¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
Advertisements

Bell ringer: Escribe la palabra segun al dibujo.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
 Bajarse el autobús  El conductor  El edificio  El estacionamiento  El guía  La iglesia  La lancha  El letrero 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)
REGULAR PRESENT TENSE. TAREA DEL TIMBRE ¿Qué días están en el fin de semana? ¿Qué tiempo hace durante el verano? ¿Cómo es tu mejor amigo/a? ¿A tu mejor.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
¿Qué quieres beber?. Qué vamos a hacer? Nuestros objetivos To be able to order a hot or cold drink To ask other people what they would like to drink Al.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
LOS QUEHACERES DE JORGE
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Progressive. The progressive consist of two parts: a helping verb and the present participle of a main verb, which ends in –ing in English: is talking.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Sr. Schofield Español I Punctuation Marks: Review.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es miércoles el 29 de abril Learning Target: I can correctly use reflexive pronouns with either conjugated verbs or infinitives Do Now: Unscramble.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Español 1 6˚ Hoy es miércoles el 25 de febrero I can tell time in the target language.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Present Progressive ► Is used to talk about what one is doing right at this moment ► Is equivalent to the –ing ending in English ► Must be used with a.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
Apuntes el 6 de febrero El presente progresivo
Present Tense of –ar Verbs
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Tapas tú/cerrar el libro 2. ellos/pensar jugar al hockey
DAR and DECIR to give and to say/tell.
First Grade Dual High Frequency Words
U3E2 Prueba. 25 points. miércoles, 5/10
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Tapas Write a sentence using each word
LOS VERBOS  --ar en el presente.
Tapas Los Ángeles Nueva York Buenos Aires Barcelona
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Transcripción de la presentación:

¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene

 You will see one scene at a time.  With your group, write as many sentences as you can using the present progressive to tell what the characters, or other items in the picture are doing.  If you come up with an original sentence that NO OTHER group thinks of, you will get 1 point for your team.  The team with the most points at the end of reviewing wins! Instrucciones:

#1 Timón  insectos

#2  Pájaros  Conejos

#3  Pinocho  Geppeto

#4  Pájaro

#5  Cartas

#6

#7 Taquillas 

#8 Enanitos 

#9  Tocadiscos