Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es jueves el seis de noviembre
Advertisements

ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Lección 3: Segunda parte
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Día 70 Final Review 2—Adjectives, Ser, Pronouns. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Calentamiento (warm-up)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
TPRS Vocab Practice/ Set C
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Spanish I 1B Day 30.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (review packet if you didn’t turn it in.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Día 79 Final Review 3 – Verbs / Gustar. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Transcripción de la presentación:

martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…

La Agenda Students will: Respond to the question ¿CÓmo eres? By providing information about their personality

inteligente

cómico/a

artístico/a

atlético/a

sociable

divertido/a

aburrido/a

simpático/a

antipático/a

reservado/a

adjetivos o a male female ee

Mini - Pizarras We will use mini-White boards Follow ALL Sr. Connolly’s directions about when to use markers/not If you are drawing, using the marker on another surface, or in any other way not following directions, your marker will be taken. No warnings. You will respond quickly and silently in Spanish to ?s on board.

Directions Sr. Connolly will display an image on the board and you will pick the matching word. Eventually, you will write the words from memory. Sr. Connolly will say Preparense when you should get ready, escriban when you should write, and muestrame when you should show.

divertido/a cómico/a aburrido/a simpático/a

reservado antipático cómico inteligente

divertida sociable simpática atlética

aburrido sociable divertido/a atlético/a

simpático antipático cómico artístico

cómico/a aburrido/a antipático/a sociable

cómico/a sociable atlético/a inteligente

divertido inteligente auburrido inteligente

sociable simpático/a atlético/a inteligente

divertido simpático antipático atrístico

Mean

Boring

Fun

Cómo eres Yo soy (adjetivo) Yo soy sociable.

Vamos a practicar You will asking people ¿CÓmo Eres? When you are asked, respond with an adjective. Write down the names of people you talk to who fit each description below. Speak only in Spanish (or you will lose points).

1.Circle all personality adjectives. 2.Answer questions in English.

Maine Mitchellville Social, nice, athletic, fun, and responsible. Swim, listen to music, and play sports. Play videogames, send texts, watch tv. (301) Also Neither

TAREA (HOMEWORK) Ask celebrities (or others) what they are like. Have them answer using 7 different adjectives.

Práctica independiente D A C ¿Cómo eres? Yo soy cómico (for boys)/cómica (for girls). Yo soy reservado (for boys)/reservada (for girls).

Adiós (exit ticket) Turn to the back of your independent practice sheet. Answer the questions below on sheet: aburrido/a simpático/a cómico/a 4. How do you ask, “What are you like?” in Spanish? 5. Write “I am mean” in Spanish

Sr. Pelota Remember, throw underhanded Ask a question –¿CÓmo te llamas? –¿De dÓnde eres? – ¿CÓmo estÁs? –¿CuÁnDo Es TÚ CumpleaÑoS? –¿QuÉ tiempo hace hoy? –¿QuÉ hora es?