Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porBrian Schmidt Coelho Modificado hace 6 años
1
PLAN PROA 1.-Programa de acompañamento en EP e en ESO
2.-Programa de apoio e reforzo en ESO.
2
CONVENIO 2006/07 Convenio de colaboración entre o Ministerio de Educación e a Consellería de Educación e Ordenación Universitaria de Galicia recollido na “Resolución del 22 de setiembre de 2006 de la Dirección General de Cooperación Territorial y Alta inspección”
3
ACOMPAÑAMENTO:XUSTIFICACIÓN-I
Necesidades que superan os recursos organizativos, humanos e materiais dos centros Necesidade de mellorar os índices de éxito escolar en centros con alumnado en situación de desventaxe socioeducativa Incidir na totalidade do centro ao mellorar as perspectivas escolares deste alumnado, cambiando no seu conxunto as expectativas sobre o futuro escolar de todos
4
ACOMPAÑAMENTO:XUSTIFICACIÓN-II Consideracións
Alumnado con retraso acumulado ao final de EP e ao comezo de ESO, precisa máis tempo de adicación ás actividades escolares. Normalmente carece de iniciativa e autonomía para facelo por si mesmo O inicio da ESO consolida as situacións de “rechazo escolar”. Hai que mellorar a relación alumnado/centro A mellora das espectativas sobre as capacidades do alumnado inflúen nas perspectivas escolares.
5
ACOMPAÑAMENTO:XUSTIFICACIÓN-III Consideracións
Esencial o traballo asociado á lectura, a organización do traballo e os hábitos de estudo; incidindo na expresión oral e escrita e na resolución de problemas Conseguir un maior grao de implicación familiar no proceso educativo e mellorar a calidade da súa relación co centro.Implicación do centro na participación, coordenación, organización, desenvolvemento e avaliación xa que as actividades do programa deben formar parte da actuación global do centro
6
DESCRICIÓN Programa destinado a mellorar as perspectivas escolares do alumnado con dificultades nos dous últimos cursos de EP e nos dous primeiros de ESO, a través do traballo ou apoio organizado para a adquisición de destrezas básicas, da mellora no hábito lector e da incorporación plena ao ritmo de traballo ordinario e as esixencias das diferentes materias
7
DESTINATARIOS-I Alumnado do 3º ciclo de EP e 1º ciclo de ESO que presente dificultades e problemas de aprendizaxe derivados de:
8
DESTINATARIOS-II (Dificultades)
Ausencia de hábitos de traballo, escasez de motivación polo estudo, etc. Retraso no proceso de maduración persoal. Pobre integración no grupo e no centro.
9
DESTINATARIOS-II (Dificultades.Cont.)
Deficiencias no proceso de aprendizaxe nas áreas instrumentais básicas. Imposibilidade de recibir o acompañamento ou apoio suficientes no seo familiar, pero con compromiso familiar explícito para a participación no programa
10
DESTINATARIOS-III Selección realizada polas titorías xunto co equipo docente, co asesoramento da xefatura de estudos e co asesoramento do/a xefe/a do DO Ata dous grupos de entre 10 e 15 alumnos/as
11
OBXECTIVOS-I Potenciar a aprendizaxe e o rendemento escolar deste alumnado mediante: A adquisición de hábitos de organización e constancia no traballo A motivación ao estudo, propoñéndolles formas de traballo eficaces A mellora en habilidades e actitudes asociadas á lectura
12
OBXECTIVOS-II Mellorar a súa integración social, no grupo e no centro.
Facilitar a integración no centro. Asentar coñecementos e destrezas das áreas instrumentais.
13
DESENVOLVEMENTO-I Para cada grupo Catro horas semanais
Dúas sesións por semana Dúas horas cada sesión
14
DESENVOLVEMENTO-II Profesorado como guía e orientación, proporcionando materiais adecuados, resolvendo dúbidas e axudando no desenvolvemento de actitudes e hábitos de organización do tempo, planificación do traballo, concentración e constancia na súa elaboración e calidade na realización e expresión dos resultados
15
DESENVOLVEMENTO-III Biblioteca escolar a disposición dos/das estudantes Colaboración do concello para a posta en marcha do programa, contribución ao seu desenvolvemento e integración no conxunto de accións de carácter educativo que se dan no ámbito local.
16
CARACTERÍSTICAS-I Persoal contratado para reforzar ao alumnado e completar o traballo dos/as profesores/as e titores/as axudando individualmente ao alumno ou alumna seleccionado/a a resolver dificultades como: Animar e estimular o hábito lector Planificar e ordenar o traballo escolar Adquirir hábitos e técnicas de estudo eficaz Poñerse ao día na marcha das clases Mellorar as aprendizaxes básicas Enfrontarse de maneira constructiva á resolución dos conflitos co demais alumnado e profesorado
17
CARACTERÍSTICAS-II Funcións do coordenador/a:
Responsabilizarse directamente do funcionamento do programa, sen prexuizo de que o equipo directivo sexa o responsable principal Marcar as pautas e asegurar a coherencia Actuar de enlace entre o distinto profesorado, alumnado, familias, etc. Asegurar a integración do programa no funcionamento ordinario do centro
18
COMPROMISO DO CENTRO-I
Participación e compromiso do claustro: Facilitar o funcionamento Colaborar na organización e na valoración
19
COMPROMISO DO CENTRO-II
Responsabilidades do equipo directivo: Contribuir a organización e a integración do programa no funcionamiento do centro Coordinar a selección do alumnado participante, de acordo cos criterios expostos e negociar coas familias dita participación *Propoñer ao profesorado que se fará cargo das actividades do programa Colaborar na valoración dos resultados
20
COMPROMISO DA FAMILIA Preténdese mellorar a relación da familia co centro e a súa implicación nas actividades escolares do alumnado Debe apoiar a asistencia do alumnado ás actividades do programa Debe facer máis visible, ante o alumnado, o interese pola súa evolución escolar Debe mellorar, en calidade e en cantidade, a relación co centro, adquirindo o compromiso de asistir ás reunións e citas individuais que se convoquen
21
COMPROMISOS DA ADMINISTRACIÓN EDUCATIVA CO CENTRO
Aportar os recursos económicos necesarios para a aplicación do programa Manter unha estructura de apoio aos centros que facilite a resolución dos problemas de organización ou doutra índole relacionados co programa Facilitar os instrumentos para a valoración dos resultados do programa
22
PROCESO DE VALORACIÓN Realizarase a partir dos resultados escolares do alumnado e de enquisas breves aos titores/as e equipos de profesorado Recabarase a opinión do propio alumnado, a das súas familias sobre o grao de satisfacción acadado e a súa percepción sobre a evolución escolar do alumnado
23
PROGRAMA DE APOIO E REFORZO EN EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA
PLAN PROA PROGRAMA DE APOIO E REFORZO EN EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA
24
DESCRIPCIÓN DE ÁMBITOS DE TRABALLO E OBXECTIVOS
25
ATENCIÓN DIRECTA AO ALUMNADO: Facilitar a transición da EP a ESO
26
ATENCIÓN DIRECTA AO ALUMNADO: REFORZO EDUCATIVO COMPLEMENTARIO
27
ATENCIÓN DIRECTA AO ALUMNADO: BIBLIOTECAS ESCOLARES
28
ATENCIÓN DIRECTA AO ALUMNADO: CONVIVENCIA ESCOLAR
29
LIÑAS DE INTERVENCIÓN COAS FAMILIAS: COLABORACIÓN FAMILIAS – CENTRO EDUCATIVO
30
LIÑAS DE INTERVENCIÓN COAS FAMILIAS: MEDIADORES SOCIOEDUCATIVOS
31
RELACIÓN CO SEU CONTORNO: ACTIVIDADES EXTRAESCOLARES
32
RELACIÓN CO SEU CONTORNO: ABSENTISMO ESCOLAR
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.