Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

The Imperfect Tense: Regular Verbs
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
PERO AND SINO IN ENGLISH: “BUT”. PERO and SINO Both words mean BUT in English. Both words mean BUT in English. They are not used interchangeably. They.
What is the Imperfect? The imperfect is a form of the past tense that is used when an action: – Used to happen – Happened repeatedly or habitually – Happened.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Hoy es lunes. La fecha es el 31 de marzo La pregunta: Conjuguen. Compartir/ vosotros Beber/ nosotros Comer/ ella La tarea: Estudiar – el examen del capítulo.
8 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Warm Up Read page 2 in your textbook. Answer the questions in Activity 1 based on the reading selection.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
U1L1 GUSTAR. GUSTAR (TO LIKE) GUSTAR is the verb TO LIKE in Spanish It literally translates to “to be pleasing,” but we use it to mean “to like” in English.
4.3 -ER/-IR Present Tense Verbs. Vamonos You are trying out for a varsity team. Your sister is asking you about it. Tell her which sport you like, and.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
All about verbs and sentences. Spanish is not translated English The grammar and sentence structure are different!!!
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Para empezar es estamos estoy son eres
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
GRAMÁTICA El Imperfecto: PARTE I. The Imperfect We have already talked about using the preterit tense to talk about events that have already occurred.
El presente de los verbos regulares
R.10 Verbos Regulares el 1 de septiembre.
La clase de español I ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Adónde vas después de la escuela? ¿Qué vas a hacer después la escuela hoy? A repasar:
Vámonos Match the subjects to the correct verb conjugations. Write out the complete sentence. Ex: Erica cantó con su amiga 1) Ericaa) vivimos en Atlanta.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
A la clase de español 3R Profesora: Sra. Gardella.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Vámonos Conjuga los verbos reflexivos. Escribe las frases. 1) Yo __ ______ Juan. (llamarse) 2) Tú __ ______ en público. (callarse) 3) Nina y José __ ______.
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta: 1) A Marielaa) caminaban a la escuela 2) José y Pedro siempreb) escuchábamos musica 3) Yo.
Vámonos Translate the following sentences & take out any work you need checked: Ella canta en el coro. Nosotros necesitamos una pelota para jugar al baloncesto.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos Traduce las frases a español: 1) Her grandchildren are the sons of her daughter. 2) My sister-in-law is the wife of my brother. 3) Our fathers-in-law.
Food.4 ER/IR Verbs. Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! 1.Nosotros _______ (caminar) al parque. 2.Yo _______ (hablar) con mi madre.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Vámonos Using your knowledge of affirmative and negative words, write whether Anita or Jose would say the following statements. 1._____ nunca estudia.
6 DE AGOSTO. Para Empezar (watch video & discuss)
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Vámonos Write out these sentence frames and then write out a command to tell these people to do these things! 1.Tú nunca hablas con la maestra... 2.Tú.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Ar Verbs In Spanish The Endings are: O, As, A, Amos, An.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
El Presente Progresivo ¿Qué estás haciendo? Making the –ing in Spanish.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos: 1)Mi madre siempre _______________ verduras. (comer) 2)De niña, yo _______________ en Philadelphia. (vivir)
Vámonos Escribe las frases completas en una manera correcta:
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos en el imperfecto.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos. 1) A la chica le __________ bailar mucho. (gustar) 2) Yo __________ a la escuela con mi hermana. (caminar) 3) Tú te __________ Antonio. (llamar) 4) Paco y yo __________ al fútbol. (jugar) 5) Esteban y Pietro __________ en la fiesta. (estar)

5.6 -ER/-IR imperfect el 27 de enero

Anuncios HOY: Prueba 5.1 Viernes, el 29 de enero: Duolingo (200 XP) Lunes, el 1 de febrero: Prueba 5.2

ER/IR Verb Endings

Un ejemplo (-er) Comer- to eat Yo comía Nosotros/nosotras comíamos Tú comías Él/ella/usted comía Ellos comían

Un ejemplo (-ir) Vivir- to live Yo vivía Nosotros/nosotras vivíamos Tú vivías Él/ella/usted vivía Ellos vivían

Práctica #1 Escribe las frases en español y en inglés. Be careful- this is a mix of –AR AND –ER/-IR verbs. 1. Mi madre siempre ________ (cocinar) las hamburguesas. 2. Ustedes _______ (escribir) los libros. 3. Todos los días yo _______ (hacer) mi tarea para la escuela. 4. Nosotros _______ (tocar) el piano en la clase de música. 5. El chico nunca ________ (entender) las matemáticas. 6. Tú _______ (aprender) el español en la clase.

Options: 1/21 (Finish 15 English bullet points about Adela & answer questions in Spanish); 1/25 (#1-6 English & Spanish sentences about your childhood in imperfect); 1/26 (Reading questions about Marisol & Carlos); 1/27 (#1-6 English & Spanish; READ me 6-8 sentences from 1/25) Hola, me llamo Marisol. De niños, mi hermano Carlos y yo siempre caminábamos a la escuela. A mi me gustaba caminar pero a Carlos no. En la escuela, yo amaba mis clases de matemáticas y ciencias pero a Carlos le gustaban sus clases de historia y literatura. Yo estudiaba mucho y era muy trabajadora pero Carlos nunca estudiaba. Carlos siempre sacaba buenas notas sin estudiar, pero yo necesitaba estudiar para sacar buenas notas. Después de la escuela, yo practicaba con el equipo de voleibol y Carlos tocaba guitarra en la banda de jazz. Afortunadamente, no caminábamos a la casa en la noche porque nuestra madre manejaba para recognernos (pick us up). If you have finished everything, draw a family tree. Include at least 6 relatives. Next to their names, describe them using 3 words and say 3 things they used to do as children.