2.2 people. Vámonos (verbal!) Dime (tell me…) en español… en una oración (sentence) completa ¿Cómo estás? (and ask me back!) ¡Levanta su mano para su.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Advertisements

Español 1 Señora Lear Unidad 4 Etapa 1 Los verbos decir y salir. Content Objective: S.W.B.A.T. conjugate and utilize the verbs decir and salir. Language.
Definite and Indefinite Articles #7
Español I Vocabulario 1.1. Where is…from? ¿De dónde + ser…?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en inglés. (Say the words in English.)
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Frases comunes El 18 de agosto.
Ser Materials:. Vámonos Write out and complete these sentences: 1. To talk to your sister, use _________. 2. To talk about your aunt, use ________. 3.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
20 de agosto de Vámonos Write out the sentences and complete with the correct form of GUSTAR! (choosing between gusta/gustan) 1) Me _________ patinar.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
1.8 Countries. Vámonos Sabemos el alfabeto (we know the alphabet).... por favor levanta su mano (raise your hand) y dime (tell me) las letras de su apellido.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
1.2 Greetings.
3.2 el 13 de octubre. Vámonos Translate to Spanish: The girl is pretty. The boy is fat. The dog (perro) is ugly.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Put your body projects/papers on the table in the back.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
3.3 Colors. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
Vámonos Verbal Vámonos: 1) Tell me your age in Spanish 2) Tell me (in a complete sentence) a personality or character trait in Spanish (ej: I am short,
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
1.8 Countries. Vámonos Write down the name of seven Spanish- speaking countries. Use textbooks as necessary!
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
2.2 people. Vámonos (verbal!) Escribe las preguntas y responde en español: 1) ¿Cómo estás? 2) ¿De dónde eres?
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Match subjects to the end of the sentence. Write out at LEAST subject & verb. 1. Yo 2.Tú 3.Ella 4.Nosotros 5.Vosotros 6.Ellos a.tienen una familia.
Martes el 26 de agosto  How do you greet your friends?...your parents?...other adults? Do you hug them, handshake, etc?
20 de agosto de Vámonos Grab a popsicle stick and write your name and class period on one side! Write out the sentences and complete with the correct.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
W.2 Las Estaciones. Vámonos } ¿Qué tiempo hace? Write a complete sentence describing the weather on 3 days of this forecast in Uruguay. } Ejemplo: “El.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
3.3 Colors el 15 de octubre. Vamonos Write three sentences in Spanish describing YOUR personality or appearance.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
¡VáMONOS! (Written) Respond to the following questions in full sentences in Spanish: 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿Cómo estás? 3) ¿Cuántos años tienes? (A.
1.2 Greetings.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
2.2 people.
Subject Pronouns.
1.3 Introductions.
El alfabeto y las vocales
1.9 Courtesy Materials:.
2.2 people.
Escribe las horas siguientes en palabras (words) en español: 2:18 PM
1.3 Introductions.
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Ser Materials:.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.9 Courtesy Materials:.
Subject Pronouns.
Materials: Alphabet Handout, whiteboards/markers, video
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
1.9 Courtesy Materials:.
Transcripción de la presentación:

2.2 people

Vámonos (verbal!) Dime (tell me…) en español… en una oración (sentence) completa ¿Cómo estás? (and ask me back!) ¡Levanta su mano para su crédito!

Anuncios Duolingo: el 30 de septiembre (200 MORE points) Proyectos: take home today or tomorrow! Deficiencies will be given today Substitute plan and expectations

Nuestra Meta SWBAT identify people. MLI.IP2AB The students demonstrate skills necessary to sustain brief oral and written exchanges in the target language. The students: A. Initiate, participate in, and close a brief oral or written exchange. B. Use formal and informal forms of address.

People vocab intro (professions?) la persona--the person la chica (la muchacha) --the girl el amigo/la amiga --the friend el chico (el muchacho) --the boy la familia--the family el hombre--the man la mujer--the woman el señor--Mr. la señora--Mrs. la señorita--Ms.

Describe las personas... Ejemplo: Es un hombre

Practica con pizarras Necesita una pizarra, borrador y marcador. Voy a mostrar un foto o decir una palabra…. escribe en español o inglés (¡escucha para instrucciones!) I’m going to show a picture or say a word, write in english/spanish (listen for instructions!)

Los fotos

Billete de Salida: Verbal ¿Cómo se dice…. ? Esta persona es _______. (Ejemplo: Señorita Puckett es una mujer)