Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Cristina Bustos Crespo Modificado hace 8 años
1
¡Buenos días! Hoy es el 13 de septiembre. Don’t forget to set up your exit slip before class, too! Trabajo del timbre: 1. Lean las direcciones en la hoja que dice “Trabajo del timbre”. (Read the directions on the ‘Trabajo del timbre’ sheet at your desk. 2. Estén preparados. (Be prepared to start the activity after Sra. M. greets the class!)
2
¡Buenos días! Hoy es el 14 de septiembre. Don’t forget to set up your exit slip before class, too! Trabajo del timbre: 1. Lean las direcciones en la hoja que dice “Trabajo del timbre.” (Read the directions on the ‘Trabajo del timbre’ sheet at your desk. 2. Estén preparados. (Be prepared to start the activity after Sra. M. greets the class!)
3
Las Metas…Para tener éxito… We’re learning to… use questioning strategies to ask for information & to hold conversations use essential vocabulary correctly in different contexts: - greetings - names - courtesies - survival questions - age - origin - feelings - time - farewells prepare for evidence speak, read, & write using the unit vocabulay We’ll know we’re successful when we can… complete the Persona A/B activity using the new survival questions & “Repita, por favor.” play a game where we can ask & answer questions with automaticity participate in a café & ask and answer all of the target questions without a script in pure Spanish read & understand a text conversation between 2 people write a conversation between an adult & a young adult using the correct registers
4
Survival Questions! Use eye contact, facial expressions, gestures Assess if someone is struggling – offer example answer, or repeat or slow down Use “Repita, por favor” to hear again. Use any or all of these questions: – ¿Cómo se dice _________ en español? – ¿Qué quiere decir _______...? – ¿Cómo se escribe/deletrea/pronunica? 12
5
1.Help, please! __________________________________________ 2. I don’t understand. __________________________________________ 3. I don’t know. __________________________________________ 4. Thank you. __________________________________________ 5. You’re welcome. __________________________________________ 1.How cool/That’s cool! __________________________________________ 2. Right here. __________________________________________ 3. Oh my gosh! __________________________________________ 4. Good job! __________________________________________ 5. Where are you from? __________________________________________ 5
6
¡La evidencia! Split over three days Listening (A) on Wed. 9/21 & Thu. 9/22 Speaking (C)& Reading (B) on Fri. 9/23 &Mon. 9/26 Writing on Tue. 9/27 & Wed. 9/28 See back of bell work sheet for specifics Help available after school on: – Wed. – Thu. for 5
7
El Juego de hablar Vamos a practicar cada concepto grande de Unidad 1. Vamos a jugar en tres equipos diferentes. Vamos a usar las preguntas y respuestas importantes. 20
8
Vuelta #1: Los Saludos Greetings Can use the “What’s up?” in an informal convo
9
Vuelta #2: Los Nombres ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es tu nombre? Mi nombre es… Me llamo… Yo soy…
10
Vuelta #3: El Escrito ¿Cómo se escribe tu nombre? Se escribe… ¿ Cómo se deletrea tu nombre? Se deletrea…
11
Vuelta #4: La Cortesía Politeness Don’t repeat “Mucho gusto” – use variety Igualmente or Encantado/a.
12
Vuelta #5: Los Sentimientos ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿Cómo te sientes? Mix up the feelings Remember gender matters with –o/-a endings
13
Vuelta #6: La Origen ¿De dónde eres? Yo soy de…
14
Vuelta #7: La Edad ¿Cuántos años tienes? Yo tengo # años.
15
Vuelta #8: La Traducci ón ¿Cómo se dice ___________ en español? Se dice… ¿Qué quiere decir _________ en español? Quiere decir ___________.
16
Vuelta #9: La Hora ¿Qué hora es? Es la una…. OR Son las *2-12 Cuarto = quince Media = treinta
17
Vuelta #10: Las Despedidas Try for variety!
18
Remember to include the following components in your conversation: Los saludos - ¡Hola! ¿Qué pasa? Los nombres - ¿Cómo te llamas? El escrito - ¿Cómo se deletrea tu nombre? La cortesía – Mucho gusto. Igualmente. Los sentimientos - ¿Cómo estás? ¿Qué tal? ¿Cómo te sientes? La origen - ¿De dónde eres? La edad - ¿Cuántos años tienes? La traducción - ¿Cómo se dice ____ en español? La hora - ¿Qué hora es? Son las… OR Es la una… Las despedidas - ¡Nos vemos! ¡Chao! Una conversación en un café https://www.youtube.c om/watch?v=OuzS6u XR0Hkhttps://www.youtube.c om/watch?v=OuzS6u XR0Hk. 8
19
¡La lectura! – Parte 1 5-minutes of Independent Close Reading 6
20
¡La lectura! – Parte 2 5-minutes of Think-Pair- Share Summarizing 6
21
¡La lectura! – Parte 3 10-minutes of Small Group Analyzing the Text 20
22
La Tarea: ¡El Escrito! Think of two people who could be meeting each other for the first time. One of those people must be considered an “Ud.” and the other a “tú.” Write an introductory conversation between the two people, covering all of our unit’s topics. Remember our unit’s Statement of Inquiry is “Messages may be interpreted differently depending on the words chosen.” Make sure your word choices reflect the correct register for each person to be using with the other. ****This assignment is due next class! All students who complete it & turn it in on its assigned due date will receive awesome descriptive feedback that will help them to better prepare for the written evidence coming up!
Presentaciones similares
© 2025 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.