Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESTAR – To Be Estoy Estamos Estás Está Están Locations Moods, Feelings
Advertisements

La Edad Age.
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
THIS IS With Host... Your La familiaAdjetivos Possesivos Tener Adjetivos Preguntas Importantes Ser.
Contesten en frase completa
Un chico reservado ¿Qué pasa cuando Ignacio, Elena y Ana hablan con el
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
¿Cómo te llamas? Yo me llamo
Exámen Preliminar.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡Hola. Me llamo Jorge y yo vivo en Guadalajara con mi familia
Buenos días Saquen los apuntes, por favor. #1-10 :30 segundos.
Saber vs Conocer “to know”. In Spanish, there are two words for the verb “to know” Saber Yo sé Nosotros sabemos Tú sabes Él, ella, Usted sabe Ellos, ellas,
Las Preguntas.
Un repaso de los interrogativos
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Lección 7: La rutina diaria 1.Can I go to the bathroom? 2.The toothpaste is with the soap and the shampoo. 3.She does not have a mirror for the make- up.
Quasimodo:  ¿Cuál prefieres, el fútbol o el fútbol americano?  ¿Cuál es tu deporte favorito?  ¿Quién es tu jugador favorito?  ¿Cuál es tu equipo favorito?
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Lección 6: ¡de compras! Pretérito / Demonstrative Adjectives & Pronouns 1.I looked for you in that store. 2.Steven wore an orange tie when I arrived. 3.We.
Repaso de escribir Español 1A.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Primer Paso: Así se dice p. 48.
Direct Object Pronouns. Direct Objects  tell WHAT or WHOM receives the action (of the verb)  ALWAYS a noun or a pronoun  MUST HAVE AN ACTION VERB.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español
ArmEyebrowsEarCheeksFeed BrazoCejasOrejaMejillasPie YardHairNoseKneesToes PatioPeloNarizRodillasDedos TeethHairTummy DientePeloBarriga.
Come in quietly. WARM-UP: (Vy, Aden, Claire) 1.What time is it? 2.It is 7:45a.m. 3.What time is Spanish class? 4.It is at 10:20a.m. 5.Whose is the notebook?
$10 $20 $30 $10 $20 $30 $40 $50 $40 $50.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Vocab Obligation Time“AR” verb conjugation Numbers.
In Spanish, the preposition a is required when the direct object of a verb is a person, (or animal). The preposition a, when used this way, is known as.
SER vs. ESTAR- Translate
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Three Weeks TEST - REPASO - Spanish I (3 rd Six Weeks) Sra. Chávez.
Preguntas y respuestas
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
LA TAREA examen mañana letters of the alphabet in Spanish greetings articles el la los las un unos una unas making singulars and plurals telling time of.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
El verbo Tener The verb tener – to have. Tener – to have (irregular verb) 1. Yo tengo (I have) __________________________ 2. Tú tienes (you have) __________________________.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 22 de enero del 2015 Propósito # 46: ¿Tienes una mascota? Actividad Inicial: TOMAR QUIZ 2: CAP. 2 Complete.
Lección 4 Vocab Please translate: 1.You read the magazine with your friend in your spare time. 2.We write an to home after (después de) visiting.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.His short cousin, Carl, is handsome. 2.Our old parents are really old. 3.Their fat backpack is here.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Our tall cousin, Paco, likes to swim. 2.My great sister buys the dinner. 3.Her skinny teachers like.
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: turkey: el pavo / el guajolote the snow: la nieve the movie: la películas new: nuevo/a 1.I like to.
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to sleep? 3.Sandra loses her notebooks a lot. 4.She remembers.
Lección 4: Los pasatiempos NOTE: Quiz moved up to TUESDAY! Please translate: 1.I want to eat a lot of pizza. 2.When do you prefer to study? 3.Do you sleep.
Estudia..
Lección 4: Los pasatiempos Please translate: 1.On Friday Uncle John goes on a hike in the mountains. 2.We go to the baseball museum. 3.The Seahawks win.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.Samuel shares his thin pencils with our silly family. 2.Do you comprehend the easy Spanish? 3.Yes,
1. I can play it today. (soccer) Yo lo puedo jugar hoy. Yo puedo jugarlo hoy. 2. We need to make them tomorrow. (the beds) Nosotros las necesitamos hacer.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.Why are they in a hurry? (late) 2.Who is cold? ( Analisa ) 3.Why.
Lección 3: La familia Translate each question and then answer it in complete sentences. 1.When do you come to school? (all week) 2.We come at midnight,
1. ¿Qué deporte te gusta jugar? 2. ¿Eres parte de un equipo? ¿Cuál? 3. ¿Cuándo es la practica del equipo? 4. ¿Cuándo son los partidos? 5. ¿A qué hora.
E2 Calentamiento 19/1/16 Describe tus clases: (4) Ejemplo: Me gusta la clase de arte. La profesora es muy simpática. 1.____________________________ 2.____________________________.
Lección 1-4: Final Review.Please translate: 1.Joseph is going to go to the country of Spain. 2.My ugly family is good. 3.Their students attend the class.
Señora Gamboa Español I.  Write 3 sentences about the following topics in Spanish.  Mi familia…  Mi casa…
Lección 3: La familia Please translate into Spanish: 1.We learn a lot on (the) Mondays. 2.I run to our school without my books. 3.Do you live in your big.
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/27/2015 Please translate: 1.We speak Spanish at (the) school. 2.Science class is at 11:30 a.m. 3.Connie walks to the.
GUSTAR NP33 To please (Like). 1. Use “Gustar” to say…  What pleases someone or what someone likes. A mí me gusta(n) = I like A tí te gusta(n) = you like.
B E L L W O R K 28 de abril – 2 de mayo 1, 2, y 5 horas.
I share my great experiences with her happy family.
Transcripción de la presentación:

Lección 1-3: Repaso + 4 Vocab Please translate: 1.What time is the soccer game? 2.You need to look for the ugly park near your cousin’s house. 3.We win today with a lot of work. 4.She has a lot of numbers in her notebook. Respuestas: 1.¿A qué hora es el partido de fútbol? 2. Tú necesitas buscar el parque feo cerca de la casa de tu primo. 3.(Nosotros) ganamos hoy con mucho trabajo. 4. Ella tiene muchos números en su cuaderno. Carter, Logan, Ruth Warm-Up 12/11/2015

freeze

Hola Clase. ¿Cómo estás hoy? Yo tengo ________ animales. ¿Cuántos animales tienes tú? Me gusta __________________. ¿Qué te gusta tú? Mi amigo/a favorito/a es ________ (nombre) porque ________________. ¿Quién es tu amigo/a favorito/a ? ¡Qué tengan un buen día!