ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 47 martes el 13 de abril.
Advertisements

¡Bienvenidos a la clase de español!
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
Los Números del a
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
1 – 999,999,999.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Costar and numbers to one millon. Use the verb costar (which means to cost) to talk about what something costs. Costar is only used in the third person,
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Hoy es martes, el 13 de noviembre
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español Agenda A la campana 47 Objetivo/bienvenida Prueba Ir de compras Cuento de compras Los números.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Making numbers Kaylor Productions. We begin by learning the root words 30 = treinta100 = cien 40 = cuarenta101 = ciento uno 50 = cincuenta113 =
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
¡¡¡Todos los números!!!.
C. #21,martes,29/1/13 Clima de hoy: _________________ Complete the patterns. 1. cincuenta _______, setenta. 2. ochenta, _______, cien. 3. dieciocho, veinte,
ALC #11 viernes el 20 de septiembre Spell out the numbers from the last ALC
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Los Números:
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
1. Rojo y azul= 2. Rojo y amarillo= 3. Azul y amarillo= 4. Negro y blanco= 5. Rojo y blanco=
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Los números.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 112 Jueves el 10 de marzo. objetivo Yo puedo tomar notas de los sustantivos y adjetivos en español.
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
ALC # 14 Hoy es martes el primero de octubre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink 11.White.
Bellwork Spanish I Chapter 3. 9 de septiembre ¿Cuál pronombre personal usas? EXAMPLE: Elena > ella 1. Manuel >6. mis amigos> 2. Anita > 7. Manuel y yo>
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Los números. Cardinal numbers Memorize cero Memorize cero 1 uno6 seis11 once 2 dos7 siete12 doce 3 tres8 ocho13 trece 4 cuatro9 nueve14.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
¡Los números!.
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
LUNES EL 29 DE AGOSTO ALC 3. Horario de hoy Entregar el disclosure ALC/objetivos Bienvenida – practica Leer Video Repaso de días y números acheivment.
Los Números Hasta Adapted from Spanish4Teachers.org MVF.
Dates in Spanish:.  For example: 1984 will be read as one thousand nine hundred and eighty-four.  In order to read numbers, you have to know the following:
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Para hacer ahora Write the following words in number form: –1) Cinco  –2) Diecinueve  –3) Uno  –4) Treinta  –5) Veinticuatro  –6) Catorce  –7) Quince.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Los números. # cero 1uno 2dos 3tres 4cuatro 5cinco 6seis 7siete 8ocho 9nueve 10diez 11once 12doce 13trece 14catorce 15quince 16dieciséis 17diecisiete.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Numbers Notes.
Transcripción de la presentación:

ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. Traducir los colores 1.Black 2.Blue 3.Yellow 4.Green 5.Red 6.Grey 7.Orange 8.Purple 9.Brown 10.Pink

ALC # 13 Hoy es lunes el 30 de septiembre. respuestas Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado

Agenda test next time ALC 14 (Ya hecho) Content objective 1 tarjetas nuevas para la bienvenida. 1 para la actividad Tarjetas de la bienvenida miércoles Practicar la ropa: Ayer yo llevé… Repaso de los números y el tiempo martes Cornell notes jueves

Content objective Hoy es lunes el 30 de septiembre SWBAT identify the numbers from and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns and colors to their Cornell notes.

Stamps that should be traced around the circle. Please make sure the following stamps have been marked. Read the words inside each circle traced to your elbow partner.

New beinvenida flash cards. ¿Qué día es hoy? Hoy es _________ Side 1 Side 2

Please make sure you have the following cards and spelled correctly as well as accents and correct punctuation. ¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español. ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? ¿Cuántos años tienes? ¿Cómo estás? ¿Cómo se dice____ en español? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu número de télefono? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué día es hoy?

Pasen con el compañero del miércoles. No compañero, pasa al frente de la clase.

Flash card review. Compañero del miércoles. Time your partner Write the time on the miércoles square of your partner clock and highlight it. The next slide has prompts for three questions.

Bienvenida responses for today. ¿Cómo estás? ¿ Cómo se dice I am tired en español? ¿Qué tiempo hace?

Reconocer la ropa Tell your partner what you wore or did not wear yesterday using pictures on the slide Ayer yo llevé… Ayer yo no llevé..

Ayer yo llevé… Ayer yo no llevé

Pasen con el compañero del martes No compañero, pasa al frente de la clase. Practicar los números Van a usar la tarjeta extra (3x5).

Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns and colors to their Cornell notes.

Competencia de los números You will see the number on the screen. Compete against your partner to see who can spell it on their paper first. If you spell it first correctly, you get the point. Keep track of your points. The answer will be shown so that you can check your answers. There are 15 slides in all. Write your numbers in columns on the card.

12 doce

14 catorce

30 Treinta

20 veinte

4 cuatro

22 veintidós

10 diez

7 siete

0 cero

26 veintiséis

15 quince

19 diecinueve

Suma los números y escribe la respuesta.

cinco más doce son diecisiete

Cuatro más nueve son trece

Siete más dos son Nueve

Catorce más seis son Veinte

Repasar el tiempo Idenitifiquen las fotos del tiempo en español antes de que lo haga tu compañero Identify the weather pictures in Spanish before your partner can. Marca el punto con una tacha en la tarjeta. Make a tally mark (tacha) on the card

Hace frío.

Está nublado.

Hace viento.

Está nevando.

Hace fresco.

Hace calor.

Está lloviendo.

¿ ? ¿Qué tiempo hace?

Hace sol.

Hace frío.

Está nublado.

Hace viento.

Está nevando.

Hace fresco.

Hace calor.

Hace frío.

¿ ? ¿Qué tiempo hace?

Hace sol.

Hace frío.

Está nublado.

Hace viento.

Está nevando.

Hace fresco.

Hace calor.

Está lloviendo.

¿ ? ¿Qué tiempo hace?

Hace sol.

Pasen con el compañero del jueves No compañero, pasa al frente de la clase. Necesitan las notas de Cornell de la clase pasada.

Entregar la tarjeta Make sure your name and number are on the card. Place your card on the chair.

Notas de Cornell

Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns and colors to their Cornell notes.

Cornell notes EQ What are the numbers colors I need to know how to say and spell correctly?

New Chunk Los números

Diez Veinte Treinta Cuarenta Cincuenta Sesenta Setenta Ochenta Noventa Cien

Cien/Ciento Doscientos Trescientos Cuatrocientos Quinientos Seiscientos Setecientos Ochocientos Novecientos Mil

Ojo 100 is cien 100 plus other numbers is ciento

Ojo Saying and writing the numbers in Spanish. Say the 1000s column, 100s column, 10s column, the word and (y) and finish with the 1s column. Quinientos cincuenta y cinco 555 If you place the and (y) in between the other columns it has the same meaning as a decimal point Quinientos y cincuenta y cinco. 500,55

Ojo In Spanish a period is used to indicate thousands, and a comma is used as a decimal point. English 2, Spanish 2.672,89

Practicar Tarjetas de memoria You will need the stop watch on your phone or use the second hand on the clock Divide responsibilities: timer, card flipper, communicator. Say as many cards as you can in 30 seconds. When you finish write the number of cards you said by the 100’s number you were working with. Rotate responsibilities. When all have done the numbers, exchange cards with the cards on the chairs in front.

Content objective jueves el 26 de septiembre SWBAT identify the numbers from and colors. Language objective SWBAT Review numbers and weather, write the number patterns and colors to their Cornell notes.

New Chunk Los colores

¿De qué color es…? What color is…?

Escribe los colores y colorea un cuadro con los crayolas. Blanco Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado

Colorea un cuadro al lado de la palabra con el color correcto usando los crayolas. Blanco Negro Azul Amarillo Verde Rojo Gris Anaranjado Morado/púrpura Marrón/café Rosa/rosado

Colors are adjectives Adjectives in Spanish will show number and gender. Rojo Roja Rojos Rojas

Colors that end with a consonant will only show number Azul Azules Gris Grises

Another exception Verde

Adjectives follow the noun English is The blue pants Spanish is Los pantalones azules.

Write the following items in Spanish as well as their colors on your notes for examples of noun adjective agreement

La camisa anaranjada La camiseta blanca Los tacones negros El vestido negro La falda morada El traje negro El traje de baño verde/rosado

New chunk

¿Qué llevas? What do you wear?

Write what you wear for 5 different types of weather. Include the color. Cuando hace _____yo llevo______ ______.

Lectura Read the short story Answer the questions on your quiz paper.

Pasa con tu compañero del lunes. Get a short story off the chair. Read the short story out loud and in parts with your partner. We will take turns reading it out loud in the class.

Por favor escriban su nombre y # (número) en la tarjeta. Pongan la tarjeta en la silla y pasen con el compañero del domingo. Saquen las notas de Cornell de la clase pasada.