La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

6th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "6th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we."— Transcripción de la presentación:

1 6th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we adopt? What structural changes can we make? Biweekly films? Friday film less content. Not enough time to do it and get a good grade. Flexibility with weekly journals. Rapid writing. Individual film grades. Try to fit journals, quizzes, and films into 1 day. Teacher provides skit scripts, students film.

2 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-51Objectives 51-0Review Activities Objectives: 1. Review what we have covered up to date. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: NA Daily Dictionary: NA

3 ¿Cuál es tu color favorito? marrónmorado marrónmorado rosado azul rosado azul rojoverde rojoverde anaranjado anaranjadogris amarillo amarilloblanco negro

4 El libro es _________. El libro es _________. La mochila es _______. La mochila es _______.

5 La mochila es ________. El libro es _________.

6 La mochila es _____. El libro es ______.

7 La mochila es ______. El libro es _____.

8 _________es amarilla. ________es amarillo.

9 El libro es _______. La mochila es _______.

10 El libro es _________.

11 El libro es negro. La mochila es negra.

12 La mochila es ____. El libro es _____.

13 La mochila es ______.

14 El libro es _________. La mochila es ________. La mochila es ________.

15 #1 ¿De dónde _____ usted? ereses

16 #2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

17 #4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

18 #5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

19 #7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

20 Hay (mucho / poco) azul.

21 Time Review La unauno Las dosydos Las trestres etc. Ex: 3:05 = Las tres y cinco.

22 Write a sentence based on the clues. ex: inglés Los estudiantes escriben mucho en la clase de inglés. 1. matemáticas

23 2.arte

24 3. español

25 4. estudios sociales

26 . 5.tecnología

27 Write the letter of the matching picture. 1. 1. La maestra lee. ____ 2. 2. Los estudiantes escriben. ____ 3. 3. El maestro habla. ____ 4. 4. Ellas hablan. ____ A. B. C. D.

28 Él ______ un libro.

29 Ellos _______ libros.

30 Nosotros leemos. Nosotros ________ libros.

31 Ella _________.

32 Yo __________.

33 Ellos __________.

34 Nosotros leemos. Nosotros ___________.

35 Él ___________ por celular.

36 Yo __________ por celular.

37 Nosotros ___________.

38 Ellos _________.

39 ¿A qué hora empieza la clase de…? Arte7:55 Ciencias8:52 Matemáticas9:49 Inglés10:51 Español11:45 Educación Física12:20 Estudios Sociales1:18 Tecnología2:16 La clase de arte empieza a las siete y cincuenta y cinco.

40 ¿Qué clase tienes…? (1st period stopped here) Primera hora Segunda hora Tercera hora Cuarta hora Quinta hora Sexta hora Séptima hora Primera hora, yo tengo la clase de español.

41 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-54Objectives 54-0Review Activities Objectives: 1. Continue reviewing what we have covered up to date. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: NA Daily Dictionary: NA

42 House Standings, 1 st p (10-4-11)

43 House Standings, 6th p (10-4-11)

44 ¿Cómo es la clase de…? ► Arte ► Cienciasaburrida ► Matemáticasfácil ► Inglésdifícil ► Españolinteresante ► Educación Física ► Estudios Sociales ► Tecnología La clase de español es fácil.

45 Review: Past Preterite

46 El hombre (corre / corrió) ayer. 30 de agosto31 de agosto (ayer)(hoy)

47 Yo (corro / corrí) todos los días.

48 Beti y Wilma (hablaron / hablan) anoche.

49 ¿ (Hablas / Hablaste) con Juan anoche? Sí, (hablé / hablo) con él.

50 Ustedes (comieron / comió) ensalada.

51 Ella (hablá / habló) por celular.

52 Tú (comiste / comeste) papas.

53 Ellas (escribieron / escribaron) un cuento.

54 Nosotros (escribimos / escribemos) una novela.

55 Yo (hablé / habló) anoche.

56 Usted (comó / comió) un sándwich.

57 Él (hablá / habló) conmigo.

58

59 ¿Jugaste __________ ayer? al fútbol al voleibol al baloncesto videojuegos Sí, yo jugué _____________ ayer. No, yo no jugué _____________ ayer.

60 ¿Tocaste __________ ayer? un instrumento la guitarra el piano la batería Sí, yo toqué _____________ ayer. No, yo no toqué _____________ ayer.

61 Competetition, Part 1 of 3: Conjugate the verb in the past preterite. Ex: servir (ella) Ella sirvió.

62 llegar (tú) Tú llegaste.

63 tener (nosotros) Nosotros tuvimos.

64 andar (yo) Yo anduve.

65 traer (ellos) Ellos trajeron.

66 ver (ustedes) Ustedes vieron.

67 ir (él) Él fue.

68 dar (tú) Tú diste.

69 saber (yo) Yo supe.

70 hablar (usted) Usted habló.

71 Decir (nosotros) Nosotros dijimos.

72 poner (ustedes) Ustedes pusieron.

73 Competition, Part 2 of 3: Translate the following into English.

74 Yo produje un filme. I produced a film.

75 Ella supo la verdad. She knew the truth.

76 Nosotros vinimos a casa. We came home.

77 Yo puse el sándwich en el plato. I put the sandwich on the plate.

78 ¿Usted condujo a escuela? Did you drive to school?

79 Ella tradujo la novela. She translated the novel.

80 Yo no dormí bien anoche. I did not sleep well last night.

81 Mis padres hicieron un pastel para mí. My parents made a cake for me.

82 Yo estuve en la escuela todo el día. I was at (the) school all day.

83 Mi amigo no vino a la fiesta. My friend did not come to the party.

84 Competition, Part 3 of 3: Translate the following into Spanish.

85 I went to school. Yo fui a escuela.

86 At the restaurant, I wanted to eat a salad. En el restaurante, yo quise comer una ensalada.

87 My friend brought the salsa. Mi amigo/amiga trajo la salsa.

88 My friends and I saw something interesting. Mis amigos y yo vimos algo interesante.

89 Did you drive to school? ¿Usted condujo a escuela? Or ¿Tú condujiste a escuela?

90 We came home early. Nosotros vinimos a casa temprano.

91 They put the ice in the freezer. Ellos pusieron el helado en el congelador.

92 She produced the play. Ella produjo el teatro.

93 Did you order anything? ¿Usted pidió algo? Or ¿Tú pediste algo?

94 Review: Past Preterite and Past Imperfect

95 Cuando yo caminaba en el parque, yo vi un perro grande. ► You can use both in the same sentence when you want to tell what happened (preterite) while something else was going on (imperfect). Yo vi Yo vi Yo caminaba

96 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-54Objectives 54-30Review Activities 30-5Weekly Journal and Murals 5-0Post Murals Objectives: 1. Review the imperfect and preterite. 2. Do Weekly Journal #8. 3. Create a mural. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: NA Daily Dictionary: NA

97 Group Competition: Translate Spanish into English. Ex: Cuando yo era joven, yo tenía un perro. When I was young, I had a dog.

98 Mientras yo caminaba por la calle, mi padre me llamó. While I walked on the street, my father called me.

99 Cuando mi abuelo tenía diez años, él comió una hormiga. When my grandfather was ten years old, he ate an ant.

100 Mientras nosotros éramos jóvenes, mi hermana y yo íbamos al parque mucho. While we were young, my sister and I went to the park a lot.

101 Yo siempre iba a escuela cuando yo era joven. I always went to school when I was young.

102 Cuando mis amigos veían la televisión, ellos vieron algo increíble. When my friends were watching television, they saw something incredible.

103 Compete: Translate from English to Spanish. Ex: While I was walking, I saw the moon. Mientras yo caminaba, yo vi la luna.

104 When I was young, I went to Mexico. Cuando yo era joven, yo fui a México. Or Cuando yo era joven, yo iba a México.

105 I used to see a lot of movies. Yo veía muchas películas.

106 While we were at the restaurant, my friend ordered a taco. Mientras nosotros estábamos en el restaurante, mi amigo pidió un taco.

107 Rapid Writing: Conjugate in the Past Preterite (one time event). ex: mirar (yo)Yo miré.

108 Estar (nosotros) Nosotros estuvimos

109 Dar (ellos) Ellos dieron

110 Ayudar (ella) Ella ayudó

111 Rapid Writing: Conjugate in the Past Imperfect (event that went on, or happened a lot). Ex: ayudar (ella) Ella ayudaba

112 Ir (nosotros) Nosotros íbamos.

113 Tener (yo) Yo tenía

114 Ser (tú) Tú eras

115 Partner Work: Work with a partner to figure out whether or not to conjugate the verbs in the Past Preterite or Past Imperfect in Act.4, p.145.

116 Weekly Journal #8, 10-5-11 Write in Spanish about a time when someone did something kind for you. Translate it into English. Include in the statement: When I was…, someone… When you finish, write and illustrate your statement on your group’s art paper. We will hang these up in the hall.

117 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 54-53Objectives 53-48Weekly Quiz #8 48-38Friday Film 38-10Describing a room 10-0Hybrid Day Walkthrough Objectives: 1. Take Weekly Quiz #8. 2. Create film. 3. Talk about objects in this classroom. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: NA Daily Dictionary: SPECIAL

118 Weekly Quiz #8, 10-6-11 Write the option that makes sense: ex: Yo (vine / vino / habló) Yo vine 1. Tú (fue / quiso / habliste / diste) 2. Ustedes (estabas / estaba / fueron) 3. Ella (supo / supe / tratábamos / hablo) 4. Nosotros (fuemos / corríamos / eramos) 5. Él (estuvo / ibas / comieron / fui) 6. Yo (veía / corraba / anduvo / fue) 7. Ellos (eras / pidieron / daron / arreglieron)

119 Trade and Grade: 1. Tú diste 2. Ustedes fueron 3. Ella supo 4. Nosotros corríamos 5. Él estuvo 6. Yo veía 7. Ellos pidieron

120 Friday Film You have 10 minutes to film each person at your table reading his or her sentence from your group mural. Individual Grade out of 5 points: -1 point for each 1 or 2 speaking mistakes

121 5 minute Brainstorm: Write down 5 things that are in this room that you would like to learn how to say in Spanish. Look up their Spanish names if you get a chance.

122 Student-led Daily Dictionary: Caballo (horse), bufanda (scarf), planta (plant), androide (android), té (tea), corazón (heart), jirafa (giraffe), café (coffee), boleto (ticket), botella de agua (water bottle), cartel (poster), bandera (flag), cinta (tape), pluma (pen), oruga (caterpillar), bombilla (light bulb), vendaje (bandage)

123 6th period Daily Dictionary: Pañuelo (tissue), varita mágica (magic wand), luces (lights), cámara (camera), podio (podium), boletos (tickets), proyector (projector), bufanda (scarf), pelota de tenis (tennis ball), tijeras (scissors), pegamiento (glue), tachuelas (tacks), toma de corriente (electrical outlet), notas/apuntes (notes), erizo (hedgehog), imán (magnet), árbol (tree), bombilla (light bulb), bandera (flag), chaqueta (jacket), pizarrón (white board)

124 Practice your Spanish with a partner. Hay (There is/are) Pon (Put) En (on, in, at) Sobre (on top of) Debajo de (beneath, under) Entre (between)

125

126 Vocabulary Review:

127 Mis amigos vivían en (una hormiga / una ciudad).

128 Todos necesitan (alimento / llegada).

129 Paul Bunyan es una (población / leyenda).

130 Oxomo es (sabio / grano).

131 Náhuatl es un (dios / idioma).

132 Yo aprendo (poco a poco / rayo).

133 Me gusta leche (hormiga / entera).

134 El monte La monta

135 El alimentoEl comido

136 La legadaLa llegada

137 La poplaciónLa población

138 La indíjenaLa indígena

139 La idiomaEl idioma

140 La hormiga La ormiga

141 El cuidadLa ciudad

142 El granoEl graino

143 La maízEl maíz

144 Rapid-Writing: Write a sentence based on each of the following prompts. You will have 15 seconds per slide, so write the first thing that comes to mind. You will be writing 12 sentences.

145 El monte…

146 El alimento…

147 La llegada…

148 La población…

149 La indígena…

150 El idioma…

151 Yo tengo mi propio…

152 La hormiga…

153 La ciudad…

154 El grano…

155 El maíz…

156 Dios…

157 los dienteslas manos

158 el pelola cara

159 los dienteslas manos

160 el pelola cara

161 Review: Reflexive Verbs

162 Yo me desperté. Yo me arreglé.

163 Ellos se cepillaron el pelo. Ellos se peinaron.

164 Él se afeitó.Él se maquilló.

165 Tú te duchaste.Tú te bañaste.

166 Tú te (despertaste / quitaste).

167 Ella (se puso / te quitó) el sombrero.

168 Ustedes se (maquillaron / maquilló).

169 Group Competition:

170 They woke up. Ellos se despertaron.

171 I got ready. Yo me arreglé.

172 You brushed your hair. Tú te cepillaste el pelo.

173 She put on makeup. Ella se maquilló.

174 He took off his hat. Él se quitó el sombrero.

175 We got up. Nosotros nos levantamos.

176 Review: Clothing and Accessories

177 un vestidouna camisa

178 una faldauna camiseta

179 maquillajeun cinturón

180 agua de coloniadesodorante

181 JoyasAretes

182 un collaruna pulsera

183


Descargar ppt "6th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we."

Presentaciones similares


Anuncios Google