Chapter 1 : Espanol bien hablado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Preguntas for Mid-term
Advertisements

When you come in… Open your books to the description of your family that you wrote on Thursday Leave your book and move 2 people to your left (to your.
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
GCSE Spanish Conversation
El condicional I. Diálogo dirigido en parejas
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
Ser and Adjectives.
¿Qué significa en inglés? HABLA CON UN COMPAÑERO.
¿Quién eres? Who are you?.
Exámen Preliminar.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
¿Cómo eres?.
WALT and WILF Be able to say how you get on with members of your family. Be able to use adverbs to help to describe other people. Be able to understand.
LA TAREA Write a short complaining to Staples about a product that you received. Use some of the vocabulary below to assist you: Dear sirs: Estimados.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
Capítulo 2. Vocabulario 1 boring aburrido(a) active activo(a)
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Chapter 2.1 Descriptions. Aburrido (a) - boring Activo (a) - active Alto (a) - tall Atlético (a) – athletic Antipático (a) - unfriendly Bajo (a) - short.
Active. activo tall Alto, alta athletic Atlético, atlética.
artístico, a artistic trabajador, a hardworking.
 Y tú, ¿cómo eres? Capítulo 1B – vocabulario. Use all subject pronouns: yo, tú, él, ella.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Señorita Mallo Juárez HOY VAMOS A:  Usar el vocabulario para la familia.  Hablar sobre tu relacion con tu familia.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Match the English to the Spanish
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Please make sure you get your shield in today.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Repaso de escribir Español 1A.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Gustar = to like. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach. Me gusta la playa. I like the beach I like the beach.
FECHA TITULO Me presento Señor OBJECTIVO Señora EXITO
Capítulo 1 Vocabulario 1. VERBOS ir to go al ensayo rehearsal.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Explain you’re not getting on well with your flatmates and you are very upset No me llevo bien con mis companeros de piso y estoy muy molesto They are.
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
El Calendario. What are the days of the week and months in Spanish?
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Capitulo 2 – Mi Familia.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Spanish I Week 23. Para Empezar 8 de febrero What are you most nervous about for the test tomorrow (yes, I’ve decided to push it back to tomorrow!)
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
ME GUSTA I like Something is PLEASING to me or. Read it backwards to be pleasing To rest is pleasing to me. descansar.gusta Me.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
GUSTAR. Me gusta means : ______ I like Te gusta means : _______ You like It really means something is pleasing to a person * It really means something.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
El Objeto Directo Direct Object Pronoun Sra. Altamirano.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Tú By Sol Sáez.
Transcripción de la presentación:

Chapter 1 : Espanol bien hablado

¿Cómo te llamas? Me llamo….

¿Cuántos años tienes? Tengo… años

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el … de…

¿Cúando cumplirás dieciocho años? ¿Cuándo tendrás dieciocho años? 4. When will you be 18? 5. When will you be 18? Los cumpliré ….. (el 14 de junio) Tendré 18 años…. (el 14 de junio) Give the time expression e.g. el mes que viene, el junio que viene Remember your oral will be in March/April!

¿Cuándo es tu cumpleaños? Mi cumpleaños es el (número) de (month)

¿Falta mucho para tu cumpleaños? Is it long until your birthday? Solo faltan tres semanas. – It’s only 3 weeks. Faltan todovía tres meses. – it’s still three months away.

Cuándo cumpliste diecisiete/dieciocho años? When did you turn 17/18? Cumplí diecisiete años… (I turned 17) Cumplí dieciocho años el junio pasado. – I turned 18 last June. Acabo de cumplir dieciocho años (I’ve just turned 18). Cumpliré dieciocho años... I will be 18….

¿En qué año naciste? In what year were you born? Nací en mil novecientos noventa y ocho (1998) Nací en mil novecientos noventa y nueve (1999). Nací en dos mil… (I was born in 2000) Nací en dos mil uno… (I was born in 2001)

¿Eres el mayor / la mayor de tu familia ¿Eres el mayor / la mayor de tu familia? Are you the eldest in your family? Sí, soy el mayor / la mayor. –I’m the eldest No, soy el menor / la menor – no, I’m the youngest No, soy hijo/a del medio – I’m a middle child No, soy hijo único / hija única = No, I’m an only child

¿Te gusta ser el/la mayor? Sí y no… Me gusta ser el/la mayor porque tengo más libertad que mis hermanos. Dicho eso también tengo más responsibilidad y hago la mayoría de las tareas domésticas. Tengo que hacer de canguro de mis hermanos. Yes and no… I like being the eldest because I have more freedom than my siblings. That being said, I also have more responsibility and I do most of the chores. I have to babysit my siblings.

¿Te importa ser el/la menor? Does being the youngest bother you? No me importa nada ser el/la menor porque mis padres y mis hermanos me miman mucho. (it doesn’t bother me at all being the youngest because my parents and my siblings spoil me a lot.) Sin embargo, a veces me tratan como un niño/una niña. (however, sometimes they treat me like a child)

¿Qué te regalaron tus padres para tu cumpleaños ¿Qué te regalaron tus padres para tu cumpleaños? What did your parents get you for your birthday? El año pasado mis padres me regalaron – Last Year my parents got me… Un iPod Un anillo de oro – a gold ring Una guitarra eléctrica Un móvil Una bicicleta El dinero - money Mi madre me dio…. My mother gave me Un ordenador de última generación – the latest computer Un reloj que se carga con la luz (a solar powered watch) Una cámara digital acuática – a waterproof digital camera

15. ¿Me puedes describir cómo eres? Háblame un poco de tí. Bueno, Tengo el pelo… Tengo los ojos Soy… Pues, pienso que soy… Well, I have ___ hair. I have ___ eyes I’m Well, I think I’m…. Simpático/a – nice Divertido/a – fun Alto/a – tall Bajo/a – short Timido/a = shy Extrovertido/a – outgoing Perezoso/a = lazy Ambicioso/a – ambitious Delgado/a – thin Organizado/a = organised Generoso/a Amable – friendly Alegre – happy/cheerful Inteligente – smart Lista = clever Sincera – honest Trabajador(a) – hardworking Deportista – sporty

15. ¿Me puedes describir cómo eres? Háblame un poco de tí.