La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/21 – 9/25.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/21 – 9/25."— Transcripción de la presentación:

1 Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/21 – 9/25. 1 - relajarse – 4 – ponerse nervioso – 2 – resolver – 5 – sufrir – 3 – tomar las cosas con calma – 6 – el estrés – (PARA EMPEZAR, TRABAJO EN CLASE & DEBERES) Español 3Honores – Semana 7 del 9/21 – 9/25 martes 9/22 – Horario Regular Warm-up (Para Empezar): Do this in “Para Empezar” under SEMANA 7 2 – ¿Cómo se dice en Español? – 1 – to take things calmly 2 – to become angry 3 – to relax 4 – anxious 5 – to be under pressure 6 – exhausted 7 – to be worn out 8 – to laugh

2 Agenda: 1 – Revisar - Actividad Para Empezar 2 – Revisar - Cuaderno de gram. p. 12 Objective (Objetivo): Asking for and giving advice Standards (Normas): Standard: 1.1 Students engage in conversations, provide and obtain information, express feelings and emotions, and exchange opinions. Standard: 1.2 Students understand and interpret written and spoken language on a variety of topics. Standard: 1.3 Students present information, concepts, and ideas to an audience of listeners or readers on a variety of topics. Standard: 3.2 Students acquire information and recognize the distinctive viewpoints that are available only through the foreign language and its cultures.

3 Standard: 4.1 Students demonstrate an understanding of the nature of language through comparisons of the language studied and their own. Standard: 4.2 Students demonstrate an understanding of the concept of culture through comparisons of the cultures studied and their own. Standard: 5.1 Students use the language both within and beyond the school setting. Standard: 5.2 Students show evidence of becoming life-long learners by using the language for personal enjoyment and enrichment. 3 – Texto p. 38 – Informal Commands – MANDATOS INFORMALES - Gramática

4 Regulares Conjugacion Él / Ella / Usted -ar → -a No –es Baila. No bailes. -er/-ir→ -e No –as Come. No comas tanto. Escribe la carta. No escribas. Mandatos informales/familiares. DROP and SWAP

5 4 – Mandatos Informales Negativos – Trabajo en clase Luchar Step 1- Lucho (conjugación YO) Step 2- Luch- DROP Step 3- ¡No luches! (Tú – as becomes –es) SWAP Beber Step 1- Bebo (conjugación YO) Step 2- Beb- DROP Step 3- ¡No bebas! (Tú – es becomes –as) SWAP

6 Irregulares S illy S ally P ut H ot T amales I n V ictor’s D ish e a o a e r e e r l n c n n c i e e e i i r r r r r r N N N N O O O O S S P H T V V D E A O A E A E I A L N G N Y N G S G G A G A G A A A S A S A S S S S S no seas, no salgas, no pongas, no hagas, no tengas, no vayas, no vengas, no digas Take the YO – PRESENT conjugation take off the GO and you have your IRREGULAR INFORMAL COMMANDS. Yo soy = drop the OY add an E = SE Yo s algo = S AL Yo pongo = PON Yo hago = HA add a Z = HAZ Yo tengo = TEN Yo voy = take of the oy and add and E = VE Yo vengo = VEN Yo digo = DI

7 -car busca No busques -gar llega No llegues -zar empieza No empieces -cir conduce No conduzcas Llega a las ocho. No llegues a las ocho.

8 5 – Ejercicio Mandatos Informales – Gramática 1 - Trabajar en el proyecto. 2 - Hacer el deber. 3 - Escribir los ensayos. 4 - Ayudar a todos. 5 - Esperar con paciencia. 6 - Ser bueno. 7 - Decir la verdad siempre.

9 6 – Los Mandatos con Pronombres – Gramática Positivo sentar(se) sienta(te) siéntate Negativo sentar(se) (te) sientas No te sientes The stress naturally falls on the second-to- last syllable if the word ends in a vowel, n, or s. When the pronoun is added, it adds an additional syllable. An accent must be added to maintain the original pronunciation.

10 1 - acostarse 2 – relajarse 3 – olvidarse 4 – cuidarse 5 – preocuparse 6 – ponerse 7 – bañarse 8 – ducharse 9 – afeitarse 10 - maquillarse

11 7 - Ejercicio Mandatos Informales Positivos y Negativos – Gramática Escriban mandatos Positivos y Negativos. Usar uniformes Pagar Practicar Ser desagradable Estudiar Preocuparse Tener miedo Recibir un telegrama Almorzar Regalar

12 8–El Presente Progresivo – COPIEN - Gramática El Presente progresivo = Present progressive = what is happening. Use the conjugation of ESTAR + stem + ando (-ar verbs). Ex: Yo (am studying) estoy estudiando. Use the conjugation of ESTAR + stem + iendo (-er / -ir verbs). Ex: Ella (is running) está corriendo. Ex: Nosotros (are writing) estamos escribiendo.

13 Copien y traduzcan al Español: Gramática 1 – They (boys) are dancing. 2 – You are eating. 3 – You (formal) are suffering. 4 – I am working.

14 Copien y traduzcan al Espa ñ ol: Gramática Usen el Presente progresivo. 1 – You are going out. 2 – Melissa is reading a book. 3 – We are singing. 4 – They (girls) are taking out the trash. 5 – I am drinking water.

15 Deber: martes 9/22 – 1 – Cuaderno de gramática p. 10,11 y 13. 2 – Estén listos para Cap.2 – Primer Paso Prueba el juves, 9/24/15.


Descargar ppt "Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 7 – 9/21 – 9/25."

Presentaciones similares


Anuncios Google