Please Have Out… Agendas: –Sp. 3: Libreta pg. 148-149 –Sp. 3H: Libreta pg. 148-150 –NS: Libreta pg. 148-150 Tarea de anoche: –3x1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unidad 4 – Lección 1 p comportarse bien / mal to behave well / badly.
Advertisements

Querido Sabelotodo This is a compiled list of problems that you and your classmates created. Your task as Dear Know It All is to address at least 5 of.
Saludos / Despedidas. Saludos / Despedidas Saludos: Greetings.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 18 – Sp. 2H: Libreta pg. 20 – NS: Libreta pg. 18 Tarea de anoche: Hoja de los pronombres de objeto indirecto.
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 4&5 – Sp. 2H: Libreta pg. 6&7 – NS: Libreta pg. 6 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 3 – Sp. 2H: Libreta.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 103 – Sp. 2H: Libreta pg. 104 – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 99 – Sp.
EL VOCABULARIO DEL 4.1 ESPAÑOL 3.  comportarse bien / mal  to behave well/badly  la conducta/el comportamiento  behavior  destacarse por...  to.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 2: Libreta pg. 25
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg. 101 – NS: Libreta pg. 101 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 103 – Sp.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
Please Have Out… Agendas: –All students: 3x1 pg. 217 sections: “descriptions” and “Narrate past events” Tarea de anoche: –Sp. 2: Libreta pg. 155 –Sp.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
¡Buenos días! Good morning!. ¡Buenas tardes! Good afternoon/ evening!
Please Have Out… Agendas: – Sp. 3: Libreta pg. 201 – Sp. 3H: Libreta pg. 202 – NS: Libreta pg. 203 Tarea de anoche: – Sp. 3: Libreta pg – Sp.
Saquen… Las Agendas: – Sp. 2: Libreta pg. 58 justin – Sp. 2H: Libreta pg justin – NS: Libreta pg. 58 justin Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg.
lunes NN1 Repaso Expectativas: 1.Voice level 0 2.In your seat 3.No Qs or Comments 4.Work till the end of song 5.Backpacks underneath Write at least 15.
 Tienen que sacar (Take out): Tarea, el lápiz (pencil), y la agenda  Caldo: ¿En qué mes estamos?
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Comparatives & Superlatives
Agendas: Tarea de anoche: Study for test Sp. 3: Libreta pg
Please Have Out… Agendas: All students – Sp. 2: Libreta pg. 8 – Sp. 2H: Libreta pg. 10 – NS: Libreta pg. 9 Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 7 – Sp.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg – Sp.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
La bienvenida Preguntas y respuestas. Be sure you know how to spell, punctuate questions and responses.
Vocabulario.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Dictación No. 5 Una chica quiere ser famosa. Quiere ser la mejor modelo del mundo. Primero, va a Bogotá, Colombia. Entrega una solicitud para el concurso.
Lunes, el 26 de enero. 1. Any questions about the homework due yesterday or today? 2. Review 3. Learn how to conjugate verbs in the present tense 4. Ser.
Find your new seat Quasimodo:. Quizzes:  Regular verbs quiz: Average = 91% (B+)  Big quiz: Average = 93% (B+)  You should be able to figure out the.
Please Have Out… Agendas: Tarea de anoche: Sp. 3: Libreta pg
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Running dictation You will work in teams
Unidad 1 Etapa 1 Vocabulario Los sustantivos las pestañas Eyelashes.
Please Have Out… Agendas: – Sp. 2: Libreta pg – Sp. 2H: Libreta pg – NS: Libreta pg Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 32 – Sp.
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Please Have Out… Agendas: – All students: Estudien para el examen Tarea de anoche: – Sp. 2: Libreta pg. 21 – Sp. 2H: Libreta pg. 21 – NS: Libreta pg. 21.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
Frases comunes El 18 de agosto.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
CORNELL NOTES: DEFINITE AND INDEFINITE ARTICLES Se ň orita Gondocs Espa ň ol 2 9/19/11.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
QUASIMODO Check your homework: 1.Los cuadernos son grandes 2.La profesora es de Michigan. 3.Los lápices son azules 4.La chica es inteligente 5.Los chicos.
1. ¿Donde entras en una tienda? 2. ¿Donde sales de una tienda? 3. ¿Donde pagas en una tienda?
¡Bienvenido a CHHS! Imagine you are meeting a new classmate from Venezuela who has just started at your school. Your teacher will play the role of the.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Please Have Out… Agendas: –Sp. 3: Libreta pg. 152 –Sp. 3H: Libreta pg. 153 –NS: Libreta pg. 161 Tarea de anoche: –Sp. 3: Libreta pg –Sp. 3H: Libreta.
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
Avancemos 3 Unidad 4 Lección 1 Professions Vocabulary Verbs of Hope and Influence Suffixes.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Transcripción de la presentación:

Please Have Out… Agendas: –Sp. 3: Libreta pg –Sp. 3H: Libreta pg –NS: Libreta pg Tarea de anoche: –3x1

Mecánico, exije, conducta, me aconseja, prohíbo, astronautas, detective, piloto, se comporta, electricista 1.Pedro tiene muy mala_____. No respeta a sus maestros. 2.Neil Armstrong fue uno de los ____ de la Apolo 11. Fue la primera persona que caminó sobre la Luna. 3.El ____ estaba enfermo. Por eso, el avión salió tarde. 4.No fumes en mi casa, por favor. Te lo______. 5.Nuestro carro no funciona. Mi padre lo va a llevar al____. 6.Hubo un robo (robbery) en la tienda. Un _____ vino a investigar. 7.Juanito es un buen chico. Siempre _____ bien. 8.Quiero sacar buenas notas. Mi maestro _____ que estudie más. 9.No puedo encender la luz. ¿Llamo al ______ ? 10.Marina le _____ demasiados regalos a su novio.

atrevido(a) daring

Comprensivo(a) understanding

considerado(a) considerate

dedicado(a) dedicated

fiel faithful

generoso(a) generous

impaciente impatient

Modesto(a) modest

ingenioso clever

orgulloso(a) proud

paciente patient

popular

tímido(a) shy

vanidoso(a) vain

Comportarse bien To behave well

imitar To imitate

 Using pg. 212 as a guide, you will create your own cuestionario and present it to your peers.  Requisitos:  At least 6 questions  At least 20 vocab. Words  One question involving subjunctive *** After you are finished you will ask these questions to at least three other students and record their responses.