OPTICAL PROPERTIES ON RECONSTRUCTION: STATUS HAROLD YEPES-RAMIREZ IFIC, May 12 th 2011 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Fiesta Lesson Plans Save the PowerPoint template to the student directory. First remove this instruction slide. During the reading of the book to the class,
Advertisements

¿Qué significa me llamo?
Database Mounting Tool (Dsamain.exe) Mediante esta nueva herramienta y una de las mejoras de la nueva versión de Ntdsutil… podemos generar y examinar.
1 1. You have already learned the demonstrative adjectives (this, that). The forms for the demonstrative pronouns (this one, that one) in Spanish are the.
Module 1 Exam Review.
PL/SQL Francisco Moreno Universidad Nacional.
¿Qué hacemos hoy? Repasamos el pretérito y el imperfecto
Archivos y Búsqueda Secuencial
Programación orientada a objetos
Bases de Datos Relacionales
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Gustar- To like (to please)
Análisis Interactivo Tier3 Santiago González de la Hoz IFIC-Valencia III Reunión en Barcelona del Tier2 federado español de.
Para Empezar y Verbo del día
Parts of the Computer Las partes de la computadora
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
CONTROL DIGITAL DE LA COLECCIÓN : Interoperatividad 3M/Millennium. Una experiencia piloto Manuel López Cossi Aurora Estévez Ballester Biblioteca del Campus.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Vamos a repasar la tarea
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Spanish Teachers Programme CERN, 27 de julio de 2007 Informática Cientifica Miguel Angel Marquina 1 where the Web was born GRID e Informática Científica:
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales
ESTADO ACTUAL DE LA MEDIDA DE LA LONGITUD DE ABSORCIÓN HAROLD YEPES RAMIREZ IFIC, 30 de octubre de 2009.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
CMS Masterclass 2014 Ejercicio práctico. Looking for the mediators of the weak interaction: electrically charged W + boson, the negative W - boson, the.
Los pronombres posesivos
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Digital Photography: Selfie Slides
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Influence of OB LEDs on transmission length measurements (EXTENDED) HAROLD YEPES-RAMIREZ IFIC, October 26 nt
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Time calibration with muons J.P. Gómez-González. Updates Seleccionar eventos aplicando un corte en lambda menos restrictivo (>-7.0)  Adaptar el código.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Pasos a seguir para asociar un MCP o una persona a la empresa
ABSORPTION LENGTH STATUS (group meeting) HAROLD YEPES-RAMIREZ IFIC, July 27 th
Capítulo 2 ¡A conocernos! Vocabulario 1 Apuntes (notes)
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
1 Preterite vs. Imperfect Regular Verbs 2 Preterite vs. Imperfect Objectives This lesson will help you better understand the differences between preterite.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Tipos de errores Área Académica: Ingeniería industrial
¿Cómo es tu casa? Objective: To be able to give and understand descriptions about houses.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Mayo Inicio Presentación  Contexto General – Definiciones  Modelo de Datos – Tablas relacionadas  Procesos y Etapas del Sistema  Debug del.
Matter and changes in state Classification of Matter Physical and Chemical Properties More questions
Preguntas. ¿quién? ¿quiénes? ¿qué? ¿por qué? ¿para qué?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
6 Triggers ORACLE - II Bases de datos II I-2014 Universidad del Cauca Ing. Wilson Ortega Bases de datos II I-2014 Universidad del Cauca Ing. Wilson Ortega.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ATLAS Clase Magistral Corto Esta un tiempo de descubremiento en fisica de las particulas. A CERN, el Colisionador Grande de los Hadrones (LHC) ha.
SEVEN DONT'S AFTER A MEAL Siete cosas que no deben hacerse después de una comida Avance manual.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
SPN III Oct Lunes Early release Classes are 30 minutes Turn in project in final form for written test grade. WKB page 25, 26.
This is a compound verb (2 part verb) Use the present tense of HABER + the PAST PARTICIPLE:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Transcripción de la presentación:

OPTICAL PROPERTIES ON RECONSTRUCTION: STATUS HAROLD YEPES-RAMIREZ IFIC, May 12 th

COMPARACION DE PRODUCCIONES: MIAS - REFERENCIAS Novedades respecto a las ultimas reuniones (cuando la cosa no pintaba bien): Se ha optimizado el factor de escala para la generación del campo de fotones en GEN. Se requería correr dos veces GEN, optimización sugerida por Annarita y el mismo David Bailey (Thanks to Annarita and Carla!). Revisión exhaustiva de todos los pasos de la simulación: jobs enviados al batch y sus log and out files exactos. Corrección de un error que tanto Juan Pablo como yo habíamos cometido y no habíamos caído en cuenta en la etapa de reconstrucción (AAFit v0r6) (thanks to Aart!): Error in : Could not find STL base class: map for TRIGGER_IO::ARS_InterfaceModel Nueva versión del programa que genera las nTuples al final del proceso de reconstrucción y que contiene información de las variables (thanks to Juan Pablo!). Los nuevos jobs han sido corridos en el nuevo GRID de Lyon, mas velocidad y mas trabajos en paralelo. CORRECCION DEL DETALLE MAS IMPORTANTE: VERSION DE TRIGGER EFFICIENCY! Detalles en las próximas transparencias. Analizar que producciones consideradas como oficiales coinciden con los modelos que he reproducido para mi estudio.

3 De donde viene esta diferencia de entradas? MCEW : JP->MONTECARLO.GetEntries()= H->MONTECARLO.GetEntries()= OK!!!! * El problema no es del código (en este caso KM3). TriggerEfficiency: JP->SUMMARY.GetEntries()=54381H/JP=1.11 H->SUMMARY.GetEntries()=60281 JP->MONTECARLO.GetEntries()=54381 H->MONTECARLO.GetEntries()=60281 JP->PHYSICS.GetEntries()=54381 H->PHYSICS.GetEntries()=60281 Aquí pasa algo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

12 3 Caso 1: Mismas tablas que Annarita le pasa a JP (listas para pasarles KM3), misma versión del detector, mismo noiseFile (SoS). Caso 2 y 3: Comparación muy difícil. No se conoce quien hizo la producción, por lo que no se conoce ficheros a lo largo de la simulación que puedan compararse (ni logs ni outs ni el output como tal). Además en el caso 2: KM3v3r6 (referencia) y KM3v3r7 (mío), además de noiseFile en TriggerEfficiency distintos seguramente, aceptancia angular del OM dec08 (reference) jun09 (mio), y por supuesto las water tables que hay que generar para pasarle a KM3; esto para ambos casos.

5 Que es lo que sucedía finalmente? 1.Ambos scripts definían la ruta a TriggerEfficiency como: $AN_BIN/TriggerEfficiency lrwxr-xr-x 1 decowski antares 84 Jan 27 07:39 TriggerEfficiency -> /afs/in2p3.fr/throng/antares/src/DAQ_tree/ /out/Linux/bin/TriggerEfficiency Antes de enero 27 apuntaba a , justo cuando Juan Pablo hizo la producción. La nueva versión (que yo usaba) daba un 15 % mas de eventos que la versión que usaba Juan Pablo ( ), (thanks to Maarten and Patrick!). La correcta a usar: La  La nueva versión de la simulación RbR (JP Ernenwein y C Riviere) la usa (ELOG556, 10/05/2011), además de la advertencia de Maarten acerca de la nueva versión referente al subprograma SummaryTimeSliceWriter “Therefore, this method of re-calculating the singles rates should not be considered as a standard” (ELOG517); finalmente esta es la que usó Juan Pablo para la producción de muones del CERN. He cambiado mi ruta a la misma de Juan Pablo y por consiguiente la misma que usa JP Ernenwein en la simulación RbR. 2.Cuales son las principales diferencias entre ambas versiones de TE y porque afectan de esa manera: Maarten: SummaryTimeSliceWriter program: “Therefore, this method of re-calculating the singles rates should not be considered as a standard” (ELOG517). Patrick: It could be related to the after pulsing (which is relatively new). The PMT background model changed quite a bit in the new version.

6 Igual versión del TE (2011 JP – 2011 H). Igual versión del TE (2010 JP – 2010 H). Distinta versión del TE (2010 JP – 2011 H).

7 PLOTS DEFINITIVOS AL FINAL DEL DIA, AUN FALTAN ALGUNOS FICHEROS POR PROCESAR

8 BACKUP

GEN WATER MODEL: Photon tables production (water tables)  Water tables (hbook files) + Tables description (ASCII files). HIT OM PARAMETERS: Hit probability computation from the water tables for a given OM parameters  Hit tables (hbook files) + Tables description (ASCII files). KM3 SIMULATED EVENTS: GEOMETRY + KINEMATICS Physics events reading and OM hits production based on event geometry and hit probability tables  Detector events: Signal hits (muons, not tracks from hadronic showers), physical background. GEASIM MCEW TE RECO SIMULATIONS OF ATMOSPHERIC NEUTRINO INTERACTIONS. Process (and evaluation) tracks from particles coming from the hadronic showers (also muons from KM3). TRANSLATION OF INFO ASCII FILES INTO ROOT FORMAT. FORMAT CONVERSION TO “LOOK LIKE DATA”: electronics smearing effects (calibration, ARS response) and optical background. RECONSTRUCTION: Reconstruction of track direction (AAfit) and ntuples information arrangement as number of hits, zenith distribution…(AntDST).