40. 39. 38. 37. Beto sabe hacer gimnasia. 36. 35. 34. 33.32. 31. 21. Yo _________ lecciones de voz. 22.23.24. 25.26. 27.28.29. 30. 20. 19. Ella es una________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 1-A Vocabulario ¿Qué haces en la escuela?.
Advertisements

Miércoles el 24 de febrero
Affirmative and Negative Words
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
SPANISH I POWERPOINT UNIT 4. 2/4/12 Lunes Vocabulario  Llegar: to arrive  LlegoLlegamos  Llegas  LlegaLlegan  Temprano: early  Tarde: late  A.
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
Aprender de memoria. Los materiales contestar Dar un discurso.
Tu Día Escolar.
SABER & CONOCER “Knowing” things. Quiz – next class You need to know: 1. the conjugations of SABER and CONOCER 2. when to use each.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Repaso de Capítulo 1B Powerpoint
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Telling Time.
Making comparisons.
Director Carlton Perry. School Address  La direccion es 343 Da Capo Rd.  El numero es 
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Apuntes #2 SABER Y CONOCER. Both verbs SABER y CONOCER mean Both verbs SABER y CONOCER follow the regular present tense conjugation pattern for –ER verbs.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hace + Time Expressions
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Jeopardy VocabularySuggestio ns Stem ChangeTranslate CUlture Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
World Language Survey 28 de abril de
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Hazlo Ahora Me llamo Juliana. Yo asisto al club del ajedrez los lunes. Me gusta ser miembro de las actividades extracurriculares. Yo soy miembra de la.
Realidades 2 Capítulo 1B ¿Qué haces después de las clases?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las reglas de “Resbaladillas y escaleras:”
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Warm Up Turn to page 44 in your text. Read Fondo Cultural. 1.Who is this paragraph about? 2.What did this person do? 3.What was the subject of.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
DO NOW: Solve each math problem
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Tema 1-A Voabulary P. 17 sacar una buena nota to make a good grade.
¡Capítulo 1!. Las metas de este capítulo son: 1.Hablar de las cosas en la clase 2.Hablar de las reglas de la clase 3.Expresar tus ideas positivas y negativas.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Affirmative and Negative Words
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
¿Qué haces en la escuela?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Aprender de memoria. contestar dar un discurso.
Tema 1-A Vocabulary aprender de memoria to memorize.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Tema 1 Tu día escolar.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Tema 1-A Voabulary P. 17 sacar una buena nota to make a good grade.
Capítulo 1A: ¿Qué haces en la escuela? página 40 Tema 1: Tu día escolar Chapter Objectives: 1. Describe classroom objects and activities 2. Talk about.
La Fecha: Hoy es martes, 30 de septiembre Objective: SWBAT use the verb tener in Spanish to talk about things that you and others have and have to do.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Beto sabe hacer gimnasia Yo _________ lecciones de voz Ella es una________ Yo ______ miembro del club de hockey El profesor ______a tiempo Español 2- Capítulo1 Paco cuts with scissors. Kiki turns in the report. Emily makes good grades. Ella tiene su ___________. La clase empieza a las ocho. Jose asks a question. El estudiante llega tarde. Ella ________ al ensayo del coro. Soy miembro del club de ________. Suzi ______ ayuda. Yo juego a los _______. Pepe memorizes the words. Ella sabe Yo ________ en la banda.

Hoja de Respuestas 21. tomo 22. Slide- go down 23. School rules 24. Ladder- Go up 25.Jose hace una pregunta. 26. El armario 27. Ladder- go up 28. over, about 29. La bailarina 30. Slide- go down 31. El asiento 32. Identificación (carnet de identidad) 33. Slide- go down 34. Yo asisto a 35. Emi saca buenas notas. 36. The student arrives late. 37. Beto knows how to do gymnastics. 38. pide 39. El bailarín (los bailarines) 40. ajedrez --You win! 1. the song 2. llega 3. Paco corta con tijeras 4. Las artes marciales 5. asiste 6. La natación 7. La grapadora 8. Ladder- go up 9. Pepe aprende de memoria las palabras. 10. She knows 11. soy 12. I know 13. La cinta (adhesiva) 14. Participo 15. Kiki entrega el informe. 16. Slide- go down 17. The class starts at 8: bolos 19. animadora 20. Ladder- go up Hoja de Respuestas 1. the song 2. llega 3. Paco corta con tijeras 4. Las artes marciales 5. asiste 6. La natación 7. La grapadora 8. Ladder- go up 9. Pepe aprende de memoria las palabras. 10. She knows 11. soy 12. I know 13. La cinta (adhesiva) 14. Participo 15. Kiki entrega el informe. 16. Slide- go down 17. The class starts at 8: bolos 19. animadora 20. Ladder- go up 21. tomo 22. Slide- go down 23. School rules 24. Ladder- Go up 25.Jose hace una pregunta 26. El armario 27. Ladder- go up 28. over, about 29. La bailarina 30. Slide- go down 31. El asiento 32. Identificación (carnet de identidad) 33. Slide- go down 34. Yo asisto a 35. Emi saca buenas notas. 36. The student arrives late. 37. Beto knows how to do gymnastics. 38. pide 39. El bailarín (los bailarines) 40. ajedrez --You win!

Las reglas de “Resbaladillas y escaleras:” Objective: To be the 1 st player to reach the box number 40 by answering the questions correctly. Players: 2-5 players How to Play: Each players rolls the die to see who goes first. The player with the highest number goes first. - Player one rolls the die and moves the number of spaces that is on the die. The player must correctly say the vocabulary word for each picture or correctly translate the phrase on that space. If the phrase is written in Spanish, it must be said in English and vice versa. If it is a picture, the vocab. word must be said in Spanish. -Players take turns being the judge, deciding if other player’s answers are correct based on the answer key. -If the answer is correct, the player should stay at that spot until their next turn. If the answer is incorrect, the player must move back to their original spot. Watch out for the slides and take advantage of the ladders!