La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

EJEMPLOS DE INTERVENCIONES ESCOLARES. EJEMPLO 1 EJEMPLO 1 NIÑA DE 11 AÑOS (1ºESO), DIAGN. DE AC, ESPECÍFICAMENTE SUPERDOTACIÓN ESTILO DE APRENDIZAJE AUTÓNOMO,

Presentaciones similares


Presentación del tema: "EJEMPLOS DE INTERVENCIONES ESCOLARES. EJEMPLO 1 EJEMPLO 1 NIÑA DE 11 AÑOS (1ºESO), DIAGN. DE AC, ESPECÍFICAMENTE SUPERDOTACIÓN ESTILO DE APRENDIZAJE AUTÓNOMO,"— Transcripción de la presentación:

1 EJEMPLOS DE INTERVENCIONES ESCOLARES

2 EJEMPLO 1 EJEMPLO 1 NIÑA DE 11 AÑOS (1ºESO), DIAGN. DE AC, ESPECÍFICAMENTE SUPERDOTACIÓN ESTILO DE APRENDIZAJE AUTÓNOMO, GUSTO POR LOS RETOS RENDIMIENTO NORMAL, AUNQUE TODOS SUS PROFESORES COMENTAN QUE PODRIA HACER MÁS NO SIGNOS DE DESMOTIVACIÓN NINGÚN INDICADOR DE MALESTAR EMOCIONAL BUENA VINCULACIÓN CON EL GRUPO

3  Va néixer a terme i tant l’embaràs com el part van ser normals. L’Arantxa va patir alguns problemes digestius fins els 9 mesos, i per aquesta raó va ser ingressada en diverses ocasions. Actualment, l’Arantxa no pateix cap problema digestiu.  A nivell evolutiu, va començar a gatejar als 7 mesos i als 9 mesos ja caminava sola. A l’any i mig va començar a parlar. Tot i que a vegades li costa una mica conciliar la son, no mostra problemes per dormir ni per menjar. El control d’esfínters és bo.  A nivell familiar, els pares de l’Arantxa es varen separar fa 3 anys. Actualment, l’Arantxa viu amb la seva mare, la seva germana, la nova parella de la mare i una filla d’ell. La relació i clima entre ells és bona. L’Arantxa també manté relació amb el seu pare.  El rendiment escolar de l’Arantxa sempre ha estat bo, tot i que sovint li criden l’atenció per parlar amb els companys a l’aula. Durant el cicle d’Educació Infantil l’Arantxa es mantenia una mica al marge dels seus companys, però ja des de Primària i actualment, està integrada en el seu grup-classe. És una nena força selectiva alhora de triar els seus amics i a vegades, prefereix relacionar-se amb adults en contes de amb nens de la seva mateixa edat. És una nena força independent i no tolera be que la corregeixin.

4 AGRUPAMIENTO HOMOGENEO AC  CREACIÓN DEL RINCÓN CIENTÍFICO Experimentos caseros presentados en diferentes targetas y dirigidos a todas las líneas de 1ESO  PROYECTO: LOS EGIPCIOS ¿Por que al lado de la Pirámide de Keobs habían enterrados 2 barcos? Construcción de una cacera del tresor para toda la clases ¿Como se trasladaban los obeliscos de marmol desde la cantera de Aswan hasta el lugar donde debían ser emplazados? Investigación de las diferentes hipótesis Creación de nuevas hipótesis  INDIVIDUALMENTE Cada miembro del grupo se preparó para ser el “experto” en una àrea del curso de la asignatura de matemáticas AGRUPAMIENTO HETEROGENEO Trabajo cooperativo durante el mes de febrero para la realización del proyecto “Nuestra ciudad” MODELO C.A.I.T Metodología aplicada al grupo clase durante todo el curso en las materias de Medio y Sociales

5 EJEMPLO 2 EJEMPLO 2 NIÑA DE 2º ESO, DIAGNOSTICADA DE AC Y ESPECÍFICAMENTE TALENTO VERBAL SITUACIÓN DE AISLAMIENTO SOCIAL ANSIEDAD EN SITUACIONES DE EXPOSICIÓN SOCIAL POCO MOTIVADA POR APRENDER Y POR TODO LO ESCOLAR

6  L’Andrea va néixer a terme, i tant l’embaràs com el part van ser normals. Des de ben petita ha estat una nena molt observadora i curiosa. Va començar a caminar als 10 mesos i en poc temps va desenvolupar un llenguatge molt fluid i ric. A la guarderia aprenia els contes de memòria i cap als 3 anys i mig va aprendre tota sola a llegir. Abans dels 2 anys va adquirir un correcte control d’esfínters.  Des dels 4 anys, que a vegades s’ha negat a anar a l’escola perquè diu que s’avorreix. Actualment, no li agrada anar a l’escola, li costa molt posar-se a fer els deures, la veuen estancada en tot allò que te a veure amb l’aprenentatge, s’equivoca sovint en exercicis senzills, i dona la sensació de que estigui pensant en altres coses. Te mala cal·ligrafia.  Els pares de l’Andrea han estat un temps separats (dels 5 als 7 anys de l’Andrea), durant aquest temps la nena patia un tic facial que va desaparèixer quan varen tornar a estar junts.

7  Actualment viuen tots tres plegats. L’Andrea passa les tardes a casa dels seus avis i manté una relació molt estreta amb aquests. Al maig de l’any passat l’avi va patir un accident i des de llavors, l’Andrea torna a tenir tics que s’accentuen en moments en els que està nerviosa.  A l’Andrea li costa assumir les responsabilitats pròpies de la seva edat i no tolera massa les frustracions. És una nena força carinyosa i no sap com relacionar-se amb els altres. Actualment, està força desorganitzada amb els hàbits i els seus pares la veuen trista. Des de fa un any te problemes per conciliar la son.  Des de l’escola, quan l’Andrea tenia 6 anys, varen avaluar les seves capacitats intel·lectuals i els resultats que van obtenir varen ser molt alts (WISC-R; QIV=151; QIM=142; QIT=153). Per aquest motiu, varen dur a terme adaptacions curriculars a 1º i 2º d’Educació Primària.

8  SE DESCARTARON LAS INTERVENCIONES INDIVIDUALES  APOYO PSICOLÓGICO PARA TRABAJAR LA SINTOMATOLOGÍA ANSIOSA EN MOMENTOS DE EXPOSICIÓN  INTERVENCIÓN ESCOLAR: TAREAS QUE LO AYUDARAN A VINCULARSE CON LOS OTROS DESDE LO INTELECTUAL 1. TUTORIZACIÓN DE UN NIÑO CON DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LENGUA 2. GRUPO DE AC: Proyecto: “El mundo del circo” ¿Cual es el origen de la nariz roja de los pallasos? Creación de webquest para el resto del grupo Trucos de magia: Presentación en el aula 3. AMPLIACIÓN CURRICULAR: Cajón de web-quest sobre temàtiques de llengues

9 EJEMPLO 3 EJEMPLO 3 NIÑO DE 1º ESO, DIAGNOSTICADO DE AC Y ESPECÍFICAMENTE DE SUPERDOTACIÓN INTELECTUAL MOTIVACIÓN Y BUENA IMPLICACIÓN POR EL APRENDIZAJE ESCOLAR. CONDUCTAS DISRUPTIVAS EN EL AULA BUENAS HABILIDADES SOCIALES. LIDERAGE ENTRE LOS IGUALES Y TENDENCIA A RELACIONARSE CON NIÑOS MAS MAYORES INTERVENCIÓN: ACELERACIÓN

10  L’Àlex va començar a parlar precoçment, als 12 mesos ja coneixia moltes paraules i als 18 mesos s’expressava correctament, estructurant molt be les frases i fent servir un vocabulari molt avançat per la seva edat. Va patir Enuresi Primària Nocturna fins els 8 anys. Tractament: Pipi-stop  El rendiment escolar de l’Àlex és molt alt, i a l’escola valoren que es troba molt distanciat intel.lectualment del seu grup-classe. És un nen sociable i es troba ben integrat en la seva classe. Aprèn molt ràpidament i raona molt be. Està orgullòs de tot el que sap i sovint ho demostra davant els altres. La tutora ha comentat a la família, que en comparació amb l’inici de curs, els darrers mesos el veu més mogut, més rebel i que potser aquest comportament te a veure amb que s’avorreix a classe i que caldria pensar si es convenient o no aplicar alguna dinàmica dins l’aula adreçada a que els continguts li siguin més estimulants.  És un nen força independent, extrovertit, carinyòs, força sensible, li agrada fer tasques més avançades al que li pertoca per edat, li agrada llegir i l’interessa molt la política. Recentment, els seus pares el veuen més làbil emocionalment. Sovint entra en competició amb el seu germà gran.

11 Ejemplo 4 NIÑO DE 4º ESO, DIAGNOSTICADO DE AC Y ESPECÍFICAMENTE SUPERDOTACIÓN MUY SELECTIVO SOCIALMENTE BUENAS CALIFICACIONES EN LOS EXÁMENES PERO FALTA DE IMPLICACIÓN EN LAS TAREAS ESCOLARES (NO PRESENTADOS) ACTITUD DE “ENDIOSAMIENTO” TRAS EL DIAGNÓSTICO

12   La mare de l’Adrià desitja realitzar un estudi en profunditat de les capacitats intel·lectuals, així com de les habilitats emocionals del seu fill.   Des de petit, els seus mestres sempre han comentat a la família que l’Adrià sembla absent a les classes, sovint no fa les feines, però les seves notes als exàmens son bones. Des de sempre, la qualificació li baixa molt perque no entrega les feines. Aquest fet, fa que el noi estigui molt disgustat amb l’escola com a institució. L’Adrià sempre s’ha queixat d’avorrir-se a l’escola i actualment, només vol arribar a la universitat.   El seu comportament a l’aula és bo i es relaciona be amb els nois de la seva edat, però li costa establir relacions de major intimitat i és molt selectiu.   A nivell evolutiu, l’Adrià va començar a caminar als 17 mesos i una mica més tard, va començar a parlar. Va adquirir un bon control d’esfínters als 4 anys i mig. L’Adrià va neixer al Vendrell, però quan tenia 3 anys, tota la família va anar a viure a Girona. Aquest canvi va fer que l’Adrià retrocedís en alguns aspectes. Quan cursava 4º d’Educació Primària i arrel de la separació dels seus pares, van tornar a viure al Vendrell.

13 EL MALESTAR ACUMULAT QUE SENTIA ENVERS LA METODOLOGIA DE L’ESCOLA I ELS MESTRES QUE LI BAIXAVEN LA NOTA PER NO PRESENTAR LES FEINES VAN TROBAR RESPOSTA EN LES AC I VA DESENVOLUPAR ACTITUDS MOLT PREPOTENTS ENVERS L’ESCOLA, EL PROFESSORAT I ELS COMPANYS. INTERVENCIÓ: PROJECTE: “HOMES I DONES QUE HAN FET HISTÒRIA”   Recorregut històric de persones amb AC (confeccionar un friso històric)   Característiques atribuibles a les AC

14 EJEMPLO 5 EJEMPLO 5 NOMBRE: CARLOS CURSO: 1º ESO

15 INFORMACIÓN PREVIA EXPLORACIONES PREVIAS:  6 AÑOS: QIT=146  8 AÑOS: QIT=135 14 MESOS: CAMINÓ 18 MESES: CONTROL COMPLETO ESFÍTERS PRECOCIDAD EN LA ADQUISICIÓN DEL LENGUAJE MUCHOS INTERESES PERIODO DEL PORQUE MUY EXTENSA SE QUEJA, DESDE SIEMPRE, DE ABURRIRSE EN CLASE INTENTA HACER BROMAS, PERO NO LAS ACIERTA INQUIETUD MOTORA + IMPULSIVIDAD COME MUY RÁPIDO DESDE EL AÑO PASADO VA A UNA ACADEMIA DONDE LE AYUDAN A CENTRARSE ES MUY LENTO. NO TIENE PRISA NUNCA ES MIEDOSO ANTE LAS COSAS NUEVAS SU IMPLICACIÓN DEPENDE DE LA MOTIVACIÓN RENDIMIENTO ESCOLAR MEDIO- ALTO ES BRILLANTE EN MATEMÁTICAS NO DISPONE DE UNOS BUENOS HÁBITOS DE ESTUDIO NO SIENTE INTERÉS POR LAS REDES SOCIALES ÉL ACEPTA A TODOS SUS COMPAÑEROS, PERO ÉL NO ES ACEPTADO POR EL GRUPO NO TIENE NINGÚN AMIGO INTIMO SUELE BUSCAR LA RELACIÓN CON NIÑOS MAYORES QUE ÉL TOCA EL PIANO SE ENFADA SI LAS COSAS NO LE SALEN A LA PRIMERA Y ABANDONA NO SUELE CONTAR NADA. LE CUESTA ABRIRSE A NIVEL EMOCIONAL ES MUY SENSIBLE AUNQUE DIFÍCILMENTE SE LE NOTA HACE MUCHA FALTAS DE ORTOGRAFÍA NO LE GUSTA LA LECTURA ES MUY INFANTIL EN SUS REACCIONES ES BUENO EN DEPORTES NO LE SOBRA TIEMPO EN CLASE

16 CONCLUSIONES  SE DETECTAN AC, ESPECÍFICAMENTE TALENTO MATEMÁTICO Y TALENTO CREATIVO 1. INTERVENCIÓN ESCOLAR /EXTRAESCOLAR EN LA MATERIA DE MATEMÁTICAS 1. INTERVENCIÓN ESCOLAR /EXTRAESCOLAR EN LA MATERIA DE MATEMÁTICAS 2. SE DESCARTA LA ACELERACIÓN  SE DESCARTA TDAH  TENDENCIA A SUFRIR ANSIEDAD ATENCIÓN CON LAS EXPOSICIONS ORALES. VALORAR APOYO PSICOLÓGICO  FUERTE MALESTAR SOCIAL SE DESCARTAN LAS INTERVENCIONES INDIVIDUALES  CARENCIA EN HABITOS DE ESTUDIO (ESPECIALMENTE EN ORGANIZACIÓN Y PLANIFICACIÓN)  BUENA MOTIVACIÓN POR LO ESCOLAR

17 INTERVENCIÓN  AGRUPAMIENTO HOMOGENEO: GRUPO AC EN MATEMÁTICAS AULA INTELIGENTE: GRUPO DE EXPERTOS Asesoramiento en algunos temas Preparación de clases Construcción de una webquest  RINCÓN EN EL AULA: WEBQUEST NUMÉRICAS  TUTORIZACIÓN DE UN ALUMNO CON DIFICULTADES  PROGRAMA ESPECÍFICO DE CREATIVIDAD PARA TODA LA AULA TALLER DE CREACIÓN DE UN PERSONAJE TALLER DE CREACIÓN DE UN PERSONAJE TALLER DE CREACIÓN DE CHISTES Y REVISTA DE CÓMICTALLER DE CREACIÓN DE CHISTES Y REVISTA DE CÓMIC  ENRIQUECIMIENTO EXTRAESCOLAR: PROGRAMA ESPECÍFICO DE LA UPF

18 TALLER DE CREATIVITAT: CREACIÓ D’UN PERSONATGE 1.Fer un monòleg-resum-presentació del personatge. 2.Contestar les següents preguntes:  Defecte propi que més et molesta:  Defecte aliè que més et molesta:  Anomena una extravagància pròpia:  Noms favorits:  Quin talent voldries tenir:  Passatemps favorit:  On voldries viure:  Secret més preuat:  Com voldries morir:  Possessió més preuada:  En quines ocasions menteix:  Que demanaria a un polític:  A quin personatge viu admira:  Por més gran:  Frase o paraula més usada:  La virtut que considera més sobrevalorada:  El remordiment més gran:  Moment o època més feliç de la seva vida:  El seu màxim èxit:  Qualitat que considera més important:  Heroi de ficció favorit:  En qui es reencarnaria:  Idea de felicitat:  Per què el podrien detenir:  Quina és la seva vocació frustrada:  Un record escolar:  Que es ser valent:  En qué le ha afectado la crisis:  Que li molestaria que es digués d’ell/a:

19 EJEMPLO DE PROYECTOS POR COMPETENCIAS BASICAS Y ALTAS CAPACIDADES

20 COMUNICACIÓN LINGÜÍSTICA Y AUDIOVISUAL Descripción de tu pueblo o ciudad, desde tus propios sentimientos. Acompáñalo de imágenes de tu infancia MATEMÁTICA Entra en una galeria de arte y compara los precios de los cuadros. Calcula el valor total de la exposición. Realiza el cálculo aproximado de los diversos cuadros según la medida y el tipo de pintura. Añade el 20% de beneficio para el pintor y el 15% par el amo de la galeria

21 RECONOCIMIENTO Y INTERACCIÓN CON EL MUNDO Construir un jardín japonés. Se valorará la creatividad y estética. Investigar la composición de los diversos colores. Investigar las sustancias naturales de pigmentación y las químicas. Hacer experimentos con hortalizas, plantas, flores que tiñen… ARTÍSTICA Y CULTURAL Recoger datos y hacer gráficas de la evolución de la pintura des de las cuevas de Altamira al museo del Prado

22 SOCIAL Y CIUDADANIA Hacer una lista de pintores que con su obra han dado un mensaje político o social Hacer una lista de las diferentes formas de gobierno. Reflexionar sobre las causa y efectos de las diferentes formas de gobernar AUTONOMIA Y INICIATIVA PERSONAL Cada uno aporta al grupo su ídolo o famoso. Especificar su trayectoria de éxito y en que actitudes está de acuerdo o no. Diseñar un proyecto personal para combatir la intolerancia.


Descargar ppt "EJEMPLOS DE INTERVENCIONES ESCOLARES. EJEMPLO 1 EJEMPLO 1 NIÑA DE 11 AÑOS (1ºESO), DIAGN. DE AC, ESPECÍFICAMENTE SUPERDOTACIÓN ESTILO DE APRENDIZAJE AUTÓNOMO,"

Presentaciones similares


Anuncios Google