¿Cuánto cuest a ? We use this question if we are asking about how much ONE thing costs.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Take notes and complete ACTS
THIS IS With Host... Your Saber vs. Conocer Regular Verbs Irregular Verbs Ir de compras Stem- Changing Verbs La ropa.
Information question words.... This type of question uses question words that request information. These questions begin with a question word like:
En la tienda de ropa Capitulo 8 Espanol II.
Los números.
El centro comercial. ¿Cuánto cuesta (n)? el dinero.
Unidad 3, Lección 1 Español I Tema: We LIKE gustar Essencial Question: How do I use the verb gustar to talk about what people do and do not like?
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
LA TAREA COMPLETE el ejercicio 3 en la página 191.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
Muy divertido. In all of these forms, the ‘o’ becomes a ‘ue.’ In the ___________________ form, the ‘o’ remains the same. REMEMBER: the ending of the verbs.
Subject Pronouns Los Pronombres Sujetos Diane Brooks FL490.
Discussing the cost of items. numbers uno dos tres cuatro cinco seis siete ocho nueve diez once doce trece catorce quince dieciséis diecisiete dieciocho.
ROPA CLOTHES. LA ROPA QUESTION : 1- HOW DO YOU DECIDE WHAT CLOTHES TO WEAR EVERYDAY? DO YOU HAVE A SYSTEM? DO YOU WEAR WHAT YOU HAVE AVAILABLE? DO YOU.
In pairs work out the correct answer for each scenario AND WHY 1.Llevo unos zapatos 2.Llevamos una camisa 3.Tengo que llevar unos calcetines A – negros.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
CLAVES- Verbos 24 y 25 Chela Bishop. Clave número uno: CASSIE VP.
Unidad 2 Etapa 2: La Comida Sra. Smiley Español 1.
Telling Time.
¿Cuánto cuesta? y ¿Cuánto cuestan? How much does it cost?
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
Vistas: La página 59 Los precios El número de teléfono La dirección de correo electrónico.
¿Cuánto cuesta? How much does it cost?
 Expressing cost in Spanish  Converting to foreign currencies Spanish I Señora Hoffman-Fields.
¿Quién lleva qué? ¿El señor o la señora?.
Los comparativos. What do comparatives do? Let us say if things are different or equal To describe things.
Pregunta Esencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
¿Qué comes en el desayuno? En el desayuno, como …….
Nouns name people, animals, places or things. You need to remember the following things about nouns in Spanish: All nouns have gender. ( i.e. masculine.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Pregunta Escencial: How do I talk about clothes, colors and seasons in Spanish? Unidad 4 Lección 1.
1.¿Qué quieres comprar en la tienda de ropa? 2.¿Dónde compras tu ropa nueva? 3.¿La ropa cuesta mucho o poco? 4.¿Qué talla llevas si quieres comprar.
The verb “GUSTAR” Literally means “to be pleasing to” But in English, we would say “to like”
Los adjetivos demostrativos Cap. 2B, pág You are already familiar with the concepts of adjectives as words used to modify a noun. In Spanish, adjectives.
Interrogatives ¿Quién? y ¿Quiénes?  Who?  ¿Quién es Gregorio? Who is Gregorio?  ¿Quiénes son ellos? Who are they?
La ropa. La gorra Llevo una gorra La camiseta Llevas una camiseta.
(loose translation).  Gusta – is used when you like one thing, or to do something (verb)  I like food. -> Me gusta la comida.  I like to talk (verb)
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
DEFINE AND INDEFINITE ARTICLES MAYRA ITZEL HERRERA RAMIREZ YURITZI TAFOLLA JUAN SALDOVAL ROMERO MAXIMILIANO CRUZ ROQUE 2B.
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
Actividad Inicial #3Answer the following questions in complete sentences in Spanish: 1. ¿Cuánto cuesta una bolsa? 2. Necesito unas botas. ¿Cuánto cuestan?
Unidad 4 Lecciόn 1. Talk about shopping el centro comercial.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Para hacer ahora 33 ___________________ 56 ___________________ 70 ___________________ 13 ___________________ 94 ___________________ 23 ___________________.
U NIDAD 2: O RGANÍZATE V OCABULARIO ¿Necesitas papel? S í, necesito papel. ¿Tienes un lápiz? S í, tengo un lápiz. ¿Quieres una mochila nueva? S í, quiero.
¿A ti, qué te gusta? ¿quées son las diferencias entre el correcto y los que no son correctos?
Es el 6 de noviembre. ¿Cuánto cuesta? How much does it cost?
Los adjetivos y pronombres demostrativos
H sp Bell work What kind of clothing do you prefer? Do you like being more casual or more formal? What defines your style? Do you like popular.
¡Los números!.
EN UN RESTAURANTE Parte 1 ¿Cuánto cuesta?. ¿Cuánto cuesta?  To ask how much something costs, we ask “¿Cuánto cuesta?”  To answer, we say “Cuesta…” and.
Chapter 4A Question Words ¿¿¿¿¿¿¿??????? Aka: Interrogatives.
Essential Questions for Ch. 9.3 How can we “express preferences”? How can we talk about our preferences by only referring to the “color” OR “the material.
Me gustan/Me encantan Notes #2. Review At the beginning of the year we learned how to use “me gusta” and “te gusta” At the beginning of the year we learned.
ESPAÑOL 2 22 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La vendedora es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3. No,
Ir de compras Going shopping ¿Cómo me ________ el sombrero?
MAKING COMPARISONS 9.2B. To compare things, you might ask: Which is cheaper? Costs less… more expensive. ¿Cuál es más barato el reloj o el disco compacto?
En un restaurante Parte 1 ¿Cuánto cuesta?.
Making Nouns Plural in Spanish
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Los números.
Take notes and complete ACTS on p.224
¿Cuánto cuesta? How much does it cost?
Los Números.
DEMONSTRATIVE ADJECTIVES
Quasimodo: Check your homework!
Transcripción de la presentación:

¿Cuánto cuest a ? We use this question if we are asking about how much ONE thing costs

¿Cuánto cuest a la corbata? La corbata cuesta diez doláres.

¿Cuánto cuest an ? We use this question if we are talking about how much more than one thing, or a pair of things cost.

¿Cuánto cuest an los zapatos? ¿Cuánto cuest an las camisetas ?

¿Cuánto cuest a ? ¿Cuánto cuest an ?

Cuánto cuesta ? ¿Cuánto cuestan ?

¿Cuánto cuesta ? ¿Cuánto cuestan ?

Generalmente, ¿Cuánto cuestan los jeans? Generalmente, ¿Cuánto cuesta una camiseta? Generalmente, ¿Cuánto cuesta un vestido? Generalmente, ¿Cuánto cuesta una bata?