AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Carlos Castañeda, Cristina Medina
Advertisements

UNIDAD 2: LA NUTRICIÓN EN LAS PLANTAS
LA NUTRICIÓN VEGETAL.
TEJIDOS MERISTEMÁTICOS
ÓRGANOS VEGETALES HOJA: intercambio de gases y fotosíntesis
LAS PLANTAS eidenar.univalle.edu.co/docentes/catedra.
TEJIDOS VEGETALES MERISTEMÁTICOS (CRECIMIENTO) PRIMARIOS SECUNDARIOS:
FOTOSÍNTESIS Y RESPIRACIÓN
CONCEPTO DE NUTRICIÓN Intercambio de materia y energía. Tres fases:
FOTOSÍNTESIS : «estructuras involucradas»
                                                                                      La fotosintesis.
FOTOSINTESIS UN PROCESO VITAL.
Paula A. Aedo Salas Prof. Biología y Cs. Ing. Agrónomo (e)
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
UNIVERSIDAD INTERAMERICANA FAJARDO ECOLOGIA PROFA. L. CRESPO,MS
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Meteorology: the study of the entire atmosphere, including weather.
El Ciclo de Agua. The Water Cycle – The Hydrologic Cycle El Ciclo de Agua – El Ciclo Hidrológico.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
ECOLOGIA Objectivos: Actividad Corta:
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Germinate Seedling Nutrients
TRANSPIRACIÓN.
EL CUERPO DE LAS PLANTAS
NUTRICIÓN VEGETAL.
LA NUTRICIÓN DE LAS PLANTAS
Tejidos de las Plantas.
THERE ARE 4 STATES OF MATTER 1. SOLIDS-THE MOVEMENT OF PARTICLES IN SOLIDS IS VERY SLOW. IN FACT, WE CAN’T SEE THEM MOVE…YET, THEY DO. SOLIDS HAVE A DEFINITE.
¿Qué hay en una planta?.
Tejido vegetal.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
Morfología y anatomía de plantas vasculares
Transporte y conservacion de agua en la planta J. Tupac Otero, PhD Profesor Asociado Universidad Nacional de Colombia, Sede Palmira.
Tejidos Vegetales.
LIGHT IN THE SKY By Miss Guibert. What are the light bulbs of our universe?
Circle the information What is the density of an object with a of 12.5g; who when placed in a graduated cylinder the water rises from 7ml to 12 ml?
CARACTERÍSTICAS GENERALES
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Aim: How are materials recycled within an ecosystem? Do now: Write the name of one abiotic factor that living things need to live. Why this abiotic factor.
LOS PROCESOS DE LA NUTRICIÓN EN UNA PLANTA
Plantas.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
El presente indicativo ESPAÑOL 1. A. What is the present tense? It is when the action of a verb occurs at the moment. Verbs can be divided into two categories:
HUMAN WATER CYCLE.
Cellular Respiration Cellular respiration releases the energy stored in the food (carbohydrates) we eat Carbohydrates are broken down into glucose and.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
3º Unidad Fotosíntesis COLEGIO SANTA SABINA
Present Progressive Tense Notes. To form the present progressive, conjugate the verb estar to agree with the subject of the sentence, and follow it with.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
Aim: How can we describe the structure and function of cell organelles
Aim: What can affect the rate of enzyme reactions? Que puede afectar la tasa de reacciones enzimáticas?
Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
AIM: Why and how do cells divide? Por que y como se dividen las celulas? DN: Compare and Contrast Sexual and Asexual Reproduction. Compara y contrasta.
Aim: How does an embryo develop inside the uterus? Como se desarrolla el embrion en el utero?
LO: SWBAT explain the difference between asexual and sexual reproduction and describe different types of asexual reproduction Cual es la diferencia entre.
LO: SWBAT explain how gametes are formed. Como se forman los gametos? DN: What are gametes? Where are the gametes formed? Que son los gametos? Donde se.
Components of Blood Plasma- Liquid component of blood Red Blood Cells- Carry Oxygen and Carbon Dioxide Throughout the body. Contain a molecule called hemoglobin.
La Fotosíntesis Primero Medio
The Nervous System/ Sistema Nervioso Receives information Directs your body to respond to the information. How does the nervous system maintain homeostasis?
Sources of Renewable Energy
Homeostasis Process by which an organism’s internal environment is kept stable in spite of changes in the environment. Proceso en el cual el ambiente interno.
THE ATMOSPHERE.
The big BIOLOGY AND GEOLOGY quiz. Round 1 GENERAL KNOWLEDGE.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Plants.
Transcripción de la presentación:

AIM: How are plants adapted to carry out photosynthesis? Que adaptaciones tiene una planta para llevar a cabo la fotosintesis? DN: Que es necesario para la fotosintesis? Define: Homeostasis, adaptacion HW: Hoja de repaso y lectura

How are we adapted for Heterotrophic nutrition? ¿Cómo estamos adaptados para la nutrición heterótrofa?

The many parts of a plant help it to maintain homeostasis!!!!! Las partes de las plantas mantienen homeostasis!

Roots/ Raices  Used to anchor the plant  Absorb water  Stores nutrients  Absorption of water and nutrients  Root hairs  Increase surface area for water absorption ancla la planta almacena nutrientes absorción de agua y nutrientes pelos radicales- aumentan el área superficial para la absorción de agua

Stems/Tallo  Provides support  Transports materials from the roots to the upper part of the plant by vascular tissue Proporciona soporte transporta materiales desde las raíces hasta la parte superior de la planta por el tejido vascular

Xylem/ Xilema Transports water from the roots to the leaves (up) Transporta el agua de las raices a las hojas

Phloem/ Floema Transports glucose (food) from the leaves to the roots (down) Transporta la glucosa de las hojas a las raices

Transpiration/ Transpiracion  The evaporation of water from the leaves  Evaporacion de agua de las hojas

Where does photosynthesis happen? Donde ocurre la fotosintesis?

LEAVES/ Hojas  Where most photosynthesis occurs  Stomata: openings in the leaf that allow for gas exchange  CO2, O2, H2O  Cuticle: waxy covering on leaves to prevent water loss  Moist environment: thin cuticle  Dry environment: thick cuticle Donde produce la fotosíntesis más estomas: aberturas en la hoja que permiten intercambio de gases (CO2, O2, H2O) cutícula: Cubierta cerosa en las hojas para evitar la perdida de agua: 1.En el ambiente húmedo (es fina). 2.En el ambiente seco (es gruesa)

Where in the leaf does photosynthesis happen? Donde en la hoja ocurre la fotosintesis? Palisade Photosynthetic cells Absorb light/ Mesofilio de empalizada Absorbe luz Spongy layer Photosynthetic cells Allow gas passage/ Mesofilio Lacunoso Permite el paso de los gases Cuticle keeps moisture Cuticula mantiene humedad

How do H2O and nutrients get into the leaf? Como entran los gases a la hoja?

Stomata/ Estomata  Controls the rate of gas exchange through the leaves  Found mostly on the underside of the leaf  Guard cells surround the stomatal opening Controla de la tasa de intercambio de gases Se encuentra en la parte inferior de las hojas células de guarda u oclusivas- rodean la apertura estomática

Guard Cells/ Celulas Oclusivas (Guardia)  Surround the stomata/ Rodean la estoma

What happens to the guard cells when: Que pasa cuando…?  In an environment of excessive water? Hay mucha agua?  Open to release excess water/ Abren y suelta agua  In a dry environment? En un ambiente seco?  Closed to prevent water loss/ Cierran para prevenir perdida de agua

How do guard cells control the rate of transpiration? Como controlan las celulas oclusivas la transpiracion?  Open when photosyntesis is occurring/  Abren cuando ocurre la fotosintesis  Closed when photosynthesis is not occurring (to prevent water loss)  Cierran cuando no esta ocurriendo la fotosintesis para prevenir la perdida de agua.