentación del tema: "II Jornades per a l’administració Electrònica a la UPC"— Transcripción de la presentación:

1 II Jornades per a l’administració Electrònica a la UPC
Interoperabilitat 19 | 05 | 2011

2 ÍNDEX 1. Concepte d’Interoperabilitat 2. Marc legal
3. Dimensions de la interoperabilitat 4. Xarxes d’interoperabilitat 5. Catàleg de serveis Via Oberta 6. Que hem de fer per operar amb Via Oberta? 7. Que estem fent a la UPC?

3 CONCEPTE Interoperabilitat
És la capacitat que han de tenir els sistemes d’informació i els procediments als que donen suport per compartir informació i coneixement entre ells. . En l’àmbit de les Administracions Públiques, és la capacitat que totes hem de tenir per compartir dades i documents amb l’objectiu de facilitar les tramitacions del ciutadà És la solució per garantir i fer efectiu el dret dels ciutadans a no haver d’aportar documents i dades que ja obrin en poder de les administracions públiques, reconegut a la Llei 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común i a l’article 6.2 b) de la Llei 11/2007, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics i desenvolupat en el Real Decret 4/2010 que regula l’Esquema Nacional d’Interoperabilitat

4 CONCEPTE No Interoperabilitat Estudiant Interoperabilitat

5 MARC LEGAL Llei 11/2007, Accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Reial Decret 4/2010: Aprova l’Esquema nacional de seguretat (ENS) i el d’interoperabilitat (ENI) Normes tècniques de desenvolupament de l’Esquema. Pendents d’aprovació Llei 11/2007 Article 4.e) Principi de col·laboració entre les Administracions Públiques, i reconeixement mutu dels documents electrònics. Article 6.2.b) Dret dels ciutadans a no aportar documents que ja obren en poder de l’Administració Article 41. Obligació de fer servir tecnologies interoperables. Article 42. Preveu la redacció de l’ENS i de l’ENI Reial Decret 4/ determina les condicions necessàries per garantir l’adequat nivell d’interoperabilitat dels sistemes i aplicacions de les Administracions públiques Les Normes Tècniques de Interoperabilitat desenvolupen aspectes concrets com: documento electrònic, digitalització, expedient electrònic, copiat autèntic i conversió, política de firma, estàndards, intermediació de dades, models de dades, gestió de documents electrònics, connexió a la xarxa de comunicacions de les Administracions públiques espanyoles, model de dades per a l’intercanvi d’assentament registrals i declaració de conformitat; tots ells necessaris per assegurar els aspectes més pràctics i operatius de la interoperabilitat entre les Administracions publiques i amb el ciutadà. Aquestes Normes Tècniques de Interoperabilitat es desenvoluparan i perfeccionaran al llarg del temps, en paral·lel al progrés dels serveis d’Administració Electrònica, de les infraestructures que els recolzen i de l’evolució tecnològica, per donar compliment al mandat de l'article 42.3 de la Llei 11/2007, de 22 de juny. Llei 29/2010 del Parlament de Catalunya: introdueix el Marc d’Interoperabilitat de Catalunya

6 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Organitzativa Semàntica Tècnica Perspectiva temporal T e m p o r a l

7 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Interoperabilitat organitzativa Definició: “És la dimensió relativa a la capacitat de les entitats i dels processos amb què desenvolupen les seves activitats per col·laborar amb l’objectiu d’assolir fites mútuament acordades relatives als serveis que presten”. Congreso Nacional Interoperabilidad y Seguridad. FNMT 2011 Fa referència al desplegament d’estratègies organitzatives i jurídiques per poder intercanviar informació Organitzativa En aquest sentit parlaríem de:

8 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Hem de considerar aspectes com: quina informació volem intercanviar (dada o document) amb quina finalitat quin marc jurídic establir acords i convenis, redisseny de processos i gestió del canvi. Organitzativa

9 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Semàntica Interoperabilitat Semàntica Definició: “És aquella dimensió relativa al fet que la informació intercanviada pugui ser interpretable de forma automàtica i reutilitzable per a aplicacions que no van intervenir quan es va crear”. Congreso Nacional Interoperabilidad y Seguridad. FNMT 2011 Els documents que intercanviem han de poder ser interpretables. En paper tots eren capaços d’interpretar els documents. En el mon electrònic cada Administració Pública fa servir els seu Sistema d’informació i el seu llenguatge i no necessàriament són compatibles amb els d’altres però hem de ser capaços de tenir traductors que ens permetin entendre i conèixer el significat de cada dada. Aquesta dimensió ha de garantir que els sistemes estiguin preparat per llegir i entendre la informació intercanviada. Per aconseguir-ho, es precís:

10 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Per fer efectiva la Interoperabilitat Semàntica cal: Acordar glossaris i diccionaris comuns de les dades que s’han d’intercanviar Unificar la forma de les dades que s’han d'intercanviar Definir els continguts mínims que han d’acompanyar els documents que hem d’intercanviar. Estandardització de metadades. Semàntica Normalització de dades – Unificar la forma de les dades quan han de ser transferides a tercers, independentment de qui sigui l’emissor i receptor i dels sistemes que tingui cada un. – Qualsevol informació relativa a l’àmbit de la gestió ha de ser fàcilment interpretable per tots els agent implicats.

11 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Tècnica Interoperabilitat Tècnica Definició: “És la dimensió relativa a la relació entre sistemes i serveis de tecnologies de la informació, incloent-hi aspectes com ara les interfícies, la interconnexió de serveis, la integració de dades i serveis, la presentació de la informació, l'accessibilitat i la seguretat”. Congreso Nacional Interoperabilidad y Seguridad. FNMT 2011 Una vegada tenim la base legal per compartir documents i informació, i un model de dades comprensibles, el repte es disposar d’eines que permetin intercanviar els documents de manera automàtica. Diríem que seria la carretera per la que hauran de circular les dades

12 DIMENSIONS DE LA INTEROPERABILITAT
Per aconseguir-la hem de: Construir xarxes de compartició d’informació, en què s’apliquin els estàndards acordats. Garantir la seguretat: Tècnica: Protecció de la xarxa En l’accés (identificació i autorització) En les transaccions: traçabilitat Tècnica Recull les qüestions de connectivitat i us dels sistemes i de les aplicacions de serveis.

13 XARXES D’INTEROPERABILITAT
RECEPTORS EMISSORS E 1 E 1 E 2 E 2 E 3 E 3 15 ministeris, 17 autonomies, ajuntaments, 70 universitats, …. si totes les AAPP haguéssim d’intercanviar dades entre cada una de nosaltres no acabaríem mai. Per simplificar la complexitat es creen xarxes Les avantatges de disposar d’un intermediari són: Reutilització de serveis: Es redueixen les relacions bilaterals. Potencialment reduïm el nombre d’interaccions de (n x n) a (2 x n) Homogeneïtat de les infraestructures: el cessionari de les dades s’estalvia l’esforç d’adequar-se a les particularitats de cada interlocutor Facilitat per al prestador del servei: que no ha de gestionar la relació amb cada cessionari (atenció a consultes, etc….) Economia d’escala en la implantació dels protocols: Les eines base de la plataforma de l’intermediari (autenticació, traçabilitat, etc) s’han de construir en un únic entorn- El camí per a consultar de forma telemàtica les dades i documents electrònics d’altres administracions i institucions, substituint així l’aportació de certificats i documentació en paper per part dels interessats Els beneficis de treballar en xarxa són: Per a les Administracions S’agilitza la tramitació d’ajuts i subvencions, contractació pública, notificacions administratives... Es millora el servei que s’ofereix a la ciutadania Es millora la imatge general de les Administracions Públiques (les administracions treballen en xarxa) Per a la ciutadania Estalvi de desplaçaments i gestions a les Las Normas Técnicas de Interoperabilidad desarrollan aspectos concretos de diversas cuestiones, tales como: documento electrónico, digitalización, expediente electrónico, copiado auténtico y conversión, política de firma, estándares, intermediación de datos, modelos de datos, gestión de documentos electrónicos, conexión a la red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas, modelo de datos para el intercambio de asientos registrales y declaración de conformidad; todos ellos necesarios para asegurar los aspectos más prácticos y operativos de la interoperabilidad entre las Administraciones públicas y con el ciudadano. Estas Normas Técnicas de Interoperabilidad se desarrollarán y perfeccionarán a lo largo del tiempo, en paralelo al progreso de los servicios de Administración Electrónica, de las infraestructuras que los apoyan y de la evolución tecnológica, para dar cumplimiento al mandato del artículo 42.3 de la Ley 11/2007, de 22 de junio. Dentro de este conjunto de Normas Técnicas de Interoperabilidad, la Norma Técnica de Interoperabilidad de Requisitos de conexión a la Red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas se desarrolla bajo lo establecido en el artículo 43 de la Ley 11/2007, de 22 de 2 junio, y artículo 13 del Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, para posibilitar la interconexión de las redes de las Administraciones públicas y permitir el intercambio de información entre las mismas, así como la interconexión con las redes de las Instituciones de la Unión Europea y de otros Estados Miembros. La Norma Técnica de Interoperabilidad de Requisitos de conexión a la Red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas establece las condiciones en las que cualquier órgano de una Administración, o Entidad de Derecho Público vinculada o dependiente de aquélla, accederá a la Red SARA, y describe los roles y responsabilidades de los agentes que se conectan a la Red SARA así como los requisitos para la conexión, acceso y uso de los servicios que se prestan a través de aquélla. En En

14 XARXES D’INTEROPERABILITAT
RECEPTORS EMISSORS E 1 E 1 E 2 E 2 E 3 E 3 Les avantatges de disposar d’un intermediari són: Es redueixen les relacions bilaterals. Homogeneïtat de les infraestructures: el cessionari de les dades s’estalvia l’esforç d’adequar-se a les particularitats de cada interlocutor Facilitat per al prestador del servei: que no ha de gestionar la relació amb cada cessionari (atenció a consultes, etc….) Economia d’escala en la implantació dels protocols: Les eines base de la plataforma de l’intermediari (autenticació, traçabilitat, etc) s’han de construir en un únic entorn- El camí per a consultar de forma telemàtica les dades i documents electrònics d’altres administracions i institucions, substituint així l’aportació de certificats i documentació en paper per part dels interessats Els beneficis de treballar en xarxa són: Per a les Administracions S’agilitza la tramitació d’ajuts i subvencions, contractació pública, notificacions administratives... Es millora el servei que s’ofereix a la ciutadania Es millora la imatge general de les Administracions Públiques (les administracions treballen en xarxa) Per a la ciutadania Estalvi de desplaçaments i gestions a les Las Normas Técnicas de Interoperabilidad desarrollan aspectos concretos de diversas cuestiones, tales como: documento electrónico, digitalización, expediente electrónico, copiado auténtico y conversión, política de firma, estándares, intermediación de datos, modelos de datos, gestión de documentos electrónicos, conexión a la red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas, modelo de datos para el intercambio de asientos registrales y declaración de conformidad; todos ellos necesarios para asegurar los aspectos más prácticos y operativos de la interoperabilidad entre las Administraciones públicas y con el ciudadano. Estas Normas Técnicas de Interoperabilidad se desarrollarán y perfeccionarán a lo largo del tiempo, en paralelo al progreso de los servicios de Administración Electrónica, de las infraestructuras que los apoyan y de la evolución tecnológica, para dar cumplimiento al mandato del artículo 42.3 de la Ley 11/2007, de 22 de junio. Dentro de este conjunto de Normas Técnicas de Interoperabilidad, la Norma Técnica de Interoperabilidad de Requisitos de conexión a la Red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas se desarrolla bajo lo establecido en el artículo 43 de la Ley 11/2007, de 22 de 2 junio, y artículo 13 del Real Decreto 4/2010, de 8 de enero, para posibilitar la interconexión de las redes de las Administraciones públicas y permitir el intercambio de información entre las mismas, así como la interconexión con las redes de las Instituciones de la Unión Europea y de otros Estados Miembros. La Norma Técnica de Interoperabilidad de Requisitos de conexión a la Red de comunicaciones de las Administraciones públicas españolas establece las condiciones en las que cualquier órgano de una Administración, o Entidad de Derecho Público vinculada o dependiente de aquélla, accederá a la Red SARA, y describe los roles y responsabilidades de los agentes que se conectan a la Red SARA así como los requisitos para la conexión, acceso y uso de los servicios que se prestan a través de aquélla. En En

15 XARXES D’INTEROPERABILITAT
L'objectiu bàsic de tota xarxa és simplificar la complexitat de les comunicacions per facilitar la interconnectivitat i interoperabilitat entre totes les entitats que estan connectades a la xarxa. Un catàleg de serveis únic Un esquema semàntic únic Una xarxa única

16 XARXA SARA Què es la Red Sara ? . L’article 43 de la Llei 11/2007 estableix l’obligació de crear una xarxa de comunicacions que interconnecti les administracions públiques espanyoles per l’intercanvi d’informació entre elles. La Norma Técnica de Interoperabilitat de Requisits de connexió a la Xarxa de comunicacions de les Administracions públiques espanyoles estableix les condicions en les que qualsevol òrgan d’una Administració, o Entitat de Dret Públic vinculada o depenent d'aquella, accedirà a la Xarxa SARA, i descriu els rols i responsabilitats dels agents que es connectin a la Xarxa SARA així com els requisits per a la connexió, accés i us dels serveis que es presten a través d’aquella. La Red SARA permet aquesta interconnexió de manera fiable, segura, capaç i flexible entre Ministeris, Comunitats Autònomes, Ens Locals i altres organismes públics entre sí i amb d’altres de les institucions europees i d’altres estats membres.

17 PICA i EACAT La PICA és la infraestructura corporativa per intercanviar dades i documents electrònics entre departaments de la Generalitat de Catalunya El Departament de Governació i Administracions Públiques, amb l’encàrrec d’impulsar l’Administració electrònica, està prioritzant els projectes que permeten reduir la presentació de documents que es demanen al ciutadà en les seves tramitacions amb l’Administració. Per això, ha construït una solució tecnològica, anomenada PICA (Plataforma d’Integració i Col·laboració Administrativa) que permetrà, entre altres, intercanviar documents i dades que es troben en algun òrgan de la Generalitat o altres administracions i entitats (en aquest cas a través del Consorci AOC), i així poder-los incorporar al tràmit administratiu propi sense haver-los de demanar als ciutadans. Això és el que s’anomena “interoperabilitat”. Els serveis de tramitació interadministrativa que desenvolupa i presta el Consorci AOC a través d'EACAT fan possible la substitució d'aquestes trameses documentals en paper per les corresponents en suport electrònic, mantenint la validesa jurídica i facilitant la seva integració automatitzada de la informació en els serveis de les administracions catalanes. L'ús de signatura electrònica reconeguda i la gestió dels assentaments electrònics en els registres, de sortida de l'organisme emissor i d'entrada de l'organisme receptor, són els elements bàsics del sistema de seguretat jurídica que aporta EACAT. L’EACAT és l’eina que connecta els ajuntaments i les administracions locals

18 VIA Oberta Plataforma que ofereix un conjunt de serveis d’interoperabilitat entre els sistemes d'informació de les administracions catalanes i els ens de l'Administració general de l'Estat (AGE). La solució per fer efectiu el dret dels ciutadans a no aportar documents i dades que ja estiguin en poder de les administracions públiques El camí per a consultar de forma telemàtica les dades i documents electrònics d’altres administracions i institucions, substituint així l’aportació de certificats i documentació en paper per part dels interessats

19 XARXES D’INTEROPERABILITAT
Xarxa neuronal

20 XARXES D’INTEROPERABILITAT
PICA Departaments Generalitat Altres Via Oberta EACAT SARA Ajuntaments i administracions Locals Administració general Model actual Universitats UPC

21 XARXES D’INTEROPERABILITAT
PICA Departaments Generalitat Altres Via Oberta EACAT SARA Ajuntaments i administracions Locals Administració general Universitats Model que es contempla Universitats UPC

22 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Administració General de l’Estat Obligacions tributàries IRPF Nivell de renda Agència Tributària (AEAT) Estar al corrent de pagament Informe d’alta laboral a data concreta Tresoreria General Seguretat Social Verificació de les dades de la Identitat Consulta de les dades d'identitat Direcció General de Policia (DGP) Verificació de dades de residència Consulta dades residència Institut Nacional d'Estadística (INE) Consulta de dades de vehicles Dades de conductors Carrega de punts Direcció General de Trànsit (DGT) Dades prestacions atur Import prestacions Instituto Nacional de Empleo (INEM) Dades Cadastrals Titularitat bé immoble Direcció General del Cadastre Títols Universitaris Títols no universitaris Ministeri d’Educació AgènciaTributària (AEAT) Obligacions tributàries IRPF i Nivell de renda Direcció General de Policia (DGP) Consulta de les dades d'identitat Institut Nacional d'Estadística (INE) Verificació de dades de residència Tressoreria G. Seguretat Social Comprovació d'estar al corrent de pagament Direcció General de Trànsit (DGT) Consulta de dades de vehiclesAccés a la xarxa SARA Instituto Nacional de Empleo (INEM) Verificació de dades de prestacions

23 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Administració General de l’Estat Obligacions tributàries IRPF Nivell de renda Agència Tributària (AEAT) Estar al corrent de pagament Informe d’alta laboral a data concreta Tresoreria General Seguretat Social Verificació de les dades de la Identitat Consulta de les dades d'identitat Direcció General de Policia (DGP) Verificació de dades de residència Consulta dades residència Institut Nacional d'Estadística (INE) Consulta de dades de vehicles Dades de conductors Carrega de punts Direcció General de Trànsit (DGT) Dades prestacions atur Import prestacions Instituto Nacional de Empleo (INEM) Dades Cadastrals Titularitat bé immoble Direcció General del Cadastre Títols Universitaris Títols no universitaris Ministeri d’Educació AgènciaTributària (AEAT) Obligacions tributàries IRPF i Nivell de renda Direcció General de Policia (DGP) Consulta de les dades d'identitat Institut Nacional d'Estadística (INE) Verificació de dades de residència Tressoreria G. Seguretat Social Comprovació d'estar al corrent de pagament Direcció General de Trànsit (DGT) Consulta de dades de vehiclesAccés a la xarxa SARA Instituto Nacional de Empleo (INEM) Verificació de dades de prestacions

24 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Generalitat de Catalunya Vigència Títol família nombrosa Dades bàsiques i completes Títol família Nombrosa Departament de Benestar Social i Família Dades de residència / convivència del registre de població de Catalunya Institut d'Estadística Catalunya (IDESCAT) Certificats inscripció demandant d'ocupació Certificat de perceptor de prestacions Certificat de dades personals Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) Dades bàsiques grau discapacitat Dades avançades grau discapacitat Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS) Situació de deute amb l’Administració de la Generalitat Agencia Tributària Catalana Registre de Licitadors (RELI) Departament d'Economia i Finances (DEiF) Dades inscripció i òrgans de governs d’Entitats inscrites Registre d’Entitats Jurídiques Departament de Justícia Dades de Cooperatives i societats laborals Departament d’Empresa i Ocupació Generalitat de Catalunya Departament d'Acció Social i Ciutadania Títol de família nombrosa Grau de discapacitat Institut d'Estadística Catalunya (IDESCAT) Dades de residència del registre de població Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) Certificats inscripció demandant d'ocupació Certificat de perceptor de prestacions Certificat de dades personals Departament d'Economia i Finances (DEiF) Registre de Licitadors (RELI) Departament de Treball Registre de Cooperatives

25 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Generalitat de Catalunya Vigència Títol família nombrosa Dades bàsiques i completes Títol família Nombrosa Departament de Benestar Social i Família Dades de residència / convivència del registre de població de Catalunya Institut d'Estadística Catalunya (IDESCAT) Certificats inscripció demandant d'ocupació Certificat de perceptor de prestacions Certificat de dades personals Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) Dades bàsiques grau discapacitat Dades avançades grau discapacitat Institut Català d’Assistència i Serveis Socials (ICASS) Situació de deute amb l’Administració de la Generalitat Agencia Tributària Catalana Registre de Licitadors (RELI) Departament d'Economia i Finances (DEiF) Dades inscripció i òrgans de governs d’Entitats inscrites Registre d’Entitats Jurídiques Departament de Justícia Dades de Cooperatives i societats laborals Departament d’Empresa i Ocupació Generalitat de Catalunya Departament d'Acció Social i Ciutadania Títol de família nombrosa Grau de discapacitat Institut d'Estadística Catalunya (IDESCAT) Dades de residència del registre de població Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) Certificats inscripció demandant d'ocupació Certificat de perceptor de prestacions Certificat de dades personals Departament d'Economia i Finances (DEiF) Registre de Licitadors (RELI) Departament de Treball Registre de Cooperatives

26 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Administració Local Dades de residència al padró d'habitants Dades de convivència al padró d’habitants Ajuntaments o Diputacions i Consells Comarcals Alta d’impagats impost vehicles tracció mecànica en Registre Deutors (DGT) Eliminació d’impagats Impost Vehicles Tracció Mecànica en Registre Deutors (DGT) Consulta impagats registre Deutors Eliminació massiva impagats Ajuntaments o organismes supramunicipals amb gestió delegada Administració local Ajuntaments i diputacions: Volant de residència i de convivència Col·legis professionals Arquitectes de Catalunya (COAC) Aparelladors i Arquitectes tècnics de Barcelona Registre de la Propietat Registre Mercantil

27 CATALEG DE SERVEIS VIA OBERTA
Emissor: Col·legis professionals Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) Col·legi d’Aparelladors i Arquitectes tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CAATEEB) Documents visats Dades Tècniques Col·legi d’Enginyers de Telecomunicacions (COETEC) Nota localització propietats Nota simple informativa Registre de la Propietat Nota mercantil Registre Mercantil Administració de l'Estat AgènciaTributària (AEAT) Obligacions tributàries IRPF i Nivell de renda Direcció General de Policia (DGP) Consulta de les dades d'identitat Institut Nacional d'Estadística (INE) Verificació de dades de residència Tressoreria G. Seguretat Social Comprovació d'estar al corrent de pagament Direcció General de Trànsit (DGT) Consulta de dades de vehicles Accés a la xarxa SARA Instituto Nacional de Empleo (INEM) Verificació de dades de prestacions Generalitat de Catalunya Departament d'Acció Social i Ciutadania Títol de família nombrosa Grau de discapacitat Institut d'Estadística Catalunya (IDESCAT) Dades de residència del registre de població Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) Certificats inscripció demandant d'ocupació Certificat de perceptor de prestacions Certificat de dades personals Departament d'Economia i Finances (DEiF) Registre de Licitadors (RELI) Departament de Treball Registre de Cooperatives Administració local Ajuntaments i diputacions: Volant de residència i de convivència Col·legis professionals Arquitectes de Catalunya (COAC) Aparelladors i Arquitectes tècnics de Barcelona Registre de la Propietat Registre Mercantil

28 QUE HEM DE FER PER UTILITZAR VIA OBERTA
PAS 1 Adherir-se al Conveni Marc d’Interoperabilitat, el qual estableix el marc jurídic i organitzatiu que regula el funcionament i les condicions d’intercanvi de dades i documents electrònics PAS 2 Designar un responsable d’interoperabilitat que s’encarregui de: Autoritzar i designar als usuaris que dins de la seva organització podran fer ús dels serveis Via Oberta Vetllar per l’adequada gestió i accés al sistema PAS 3 Sol·licitar l’accés als serveis de Via Oberta a través dels formularis específics i individualitzats segons l’organisme emissor que cedeix les dades.

29 QUE ESTEM FENT? PAS 1 Hem presentat el Conveni marc d’interoperabilitat

30 QUE ESTEM FENT? PAS 2 S’ha designat un responsable d'Interoperabilitat

31 QUE ESTEM FENT? PAS 3 Sol·licitar l’accés als serveis de Via Oberta a través dels formularis específics

32 QUE ESTEM FENT? PAS 3 1 ACUP amb la participació SDO i OAE Identificar els processos de l'àmbit universitaris en què es demana informació (dades o documents) susceptible de ser interoperable. PAS 3 2 Assessoria Jurídica i OAE Identificar les normes que regulen els tràmits per els quals sol·licitem les dades i les normes que ens permetrien la consulta de la informació sense autorització, si no la tinguéssim.

33 QUE ESTEM FENT? Catàleg processos Interuniversitaris ACUP
Alguns exemples de documents associats DNI / NIE / passaport (document acreditatiu) de la persona que fa la sol·licitud i / o del representant legal. 69 processos diferents Títol acadèmic o resguard de pagament dels drets d'obtenció. 26 processos Certificat d’expedient acadèmic 22 processos Títol de família monoparental / Títol de família nombrosa 21 processos Llibre de familia 14 processos DNI / NIE / Passaport (Document Acreditatiu) - (Sol·licitant i representant legal). La Universitat sol·licita a l’estudiantat el DNI en 69 processos diferents: accés, preinscripció, formalització de matrícula, Homologació, Convalidació d’Estudis, Sol·licitud d'emissió documents acadèmics (certificats), Sol·licituds Mobilitat; Sol·licitud Beques; Sol·licitud d’Ajuts, Participació esdeveniments esportius, ... Títol Acadèmic o resguard de pagament dels drets d'obtenció. La Universitat sol·licita a l’estudiantat el DNI en 26 processos diferents: accés, preinscripció, formalització de matrícula, ... Certificat Expedient Acadèmic: 22 processos diferents: Accés segons cicles i màsters, validació estudis estudiants estrangers, sol·licitud de mobilitat, ... Títol de Família Monoparental . Ho sol·licitem en 21 processos: accés, preinscripció, formalització de matrícula, ... Títol de Família Nombrosa . En 21 processos Llibre de Família. En 14 processos Programa d’estudis cursats / Pla d’estudis cursats 9 processos Certificat que acrediti un grau de discapacitat mínim del 33% 8 processos

34 COM SEGUIM? MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ

35 II Jornades per a l’administració Electrònica a la UPC
Interoperabilitat MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ 2010


Descargar ppt "II Jornades per a l’administració Electrònica a la UPC"

Presentaciones similares


Anuncios Google