POR FAVOR, ABREN SUS LIBROS A LAS PÁGINAS 152-153.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ER verb review and IR verbs
Advertisements

1 Present tense conjugations of regular –ER and -IR verbs Los Verbos Regulares.
¿Sabes tú? On a separate sheet of paper…. (you will be turning this one in!) Write the questions. Answer in complete sentences! 1.¿Cuál es tu comida favorita,
El presente de los verbos –er e -ir
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
1st 2nd 3rd yo tú (familiar) usted (formal) él ella nosotros, nosotras vosotros, vosotras (Spain) ustedes ellos ellas PluralSingular.
Presente de los verbos en -er e -ir You have already learned that many Spanish verbs end in -ar. These verbs are referred to as first conjugation verbs.
La gramática: ER & IR verbs in the present tense Presente de los verbos: ER e IR.
Apuntes de noviembre El tiempo presente de los verbos que terminan en –er e –ir The Present Tense of –er and –ir Verbs.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
SER and subject pronouns Ch 1.1. Subject pronouns Subjects – do the action of the verb –Located in the subject of the sentence Pronouns – take the place.
Verbos regulares que terminan en -er
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
07/05/20101 Capítulo 5: ¿Qué te gusta hacer? SEGUNDO PASO Páginas 133, 147 REPASO Vocabulario: actividades.
AR: HABLAR ER: COMER IR: ESCRIBIR
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Regular Verbs -ar, -er, -ir. What’s an infinitive? In Spanish: they end in an –ar, -er, or –ir In English: To___________… Hablar – to talk Comer – to.
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
1 Present tense conjugations of regular – ER & IR verbs Los Verbos Regulares.
Los Verbos que terminan en -ER/-IR. -Er verbs To change a verb to fit the subject of a sentence you must first drop the –er from the infinitive and add.
Práctica de verbos en el presente. Hablar- yo Hablo (I speak)
Subject Pronoun & Conjugation Review Cap. 7A/7B. Miguel y yo Nosotros.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Me llamo ________ Clase 802 La fecha es el 6 de octubre del 2014 Propósito # 14: ¿Tienes una familia pequeña? Actividad Inicial: Write an original sentence.
Gustar What is pleasing to you?.
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Quasimodo: Occurrir = to happen. Tarea: 1. Hablar (yo): Hablo 2. Ser (usted): Son 3. Estar (nosotros): estamos 4. Desayunar (María): desayuna 5. Descansar.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
-ER, -IR ending verbs Table of contents #22 Standard and objective Standard 1.2-Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Hoy es lunes 25 de noviembre del 2013 Objective: Learn the use of Verb SER (To BE) with singular and plural subject pronouns. 20 points DO NOW: Verb ser.
El verbo «gustar» Voces 1 – Capítulo 6. GUSTAR El verbo «gustar» significa “to be pleasing to.” Por ejemplo: – A mí me gusta el helado. – Ice cream is.
Verbos de “er/ir”.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hacer= to make or do Forms (yo is irregular) Hago Hacemos Haces Hacéis Hace Hacen.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Examen de unidad 1 leccion 2
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
Hoy es el 25 de enero ¡Hagan Ahora! ¿Qué vas a hacer durante el almuerzo hoy? Anuncios -La muestra de cuaderno -Prueba el viernes.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
23/11/15 Proposito # 24b: L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR verbs Actividades: Conjugate the following verbs. Then, write an original.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved You have learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
- Er and -ir verbs. Let’s review some terms! Verb: a part of speech indicating action.
Gustar + nouns We use the verb “gustar” to talk about what a person likes and does not like to do. Use gustar + infinitivegustar I like to play sports.
-ER and –IR Verbs.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Feliz Año Nuevo Hoy es lunes el 4 de enero. Today is Monday, January 4 DO NOW: Look at the picture of Fondo cultural pg 122. Read about it. Write name.
24/11/15 Proposito # 24b: L.O.: To learn the form and use of presente tense –ER/-IR verbs Actividades: write an original sentence with each verb. (make.
1EE 4.1. ¿Qué son los mandatos? In this chapter, we’ll learn about affirmative tú commands. Commands ___________ someone what to do. (In this case someone.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Sentence Corrections. 1.Tú es de San Antonio. 1.Tú eres de San Antonio. – verb didn’t agree with -tú 2.Las chicas es altos y inteligentes. 2.Las chicas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Using Verbs.
The verb SER SER means “to be” SER is an irregular verb
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

POR FAVOR, ABREN SUS LIBROS A LAS PÁGINAS

ACTIVIDAD 17 ACTIVIDAD 17 TERESA COME VEGETALES. YO COMO VEGETALES TAMBIÉN./ YO NO COMO VEGETALES. Y TÚ, ¿COMES VEGETALES O NO?

ACTIVIDAD 18 ACTIVIDAD 18 CONTESTEN PERSONALMENTE. ¿DÓNDE VIVEN USTEDES? (NOSOTROS) VIVIMOS EN MICHIGAN.

Actividad 19 Actividad 19 Nosotros bebemos un café solo./ No bebemos un café solo. ¿Y ustedes? ¿Beben un café solo o no?

ACTIVIDAD 20- ¿QÚE COMES? PARA EL DESAYUNO, ¿QÚE COMES? PARA EL DESAYUNO, YO COMO EL PAN TOSTADO Y UN HUEVO.

ACTIVIDAD 21- ¿CUÁNTO ES, POR FAVOR? HINT: USE THE MENU FOR CAFÉ LUNA. PARA MÍ, UN TAMAL POR FAVOR. SÍ, SEÑOR/SEÑORITA. ¿CUÁNTO ES UN TAMAL? UN TAMAL ES/CUESTA 10 PESOS.

ACTIVIDAD 22- EXTRA CREDIT MINI WRITING ASSIGNMENT- EXTRA CREDIT 1. USE APRENDER, LEER, RECIBIR, ESCRIBIR, AND COMPRENDER. (BE SURE THE SUBJECT AND THE VERB MATCH. WE LEARN= NOSOTROS APRENDEMOS NOT NOSOTROS APRENDO.) 2. MUST USE COMPLETE SENTENCES! 3. APPLY PROPER CAPITALIZATION AND PUNCTUATION.

SU TAREA WB LAS PÁGINAS 49 Y 50 LA PÁGINA 49 ACTIVIDAD 1- MATCHING UN EJEMPLO: LEER (WHAT WOULD YOU READ? EL MENÚ) ACTIVIDAD 2- WRITE ABOUT ALEJANDRA. ALEJANDRA LEE EL MENÚ. ACTIVIDAD 3- WRITE ABOUT THE TWO FRIENDS. LOS DOS AMIGOS LEEN EL MENÚ.

LA PÁGINA ¿DÓNDE VIVES? (WHERE DO YOU LIVE?) ANSWER USING “I LIVE ….” 2. ¿VIVEN USTEDES EN UN APARTAMENTO? DO YOU (PLURAL) LIVE IN AN APARTMENT? ANSWER USING “WE ____.” Vives, the “es” means tú Was used as the subject!

LA PÁGINA 51- MINI-COVERSATIONS SANDRA IS TALKING TO ANOTHER PERSON. THIS PERSON FIRST ASK HER “DO YOU (2 ND PERSON SINGULAR)…?” SANDRA MUST REPLY ABOUT HERSELF (1 ST PERSON SINGULAR). SANDRA AND TOMÁS ARE TALKING TO ANOTHER PERSON. THIS PERSON FIRST ASK “DO YOU (3 RD PERSON PLURAL)…? SANDRA AND TOMÁS MUST REPLY ABOUT THEMSELVES (1 ST PERSON PLURAL).

LA PÁGINA 51- ANSWER THE QUESTION USING THE ILLUSTRATION. ¿HAY MUCHOS O POCOS CLIENTES EN EL CAFÉ? HAY MUCHOS CLIENTES EN EL CAFÉ.