Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
A reading about Simón Bolívar
Describes people and things. el 13 de noviembre Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1debe - should
2
A reading about Simón Bolívar
Describes people and things. el 13 de noviembre Copy the phrases that are red. Then, translate them to English: A reading about Simón Bolívar 1) un héroe famoso 2) una familia noble y rica 3) una región rural 4) una nación independiente 5) una colonia española a famous hero a rich and noble family a rural region an independent nation a Spanish colony
3
A reading about Simón Bolívar
Read the selection – take good notes on the index card. Another classmate will use your notes to answer questions. A reading about Simón Bolívar Simón Bolívar es un héroe famoso de Latinoamérica. Es de una familia noble y rica de Venezuela. No es de la ciudad. Simón Bolívar es de una región rural. Es del campo. En la época de Simón Bolívar, Venezuela es una colonia de España. No es una nación independiente. La mayoría de Latinoamérica es una colonia española. Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe1 ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente. 1debe - should
4
What is the main idea of this reading?
Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: What is the main idea of this reading? a. Simón Bolívar is from a rich family. b. Most of Latin America used to be a Spanish colony. c. Simón Bolívar is considered a hero of Latin America. d. Venezuela was not a Spanish colony.
5
Based on the reading, which of the following is true?
Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, which of the following is true? a. Simón Bolívar wanted to see Venezuela become a free country. b. Simón Bolívar didn’t like rural life. c. Simón Bolívar wanted Venezuela to remain a Spanish colony. d. Simón Bolívar didn’t like being from a rich and noble family.
6
Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain
Using your partner’s index card notes and what you remember from the reading, answer the questions: Based on the reading, we know that Bolívar is from... a. Spain b. a rural part of Venezuela c. a big city d. a liberal family
7
a. Bolívar never expressed his liberal ideas.
What conclusion can you draw based on the following sentences? a. Bolívar never expressed his liberal ideas. b. Not everyone believed that Venezuela should become an independent country. c. Bolívar wanted to leave Venezuela. d. Bolívar didn’t believe that Venezuela could become Las ideas de Simón Bolívar son muy liberales. Para él, Venezuela no debe ser una colonia. Venezuela debe ser una nación independiente.
8
Use grammar terms to say how Spanish works:
Describes people and things. el 8 de noviembre Describe your and others’ personality by correctly placing adjectives that agree: How do you say nice, mean, silly, serious, funny, boring, ambitious, lazy, intelligent, good and bad ? What are their feminine forms? Use grammar terms to say how Spanish works: What part of speech are those? Where do they go in relationship to the noun they describe? Say a lazy student, a young teacher (f)
9
Describes things. el 14/15 de noviembre Describe a class, placing describing nouns after adjectives: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English, Science, French, History, Math, Social Studies, Music, Art, P.E.? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?
10
En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español?
Describes things. La clase de _____ es una clase fácil. La clase de _____ es una clase difícil. La clase de _____ es una clase dura. La clase de ___ es una clase aburrida. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español? Use hand signals: facil – hand down, dificil – wipe brow , dura – pull hair out aburrida, - yawn interesante – give them bug eyes, mouth open, grande – arms wide, pequeña – small arms
11
En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?
Describes things. El curso de _____ es un curso muy fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de _____ es un curso aburrido. El curso de _____ es un curso interesante. El curso de _____ es un curso grande. El curso de _____ es un curso pequeño. En el colegio, ¿Cómo es el curso de español?
12
En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____?
Describes things. La clase de _____ es una clase fácil. El curso de _____ es un curso difícil. El curso de _____ es un curso duro. El curso de ___ es un curso aburrido. La clase de __ es una clase interesante. La clase de _____ es una clase grande. La clase de ____ es una clase pequeña. En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de ____? En la escuela secundaria, ¿Cómo es la clase de español?
13
La profesora de español no es aburrida. Es interesante.
Describes things. ¿Cómo son la escuela, el curso, y la clase? State the opposite. Be careful with your adjective. If you’re describing a masculine noun, use a masculine adjective. If you noun is feminine, use a feminine one! Modelo: La profesora de español no es aburrida. Es interesante. El curso de historia no es difícil. Es _____________. La clase de español no es grande. Es _____________. El colegio de NC no es muy grande. Es ____________. La escuela secundaria de NC no es fácil. Es _________. fácil pequeña pequeño difícil
14
nouns to describe other nouns
Describes things. Using nouns to describe other nouns In English, we use nouns to describe other nouns all the time: English class Science course Art school Music school History teacher French student Christmas party In Spanish, we put the describing word behind the noun and separate the two with “de” (of): clase de inglés curso de ciencia escuela (colegio) de arte escuela ( colegio) de música profesor de historia alumno de francés fiesta de Navidad Try to remember: Describers, whether they are adjectives or “de + noun” go AFTER the nouns they modify or describe in Spanish!!!!
15
¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil!
Describes things. ¿Es muy fácil? ¡De ninguna manera! ¡Es bastante difícil! This activity is meant to: increase the speed in which you speak help you practice pronouncing difficult words automize your use of nouns describing nouns help you practice saying that something is “quite….” Here’s what you do! decide who is partner 1 and 2 partner 2: mark ‘sí’ or ‘no’ for how you feel about each course Start your timers! partner 1: ask the question for each course staying as close as you can to the script. 5) partner 2: answer
16
Time yourself for 4 minutes.
Describes things. Time yourself for 4 minutes. How far can you go?
17
Describes things.
18
Listen to the questions.
Describes things. Listen to the questions. Answer them in full sentences about your class. La clase de español es muy grande. La profesora es la Señora Frantz. El curso de español es muy interesante. Es muy fácil. Los alumnos son muy inteligentes.
19
Describes things. el 15 de noviembre Describe a class, placing describing nouns after adjectives: How do you say the school, the high school, the secondary school? How do you say the class? Is it masculine or feminine? How do you say the Spanish class? What kind of word is Spanish? What do you do if your describing word is a noun? How do you say English, Science, French, History, Math, Social Studies, Music, Art, P.E.? How do you say a big class , a small class, an interesting class, a boring class, an easy class, a hard class, a difficult class ?
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.