La historia de un letrero Que tiene el hombre ciego? Que no tiene el hombre ciego? Que tiene que hacer el hombre ciego? Quien ayuda al hombre ciego? El.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los interrogativos ¿? Una cosa que tienen que recordar… Los Interrogativos í SIEMPRE é tienen á ACCENTOS ó
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
How to ask questions ¿Cómo? ¿Qué? ¿Quién(es)? ¿Cuándo? ¿Cuál(es)?
Hoy es jueves el seis de noviembre
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Preguntas de conversación
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
Spanish Interrogatives. Who? ¿Quién? Who? (multiple people) ¿Quiénes?
Are you in? Instructions Been here before? How to play Answer questions correctly to proceed to the next level. At a certain level you will be asked.
MORE CONVERSATION TOOLS
1A Test Prep.
Para hacer ahora Identifiquen:
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
Empareja:  1. b  2. e  3. a  4. c  5. g  6. f  7. d.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
 I can introduce myself and others using basic, appropriate greetings and even gestures when needed  I can ask someone to describe himself/herself 
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Thank you for taking my classes
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do ( not on worksheet so add.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Palabras Interrogativas
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
The following slides introduce the new verb IR.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Do Now  How does one form or ask questions in Spanish?  What are the 5Ws?  Give 3 examples of questions in Spanish and provide appropriate responses.
Feeling a little “negative” today? ¡No me gusta usar la computadora!
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
Examen viernes el 3 de abril. Be sure to write the number for each question. This test is worth 90 points. Notes may be used but we will be going quickly.
¿Qué vs. Cuál? & Preps w/ Pronouns LA GRAMÁTICA “PICKY”
Capitulo 5: El dice….ella dice: Answer these questions in spanish, please: Where are Jimena and Carla? Where did Jimena go last Saturday? Who is Gustavo’s.
English Lesson 4.
Talking about the future IR + A+ INFINITIVE. To talk about what someone is or is not going to do (in the future), use the present tense form of IR with.
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
What city would you like to visit? Answer: I would like to visit_____.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
THE VERB IR. When do you use IR? Ir means and it’s used to talk about.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Quien quiere ser millonario? Abigayle Elliott. Hasta luego means…  A: How are you?  B: See you later  C: What is your name?  D: Good night AA: How.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Personal Questions & Greetings
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
What do these people have in common?
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Preposiciones y objetos de preposiciones
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Mi Vecindario (¡25 puntos!)
Understanding and Answering Questions
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

La historia de un letrero Que tiene el hombre ciego? Que no tiene el hombre ciego? Que tiene que hacer el hombre ciego? Quien ayuda al hombre ciego? El hombre bueno tiene prisa? Cuanto tiempo toma? Por que ayuda al hombre ciego? En que situaciones es dificil ayudar a otros? (China) Por que es dificil?

La historia de un letrero Que quiere tener el ciego? Que quieren dar las personas extras? Que va a escribir el hombre bueno? Que deben hacer las personas extras?

Video del terremoto de Chile 2010

Que efectos hay despues de un terremoto?

Te gustaria ayudar? Quieres ayudar? Piensas ayudar? Vas a ayudar?

Una llamada telefonica  Call an influential person  Introduce yourself  The influential person is not there, so the secretary asks to leave a message.  Invite the person to do something for a good cause  The secretary asks questions about it-who? What? Where? When? why?…  Answer the questions  The secretary leaves a message and says thank you and good bye  Put both names on the message and turn it in

 ¿Te gustaría ir al baile?  ¿Te gustaría ir al baile conmigo?  ¿Te gustaría ir al baile conmigo el sábado?  ¿Te gustaría ir al baile conmigo el sábado a las seis?

Reflexivos

 /chile/devastation-from-chile-earthquake- february jpe (Chile destruction pic) /chile/devastation-from-chile-earthquake- february jpe  fotos-mas-impactantes-de-2010/ (hunger and flood pics) fotos-mas-impactantes-de-2010/