La lástima de verano. El cuento Es el verano de 2009 y Kayla está en New Jersey con sus abuelos porque está trabajando en una tienda de ropa y es mesera.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Talking about where are you from en español
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Answer the following questions about what you heard in ENGLISH: 1.What season is Marta experiencing? 2.What clothing item does Marta want to buy? 3.Why.
Los interrogativos. ¿dónde? ¿Dónde está Ramona? Ramona está en la biblioteca. where? Ramona is in the library. Where is Ramona? ¿adónde? ¿de dónde? a.
Tópico: Conjugating verbs ending in –er and –ir Pregunta Esencial: How do I converse in the present tense using -er and –ir verbs? Gramática 2.2 Español.
English Lesson 5.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Preguntas con el verbo “hacer”
Juego de traducción en filas
MORE CONVERSATION TOOLS
America Central Fast Five Second Week of November, 2009.
 SER VS. ESTAR Señora Hoffman-Fields Spanish I. Ser and Estar both mean TO BE.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
La Llorona – Cap. 1 ¿Dónde trabajaba Laney?
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
En la Ventana. This screen is now a window!!! (a Ventana) How do you feel when you look out the “window”?
Exam format Unidad 4 etapa 1
Introducciones Español 1.1. Introducciones At some point, you might want to introduce some friends in Spanish. Let’s practice with the vocabulary for.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Hazlo Ahora/Vamos A las siete, voy al banco. Tengo que llevar el dinero. Después, voy con mi amiga al centro. Ella tiene que ir al consultorio y yo quiero.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Escribir un Cuento Original para tu amiguito 1. Introduce the character (tu amiguito) and describe him or her 2.Establish a problem including: -How he.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Latitud 0 ° Viajando a través de películas. You have just moved to Quito and your friend from childhood who lives in _____ invited you to stay with him/her.
Chapter 4A Question Words ¿¿¿¿¿¿¿??????? Aka: Interrogatives.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Escriban en sus apuntes
Todo acerca de mí All about me.
El verbo “estar” el 25 de marzo.
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
First Grade Dual High Frequency Words
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
Estar- to be.
Review: Greetings & Farewells.
There’s a quiz today. Phones in the box
PRESENTATION ADRIANA LUCIA CORREA CHILITO JAIME MARINO.
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Astronomy has really big numbers. Distance between Earth and Sun meters kilometers This is the closest star.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La lástima de verano

El cuento Es el verano de 2009 y Kayla está en New Jersey con sus abuelos porque está trabajando en una tienda de ropa y es mesera en una pizzería también. Su novio, Miguel, todavía está en New Hampshire. Está triste porque no está con su novia. Es una lástima, ¿no? Aquí son los comunicaciones de correo eléctrico.

Después de unos días...

Preguntas de Comprehensión  Where is Kayla? Why is she there?  Who is not working this summer? Why?  According to the exchange, how would you describe Michael?  How are Kayla and Michael feeling? Why?  Do you think Kayla and Michael will continue dating? Why or why not? Discussion: Have you ever had to keep in touch with someone you care about from a distance? If so, how did you feel? If not, how do you think you would feel?