3A-La comida Write a small letter to tell your teacher about a restaurant that you and your parents like to go for dinner. Tell what you and your family.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Presente To conjugate regular verbs in the present tense, drop the ending (-ar, -er, -ir) and add the correct ending for each subject. yo tú él/ella/Ud.
Advertisements

Realidades 1 Capítulo 3A.
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
La Comida: Food.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Ch. 3A level 1 vocabulary p en el desayuno.
Haz Ahora martes el tres de febrero 2015
Unit 3A ¿Desayuno o almuerzo?. En el desayuno El cereal.
Hoy es martes. La fecha es el 8 de abril LA PREGUNTA: Traduce.  She loves to share.  We like tea.  They love the orange, the apple and the strawberries.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Capítulo 3A ¿Desayuno o almuerzo?. To talk about breakfast.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
Las comidas y las bebidas. El desayuno: las comidas  El pan tostado  El pan y los huevos.
ER VERBS Present tense conjugation of ER Verbs in Spanish.
Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Presente de los verbos -ER y -IR # 32 - grammar. Verbos Verbs in the infinitive form end in AR ER IR The patter we learned to conjugate AR verbs was:
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
Cápitulo 3A- ¿Desayuno o
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
3A introduccion Er-ir ending verbs. HW: Realidades 1 3A flash cards/Quizlet-simple free learning Go to website and do three of the following exercises:
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Present tense of -er and -ir verbs. To create the present-tense forms of -er and -ir verbs, drop the endings from the infinitives, then add the verb endings.
En el desayuno: for breakfast El cereal Los huevos Los huevos fritos El pan (tostado) Los panqueques.
En el desayuno hay…. El yogur El cereal El plátano El desayuno.
¿Desayuno o almuerzo?.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 20 de octubre del 2014
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Vocabulario Capítulo 3A PG 144. El desayuno El cereal.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
Capítulo 3A La Comida (Food) ¿Desayuno o almuerzo? Talk about foods and beverages for breakfast and lunch. Talk about likes and dislikes Express how often.
0 1 Capítulo 3A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 3 La comida ¿Desayuno o almuerzo?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
Warm up Brainstorm as many verbs as you can remember. Put them into 3 lists: -AR-ER -IR.
Por: Señorita Siedah Holmes. The target of preference affects the verb of the sentence. PRIOR KNOWLEDGE ME GUSTA NO ME GUSTA.
REVIEW OF VOCAB 4A AND ER/IR VERBS SPANISH 1 CHAPTER 4.2.
ALC 58 traducir Hoy es lunes el 27 de febrero Debajo 2.Encima 3.A la izquierda de 4.A la derecha de 5.Centro 6.Delante de 7.Detrás de.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
El objetivo: SWBAT use gustar correctly to talk about food preferences in Spanish Para Empezar: Corrige los errores (correct the errors) 1.Yo me gusta.
L O QUE COMO Level 1 Review. R EPASO : To make nouns plural: You usually add –s to words ending in a vowel. Por ejemplo: Manzana  Manzanas Taco  Tacos.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Día 57 Stem Changing Verb Conjugation. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section.
Present tense verbs: -er and –ir. Copy and Translate  Correr  compartir.
¡Clase de Español! Verbos Regulares ER. Repasito Parte 1: Write the Spanish infinitive verb 1.to eat= ___________ 2.to drink = _____________ 3.to share=
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
ALC 69 Martes el 14 de diciembre Test review today as well as an assignment.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
Por Sra. Lenzmeier y Srta. Hibberd. Let’s review what you already know about Spanish verbs…. All verbs end in either –ar, -er, or –ir. Verbs in their.
Vocabulary LA COMIDA-FOOD. Comer-to eat Yo como una hamburguesa con queso en la cafetería. Yo comoNosotros comemos Tú comesVosotros coméis Él, ella, usted.
Capítulo 3A -ER & -IR verbs Scavenger Hunt. Directions: 1. Visit each poster (15 total) 2. Complete each sentence with the expression that BEST fits in.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Hoy es miércoles el 18 de enero
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Transcripción de la presentación:

3A-La comida Write a small letter to tell your teacher about a restaurant that you and your parents like to go for dinner. Tell what you and your family members normally eat and drink, what the food is like and what the waiters are like. Introduccion to vocabulary Las comidas, las bebidas y nutricion

Warm up: Choose the best answer from the right column to respond to the questions on the left. 1. ¿Dónde estás? 2. ¿Dónde esta el cartel? 3. ¿Dónde esta tu lapiz? 4. ¿En dónde estoy? Estoy mal. 5. ¿Dónde está la puerta ? A) Estoy en el hospital. B) Está debajo del reloj. C) Está en el escritorio. D) Está encima del lapiz. E) Está al lado del reloj. F) Estoy al lado del escritorio.

Warm up: Choose the best answer from the right column to respond to the questions. 1. ¿Dónde estás? 2. ¿Dónde esta el cartel? 3. ¿Dónde esta tu lapiz? 4. ¿En dónde estoy? Estoy mal. 5. ¿Dónde está la puerta? F) Estoy al lado del escritorio. E) Está al lado del reloj. C) Está al lado de la bandera. A) Estoy en el hospital. B) Está debajo del reloj.

3A- Clasify the new vocabulary for foods in two groups beverages and foods. Libro de texto Pg. 144 Comidasbebidas La ensalada de frutas El sandwich de jamon y queso La hamburguesa La sopa de verduras Etc. Los refrescos Los jugos El jugo de manzana El te helado El café Etc.

Vocabulario: El desayuno:Almuerzo El cereal Los huevos El pan tostado La salchicha El yogur El tocino La ensalada de frutas Las fresas La galleta La hamburguesa El jamon La naranja El queso La sopa de verduras

Vocabulario: Bebidas:Almuerzo El agua El café El jugo de manzana El jugo de naranja La leche El refresco La limonada El te helado

HW: Realidades 1 3A flash cards/Quizlet-simple free learning Go to website and do three of the following exercises: Flash cards, learn, speller, test, scatter and race. flash-cards/ flash-cards/

Metas= Goals En el capitulo 3A: You will learn to talk about food, nutrition, ordering meals in restaurants, shopping and items needed to prepare some meals.

OJO: Model native speakers and pay attention to the correct pronunciation and spelling of words during listening (WAVA) exercises, TV programs so you use them as a model. a, e, i, o, u Ya se, y comprendo mas que tu.

Present tense of “Er” and “ir” ending verbs We know that in Spanish we have regular and irregular verbs. The regular verbs follow a pattern of conjugation and are divided in three groups: ar, er, ir ending verbs. We worked with the verbs that end in ar. Now we are working with er and ir

Er –ir ending verbs drop er or ir and replace it for the following endings: Er-o, es, e, emos, en Ir- o, es, e, imos, en

Er O Es e emos en

Er como Comes Come Comemos Comen

Er Yo como Tu comes El, ella, Ud. Esto come NosotrosCome mos (Vosotros comeis You all) Ustedes Ellos Comen

Ir O Es e imos en

Ir Escribo Escribes Escribe Escribimos Escribeis Escriben

Ir Yo escribo Tu escribes El, ella, Ud. Esto escribe Nosotros escribimos Vosotros escribeis You all) Ustedes Ellos escriben

Comer=to eat Yo com____Nosotros com____ Tu com_____ Ustedes _______ Ud, el, ella, Ellos, ellas com___ Esto com______ You all

-Er and ir ending verbs Comer aprender beber leer Comprender ver Dormir escribir compartir

Conjugate the following 10 verbs, translate them and write two sentences using different pronouns. Comer aprender beber leer Correr Ver Comprender Dormir escribir compartir

Tell your reaction to the following items: (use me gusta, me encanta) Cebolla El pan Los huevos La pizza Las naranjas No me gusta Me encanta Me gustan No me gusta Me encantan

TAREA: Practice workbook- Core pg. 93

1. Nosotros __________ pizza y ustedes ______sandwiches. A)Comer/comer B) comemos/comen C) comemos/comes

Writing Assignment: Write a small letter to tell your teacher about a restaurant that you and your parents like to go for dinner. Tell what you and your family members normally eat and drink, what the food is like and what the waiters are like.

1. a 2.

________________pizza ustedes? A)Comer B) Comemos C) Comen

Los amigos_______pizza, y las amigas ________cereal. A)Comen/comen B) Comemos/come C) Como/como

Mi amigo ________pizza y yo ______frijoles. A)Comer/beber B) come/ como C) comes/bebes

Mi mama ______un perro caliente y mi papa ____frijoles con chile. A) come/ comen B) come/comes C)come/come come

Los chicos ____ revistas y las chicas ____ libros. A) Leen/leer B) leo/leen C) leen/leen

Mi amigo ______Frances y yo ______Espanol. A) estudia, estudiar B) estudio, estudiamos C) estudia, estudio

Completar con aprender, leer, escribir Nosotros _____, ____ y _____mucho en la clase de Espanol. Aprendemos, leemos, y escribimos

Timed relay race (2 min) to practice “conjugacion” Use what you know I need 5 to 6 students in each row. Clear your desks, you need a pen or pencil. I will give the student in each row a piece of paper. When I say, “begin” the first student in each row writes a correct sentence, starting with 1 (put sentence in order) (write neatly and legible) then passes the paper to the next. That student corrects the sentence, then passes paper to the third who corrects the sentence and so on. The last student brings the paper to the first student and the relay begins again (work on second sentence) until I call time. One sentence at a time. At the end, rows exchange papers for correction. The team with the most sentences spelled and written correctly wins a point.

1. Ustedes/comprender /el libro 2. Ellos/aprender/en la clase 3. Tu y yo /escribir/ mucho 4. Neil/compartir/el lonche. 5. Alma/aprender/Frances 6. Ellos y yo/leer/ cuentos

Completar Pgs. 93 y 94 (guided) I will check the rest of the homework

HW: Realidades 1 3A flash cards/Quizlet-simple free learning Go to website and do three of the following exercises: Fash cards, learn, speller, test, scatter and race. flash-cards/ flash-cards/

Quiz each other on the vocabulary for chapter 3A